Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 19:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

jeg har snakket helt åbent til en del komplet uvidende folk, jeg vil betegne som familien Danmark om hash/cannabis.

her er mine konstateringer:

- de tror hash er et stof (en substans, et kemikalie)

- de aner ikke hvad cannabis er.

- de troede ikke man får en bøde på 2000.- for minimal besiddelse.

- de ved ikke det kan bruges medicinsk.

- de er blevet bildt ind at hash er farligt.

- de ved at de kender nogen der har røget det, men disse har ikke forklaret dem hvorfor/hvordan, pga konstant stigmatisering fra regeringen og medierne siden 1969.

- mange bruger hash uden at ane noget om det, andet end minimal personlig erfaring.

Der er en kæmpe forskel i omfanget af folks viden om hash/cannabis, mellem familien danmark og jævnlige brugere.

disse kløfter er grunden til at der stadigvæk er folk der er imod cannabis og dermed hash. og derfor grunden til at forbuddet opretholdes.

Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Det er mediernes skyld de puster det altid op istedet forat fortælle sandheden om cannabis

Medlem
Brugeravatar

Jeg er 100% enig i at mange danskere ved alt for lidt om cannabis og dets variationer og brug/misbrug. men jeg er ikke enig i at det er helt ufraligt, på trods af meget få fysiske skadevirkninger (ud over at ryge det som leveringsmiddel).
men det kan skade en hel masse psykisk og maskere symtomer på psykisk sygedom, eller blot være en tidsrøver (som TV & PC) der gør man ikke får lavet en skid af den man burde..

Jeg går ind for legalisering men jeg mener at vi ska en tur om lægen først og ha tjekket at vi ikke har fysiske el psykiske sygedomme der kan gi problemer i kombinationer med cannabis.

med dette kort i hånden skal du så kunne købe fx. MDMA på apoteket i små mængder, og cannabis i coffee shops el. få en tilladelse til at dyrke til eget forbrug.
(og skulle medicinsk MDMA ende på det sorte markede som så meget andet medicin så er det da i det mindste rent og man ved hvad man får..)

Og til slut vil jeg lige sige at syntetisk THC fx. Marinol ikke er et brugbart lægemiddel men CBD-A viser lovende resultater men endu macher intet de unike kombinationer af cannabioder der findes i de forskellige cannabis sorter.

Bright..

Medierne er jo også bare uinformerede danskere (i DK) der formulere deres artikler ud fra den ringe viden de har.

Medlem
Brugeravatar

Måske man skulle spytte i kassen til en international database med santfærdig dokumenteret viden om urten, en hjemmeside hvor KUN kliniske undersøgelses-resultater fra hele verden samles og dokumenteres og uden diverse fiktive påstande fra både brugere og modstandere !

nogen der ved om der findes en sådan ?

Bright..

Junior medlem
Brugeravatar

Måske man skulle spytte i kassen til en international database med santfærdig dokumenteret viden om urten, en hjemmeside hvor KUN kliniske undersøgelses-resultater fra hele verden samles og dokumenteres og uden diverse fiktive påstande fra både brugere og modstandere !

nogen der ved om der findes en sådan ?

Bright..

Hvis man kan lide Khodr og hans arbejde, så er det værd og tage et kig på hans projekt "Propoganja".
Jeg personligt, syntes efterhånden det er ved at ligne noget, han får skabt massere af debat og fokus på cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
smurf300 - Sådan er det desværre mange steder rundt omkring i DK. Kender selv til de åndssvage fordomme og den sindsyge uvidenhed der hersker :shock:

Bright - Fed tanke omkring den database der! Desværre er sandsynligheden for at det er frit tilgængeligt i en så omfattende version for os dødelige, ikke særlig stor.
Men det kunne være top nice!

Junior medlem

http://www.calgarycmmc.com/indexofcannabisresearch.htm

God database med samtlige research og news vedrørende cannabis specielt i medicinsk øjemed.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Jeg forstår ikke hvorfor at så mange argumenterer for fri hash, ved at pege på hvad planten kan bruges til ud over at blive skæv.
For mig handler det om friheden til at bestemme over egen krop, ellers synes jeg meget snart at fedme skal straffes med en bøde på minimum 2000kr

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg forstår ikke hvorfor at så mange argumenterer for fri hash, ved at pege på hvad planten kan bruges til ud over at blive skæv.
For mig handler det om friheden til at bestemme over egen krop, ellers synes jeg meget snart at fedme skal straffes med en bøde på minimum 2000kr

1+ :D og man må kun have 10 gram salt på sig til ejet forbrug, ellers er der bøde.

Medlem

+1 herfra men har et spørgsmål når du siger frihed over egen krop mener du så også at aktiv dødshjælp skal være lovligt i danmark?
jeg synes personligt ja, men synes dog at der skal være nogle kriterier for det :)
jeg synes at man burde gøre alle stoffer lovlige, men på recept, recepten skulle være nem at få det eneste man burde skulle er at gå ned til sin læge og sige fx. jeg vil gerne have en recept på noget mdma. og så skulle lægen kort fortælle og virkningerne, bivirkningerne, dosering og risikoen ved det,

Dedikeret medlem

når jeg fortæller om cannabis føler jeg langt hen af vejen jeg får konverteret folk fra mod til for.

jeg kan varmt anbefale at forklare om alle de fede ting ved det, da det er grunden til at 162mio mennesker bruger det i verden.

cannabis hash er ufarligt, hvis du undgår at ryge det.

fede skal straffes med dagbøder!!!

Medlem

Geografisk sted: Søen
Jeg synes også at hash skal legaliseres, men det er ikke ufarligt. Det kan have store konsekvenser for din hjerne hvis du starter for tidligt.
Hash skal som alle andre rusmidler behandles med respekt.

Medlem
Brugeravatar

Buuhuu.. bliver helt depri over at være den enneste "fede" herinde jeg må hellere få noget aktiv dødshjælp :stupid:

he he trode ideen var at gi mere personlig frihed ikke stramme lovgivningen.. (ved godt hvad jeres point er) :wink:

Bright.. :sucks:

Medlem
Brugeravatar

Buuhuu.. bliver helt depri over at være den enneste "fede" herinde jeg må hellere få noget aktiv dødshjælp :stupid:

he he trode ideen var at gi mere personlig frihed ikke stramme lovgivningen.. (ved godt hvad jeres point er) :wink:

Bright.. :sucks:

Billede

Dedikeret medlem

man kan aldrig begynde at bruge hash for tidligt, kun at ryge.

Junior medlem

Hey sorry jeg lige hijacker tråden et øjeblik.

Smurf3000 - PM mig lige... eller send en mail.

mvh caqtus

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]