Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: danmark
hvad er de største forskelle på bong og joint? kom med et bud!! hvorfor foretrækker du joint? eller hvorfor elsker du bong? er den bedste skævert den man får af bong eller den af joint? er joint for bøsser eller er bong bare for nederen, ja så smid venligst en kommentar hilsen fonky ;-)

ps:hvad sker der for de der TaTu-ludere? (to øst-sibiriske stodder-dåser der synger "all the things she said" på mtv hele tiden)
og hvad sker der for de fans der virkelig troede de var lebber?? hahahahaaaa!!

nå! mega-off-topic [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Eftersom det er den første post i en tråd der definerer selve topic, kan du per definition ikke være off-topic der [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men ok, nu gik JEG vist off-topic [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nå jeg vil da lige prøve og redde posten inden det hele går off-topic [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg røg i starten af min rygekarriere bong. Det var bare fordi dem jeg røg med røg det, og så tænkte jeg sq ik videre over det. Idag har jeg dog kun prøvet og ryge joints 2 gange, men jeg syns det er mere hyggeligt og afslappet. Ved en bong virker det bare som om det gælder om at blive VILDT skæv hurtigt... Og det er nu ik meningen når jeg ryger... Men jeg syns joint er bedst!

Junior medlem

Geografisk sted: Ringkøbing
Det er sku da bong der er best du bliver mere skæv man skal først ryge sig monster skæv på bong og når man ikke kan mere for halsen skal man begynde og ryge joint men vist jeg ryger bare joint kan jeg ikke rigtig blive skæv så skal der sku nogle øl til eller noget andet..........

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmmm... jeg behøver sgu ikke sidde og få ondt i lungerne af en bong for at blive skæv.... og du kan jo heller ikke stå og stene på dansegulvet med en bong (eller, jo du kan, men det ville fandme være stenet). Joints er mere praktiske, kan tages med over alt og så er der et eller andet sted noget mere stilet over det. En bong kan også godt gå, men så skal det være af glas og med isterninger og vand i.

Off-topic: Vil nogen forklare mig hvad fanden en sprit-afkølet bong er? for i mine ører lyder det som en returbillet til brandsårsafdelingen :/

Junior medlem

Geografisk sted: Ringkøbing
du vil da ikke danse når man er skæv det er sku da ikke normalt når man er skæv skal man sku da bare slappe af og nyde det ik

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Her må jeg slutte mig til tjille.
Der er ligesom en helt anden stil over joints, end den usle bong.

For mig at se, er bong noget man røg lige da man begyndte, hvor det var "smart".

Desuden kan jeg bedre lide den måde jeg bliver skæv på med joints. Og så er det jo som nævnt, en del mere praktisk [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Joints er for mit eget vedkommende ALTID at foretrække, medmindre at man virkelig gerne vil sove.... f.eks. kan Bong være meget praktisk hvis man gerne vil ned efter en gang splat...

På den anden side kommer der nok mere tjære med joints end med Bong hvor vandet som regel tager det værste, men til forskel fra før min nedtrapning da mit ryge forbrug var enormt, ryger jeg idag primært kun joint da jeg er stoppet med at ryge smøger og ik ryger på hverdagsplan som før i tiden og så er det ik lige at det gør den alt for store forskel så længe man ryger så lidt som jeg gør og igen kan blive skæv af joints [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 29 Januar 2003: Besked ændret af: Anima ]

Medlem

Jeg foretrækker også joints - kan ikke rigtig finde ud af det med bong.

@fenriz spritkølet bong? Jeg så en gang en tjubang af glas, som havde hule vægge, så den kunne fyldes med sprit og smides i fryseren. Måsker er det noget i den retning?

Medlem

Geografisk sted: DK
Fenriz: Da jeg hørte spritkølet tjubang belv jeg sq også helt bange, og troede at det var noget med at røgen blev banket ind i hovedet på dig under tryk. Men blev en del mere positiv overrasket da jeg så, at det bare var en tjubang som der er sprit indeni også i fryseren, på den måde kan man suge uendeligt meget [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg må tilslutte mig Anima.Jeg ryger også helst joints.Jeg har også en lille sibsy,der er fed når man ryger rigtig fed vare.

At ryge på en bong er da noget af det værste,og må også være det der er hårdest for lungerne. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hmmm jeg ved ikke hvad jeg bedst kan lide, jeg ryger ikke smøger normalt (overhovedet), og ryger kun en enkelt gang eller 2 i weekenden - Jeg kan bedst lide røgen fre en bong, da det ikke kradser lige så meget som en joint. Jeg har dog ikke røger så længe endnu at jeg har fundet ud af hvilken skævert jeg bedst kan lide -- - - men det er helt klart lettetst at dosere en joint...! - og der er også ligsom noget helligt over at ryge joint! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
well, når jeg ryger så ryger jeg for at blive bankelam(ligesom jeg gør med alle andre stoffer jeg tar) og da bong er bedst til det vil jeg foretrække bong. hvad er ideen med at ryge hvis man kun vil påvirkes lidt? her skal det nok li tilføjes at jeg ikke ryger til daglig så når jeg ryger er det en bestemt lejlighed(altså jeg ryger fx ikke bare hverdag når jeg kommer hjem fra skole. istedet planlægger vi engang imellem at mødes og ryge os bankelamme og more helt vildt)

en anden ting er at jeg foretrækker at spise tjald da det er mest effektivt og imo også sjovest [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Det er bestemt sjovest og mest psychedelisk at spise tjald - men det kan nu stadig have sine fordele at ryge en joint istedet, virkningen indtræder kort efter og den er ikke liså lang, så hvis man ik har lagt hele dagen til side for sin skævert så vil jeg sige at det nok er bedst at man ryger sin weed [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
enig. hvis det skal gå hurtigt og være lidt diskret er pinden helt klart bedst. -uden tvivl.

altså kan man vel sige være sin metode til hver sin anledning. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg stemmer 100 % for joint, det er klart det bedste. Nu har jeg så også levet på bong og en lousy tjubang, som smagte af bæ.
Joint kommer stille og roligt.
Joint bliver man så dejlig baske af.
Joint kan kontrolleres.
Joint bliver man ik nødvendigvis stoned af, derimod social.
Og så smager en joint HIMMELSK!

Amen

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Joints! Absolut! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det kræver tid og omhygge at lave en joint... det er ikke noget man skal stresse med.

Man skal give sig god tid og lave et perfekt mix og en perfekt cone - det betaler sig i sidste ende! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det er nærmest en helt kunstart at lave joints.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
nu er der jo stor forskel på at være skæv og høj.

nogle ryge bong for at få den euforiske, ram mig hårdt i hovedet SLAM! skævert. disse folk er som regel en flok bonderøve der kun ryger standard og ikke har en skid rygerkultur.

eneste tidspunkt jeg kan finde på at ryge bong er en søndag med grumme tømmermænd og en masse nye film (vi snakker få gange årligt her)

Derimod joints er stilet, joints smager godt. man er mere tilbøjelig til at ryge en god ryger istedet for en gang bong-standard.
ved joints kan man nemmere styre sin skævert, for det er jo ikke fedt at være til stor fest og blive så råskæv at man bare sidder i et hjørne med knaldrøde øjne og sumper.

og folk som siger man ikke kan blive skæv af en joint...

1. køb ordentlig ryger.
2. lær at rulle en ordentlig joint

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Joints! Absolut! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det kræver tid og omhygge at lave en joint... det er ikke noget man skal stresse med.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er det der er så pisse-rigtigt!! Der skal bare ikke stresse. Der skal hygges og anti-stresses, og det er en joint perfekt til! Og den har den kæmpe fordel, at den er god at gå en tur gennem byen eller lign. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men men men. Bare fordi man forguder los jay, synes jeg ikke der er nogen grund til at udelukke bongen. Sammen med de to jeg bor med, lavede vi en hygge-tur til en head-shop og købte en dejlig hyglig bong [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
Den må man nemlig også gerne hygge om. Sidde stille og roligt og riste sit tobak og lave sit mix. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Og så en dejlig rundte-ryger..
Er det et valg, går min stemme klart til J, men hvis det ikke nødvendigvis skal være et diktatur, vil jeg nu ha' både og.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

du kan jo kun sammeligne de 2 hvis man ryger hele jointen eller mixen på engang ...

jeg har da igennem mange års rygning oplevet, at folk kan sidde og fedte med et bong mix i flere timer... hvilket jo ikke er meningen... hvis man altså vil være skæv, så ryger man bare det ene bong hovede efter det andet til der ikke er flere,,
ligesom når man tænder en joint slukker man den jo heller ikke, før den er slut.

men bong er et prmitivt stykke rygeinstrument som er bedst til at ryge noget der smager af helvede til. ex. dårlig pot. derfor er bong så populært i USA, samt da det er ulovligt for personer under 18 eller 21 at købe smøger...

problemet med en bong er at man ikke kan smage det ordentligt det man ryger, røgen bliver spoleret efter det har været igennem en gang vand.

Bang er det optimale. en stort læder-rør 2-3 lags, med et stort brueyerrod eller mærskumshoved, som bliver holdt ren efter rygning, det smager godt hver gang, og er selvfølgelig ristet over sprit brænder.

joint er godt til at fremhæve smagen, selv om et vel mixet rør kan smaget helt kanon. sker der ved den lavere temperatur en anden udskilning af dufte/smag, og derfor egner nogle ting sig bedre til joint en til andet, ex. skunk og visse typer hash.

hvor en bong ville ødelægge smagen af en god hash og skunk. og en BANG ville kunne ryges med hvilket som helst hash, og aldrig skunk i læder-rør, men lav en chillum med hash og skunk, og ryg på en ½ liters flaske, med chillumen/banghovedet ned i flaske-halsen og et hul nederst langs siden til at suge gennem.

når man har rullet et hvis antal joints, så er det ligesom kunsten går af det, fordi de er perfekte hvergang. jeg syntes heller ikke det er en kunst at en murer murere lige hvergang, det er jo et must!!! ligesom med en joint, den skal bare være perfekt hvergang...

[ 30 Januar 2003: Besked ændret af: -*+[S3K]+*- ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]