Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej (: Jeg har et par spørgsmål angående alt det der med politi ! (:

Da jeg kun er 17 år gammel ( bliver 18 til sommer ) ville jeg høre om hvorvidt politiet sjasker ens fremtid til.
Jeg har været herinde og lure: http://www.justitsministeriet.dk/filead ... /skema.pdf

Hvilket giver mig en idé om, hvor meget hash man bliver taget for.
Her kommer følgende spørgsmål, blandet imellem mig og min ven.

1. Hvis man bliver taget med hash i lommen, får man så smidt en bøde i nakke med det samme, eller konkakter de ens forældre? ( Hvilket ikke er så godt for min ven, da hans forældre ikke ved det. )
2. Når man bliver taget, skriver de det så på ens straffeattest? ( Det skal lige siges, at jeg aldrig har lavet noget kriminelt som sådan. Jeg er blevet taget i at køre uden hjelm på knallert, og køre for hurtigt, bang 1000 kr i bøde
3. Efter 1. advarsel, kan det så blive sværere at komme ind på div. uddannelser? Såsom CBS, Syddansk universitet, seminaret?
4. Hvilken anden vej, kan man slippe væk fra metroen? Har ofte set politiet stå med deres hunde for enden af trappen :( Hvilket jeg ikke vil nyde noget godt af !

Det kunne være så meget lettere at transportere ( bor i Holbæk, hvor der er pænt langt til kbh. Sidder nærmest og sveder, bare en kontrollør går forbi mig ), hvis ikke ens forældre ved det. Jeg bruger bl.a. koncert-undskyldningen. "Amen jeg tager lige på rust i morgen aften, okay?" Og sådan tager det fart.

Op for sluserne og besvar ! (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan desværre ikke svare dig på om det kommer på straffeattesten. Men så vidt jeg har forstået kommer det ikke på, men politiet har en tendens til gerne at ville skræmme dig til at tro at det gør.

Put dit stash ned til bollerne, når du er steder hvor du frygter panserne kommer. Så finder de det ikke, med mindre du selvfølgelig har en 100 grams plade mellem benene.

Junior medlem

Jeg tænker lidt. Hvis de har hundene med, så er man jo fucked. Alt hvad der bare har den mindste lugt, kan de lugte. Og så står de ligepluslig og dry humper ens ben :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvorfor skulle forbipasserende politimænd jagte dig med en hashsnusende hund? I værste tilfælde så sig at du har noget på dig og de skal lade hunden blive, for du er fucked uanset hvor du gemmer det hvis de har en hund.

Junior medlem

Det er præcis det jeg mener. Nu lufter de dem jo ligefrem ikke. Men jeg har da i enkelt stående tilfælde set hunde ved Kgs. Nytorv. Det eneste der går forbi min næse er, at jeg ikke skal have zappet bollerne af, hvis jeg vælger at gemme det der.

Medlem
Brugeravatar

1. Hvis man bliver taget med hash i lommen, får man så smidt en bøde i nakke med det samme, eller konkakter de ens forældre?

Du får sendt et brev. Det fremgår dog tydeligt, at brevet er fra poliliet, hvilket forældre naturligvis vil kommentere.

2. Når man bliver taget, skriver de det så på ens straffeattest?

Ja, det kommer til at stå på din private straffeattest i 1 år (hvis du er under 18) eller 2 år. Overtrædelsen bliver først "slettet" fra din offentlige straffeattest efter 10 år.

3. Efter 1. advarsel, kan det så blive sværere at komme ind på div. uddannelser? Såsom CBS, Syddansk universitet, seminaret?

Nej, det har ingen indflydelse.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Det eneste der går forbi min næse er, at jeg ikke skal have zappet bollerne af, hvis jeg vælger at gemme det der.

Det var også det jeg hentød til. Min besked var måske lidt forvirrende.

Medlem
Brugeravatar

Almindelige politihunde kan da slet ikke lugte sådan noget?

Medlem
Brugeravatar

Kan ikke helt præcit huske hvor mange narko hunde der er i Danmark, men mener at have læst at der var omkring 7 for nogle år tilbage, hvor af mange af dem så er hos tolderen og i hovedstadsområdet, men jeg vil sige at sansenyligheden for at møde en hund der er trænet til at lugt narko, på gaden, er MEGET lille. Altså efter min mening vil det være lidt spild at hundens evner bare at sætte den på gaden, men det aner jeg jo ikke en pind om :)

læs evt her http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/ med hensyn til din starfeattest, på skemate skal du kigge under straffeloven og bøde. :)

Senest rettet af Herminator 30 dec 2011 15:30, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Jeg mener faktisk ikke de bruger "normale" Schæfer hunde til narko?
Af egen erfaring har jeg mest set Labrador, Cocher Spaniel osv.

Medlem
Brugeravatar

I værste tilfælde så sig at du har noget på dig og de skal lade hunden blive, for du er fucked uanset hvor du gemmer det hvis de har en hund.

Altid benægt..
Kender en som har smuglet hash ind i et dansk fængsel. Den såkaldte narkohund gjorde ikke sit arbejde, den lod ham komme igennem.
Det er kun dyr, dumme dyr
Eller også ville de bare skræmme ham med en fake narkohund og få ham til at afsløre sig selv.

Medlem
Brugeravatar

Ophidian:
Jeg vil hellere risikere en bøde end en hund der bider mig i pikken, men det er måske bare mig. :(

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
No offence dude, men du lyder en smule paranoid. Din frygt virker i hvert fald ret ubegrundet. Medmindre du bevæger dig tåbeligt ad tror jeg ikke at du skal være bange for at der sker noget.

Medlem
Brugeravatar

antidote4reality:
Jeg vil ikke sige paranoid direkte. Men lige siden jeg har været barn har jeg altid tænkt "det værste der kan ske, sker". Tør f.eks. ikke tænde lightere fordi jeg er bange for at sætte ild til min finger, er bange for at stå tæt på et åbent vindue hvis der er langt ned, osv.

Men jeg kan ikke lide hunde i det hele taget heller. :P

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
antidote4reality:
Jeg vil ikke sige paranoid direkte.

Selvfølgelig ikke! Det vil jeg heller ikke. Jeg skriver jo netop 'en smule' ;)

Medlem
Brugeravatar

Du har dog ret. Jeg er meget paranoid om nogle ting. Ved ikke om det er en god ting eller ej.

Medlem
Brugeravatar

Ophidian:
Jeg vil hellere risikere en bøde end en hund der bider mig i pikken, men det er måske bare mig. :(

Haha den bider dig ikke i skridtet, det værste der kunne ske var at den ville markere. :)

Medlem
Brugeravatar

Oh, fedt nok. Så skal jeg da bare rende rundt med alle stoffer dernede. Det vil pigerne nok også blive glade for. :)

Junior medlem

Geografisk sted: Paradis city
Hvis du har oplyst dit CPR nummer vil de kontakte dine forældre. Jeg er også 17 og tidligere på måneden blev jeg taget med 0,5 g hash og 1 g skunk, jeg var lige kommet ud af en ryger klub i Odense sammen med en kammerat, også kom der 2 civile betjente hen til os og bad os tage hænderne op af lommen og forklarede os vi lige var kommet ud fra en kendt ryger klub.
Mig og min kammerat fik begge tjekket vores lommer igennem også fandt de det på mig. betjenten sagde jeg ville få tilsendt en bøde på 3000 og et plet på min straffeattest.

senere samme dag blev mine forældre ringet op af Odense politi og fik det forklaret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kender en, der fik snuppet brevet før det blev sendt til hans forældre. Bøden var på 2000 kr for 1 g hash og 1 joint.

Mht. at gemme det ved pikken, er den metode ikke 100% sikker. Du kan risikere de beder dig om at hive bukserne ud, så de kan se om du har noget. Plus mange politimænd rager sgu så tæt på pikken som muligt for at kunne mærke/høre om du har noget (efter min erfaring).
Selvfølgelig kan du beslutte dig for, at du ikke vil finde dig i den behandling, og sige noget til dem, men har du egentlig balls til det, når du ved du har noget på dig? - jeg har i hvert fald ikke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]