Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens!

Jeg er en efterhånden mangeårig periodevis hash nyder. Jeg har lært at ryge gode joints og nyde dem, når jeg har tid til og brug for en pause i hverdagen. Vi snakker reelt 3-4 gange om året.

Jeg er dog for nyligt holdt op med at ryge (alm. cigaretter altså), og vil gerne lære at ryge hash uden tobak. Jeg har bagt med hash og pot mange gange, men det kræver tid og planlægning. Jeg ved der findes piber, man kan lave en bong ud af en vandflaske osv. Men når jeg fumler mig frem med disse metoder har det ikke den virkning jeg leder efter.

Så, hvordan gør man? Hvilken pibe skal jeg købe? Burde jeg bare købe to cigaretter af en tilfældig fremmede, hver gang jeg skal have en hygge ryger? Venligst hjælp :) Alle forslag er velkomne!

På forhånd tak!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
En mulighed er at bruge tørrede jordbær blade. Det er et emne der går meget igen, det her med at ryge uden tobak. Har ikke selv prøvet med bladene endnu, men kan læse her på siden at andre har haft god erfaring/oplevelse med det.

Alternativt kan du anskaffe en vapourizer - ved ikke hvilket mærke/model der er bedst, men det er der mange andre herinde der kan give dig råd omkring :)
En anden mulighed er at ryge på nål eller glas. Har selv røget på glas ofte, med god effekt.

Det du gør, er at sætte en lille klump tjald, på en nål eller andet så det ikke ligger fladt på bordet. Jeg bruger altid en 3-krog(fiskekrog), sætter små stykker på hver spids, ca 0.2 gram i alt. Sæt ild til dem og lad det brænde et par sekunder. Derefter burde du kunne puste flammen ud, så klumpen gløder af sig selv. Så er det bare med at sætte et glas over, vente til glasset er fyldt med røg og så suge det ud via et sugerør.
Bemærk at det kan efterlade en fedtet overflade, så jeg sætter altid et stykke papir mellem bord og glas.

Mvh

Medlem

Søg efter "The Vape Critic" for at blive klogere på hvad der findes af vaporizers. Eller tjek min ynglingsvape ud ved at søge på "e-nano" fra epicvapes.

Medlem

Mr. Gone skrev:
jeg køber The Herbalizer når jeg har penge til den! !!!

Den er sikkert også god at ryge på, men den er dæleme også dyr. Og jeg fandt også lige et billede af den side om side med min darling. Jeg har lidt aversioner mod rygeudstyr som mest af alt ligner High tech hospitalsudstyr.

Lad mig sige det sådan: Jeg ved godt hvilken af de to her jeg (og min kone) helst vil have stående på hylden. :)

Billede

Medlem

Ja, det kunne være. Vælger du e-nanoen, så er det jo også kun en femtedel der skal spares op :)
Et lille tip: Jeg bad dem om at skrive 13 dollar på toldpapirerne, så den gik lige gennem tolden uden meromkostninger. Den endte således med blot at koste 1200 kr.

Hvis du bestiller Herbalizeren fra USA og skal betale told om moms, så ender den jo med at koste langt over 7000 kr. Og på Amazon UK koster den jo whooping 9000 kr.

Det ville jeg personligt ALDRIG give for en vaporizer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det kan være den er 10 gange bedre så ? :P
en vape der ligner noget fra et hospital, det lyder sgu pro :lol:
hvem fanden har også sit rygegrej stående til pynt, pfffft - sikke en smag.

Men jeg havde nok også valgt den billigere løsning, selv om det nødvendigvis ikke er den bedste.

Junior medlem

Tak for de gode svar!

Jeg tror ikke jeg er villig til at investere i en vapouriser i første omgang, men jeg har forsøgt mig med glasmetoden.

Jeg tror jeg var for tilbageholdende med mængden, men bortset fra det fungerede det efter hensigtet og er super nemt at klare uden at skulle have fingrene i specialvarer.

Måske er det her langt ude, men mht. jordbærbladene har jeg læst mig frem til at man kan ryge kamillete (ikke det på poser, men det man køber løst), er der nogen der har erfaring med det? Umiddelbart lyder det som en ret god ide, men jeg har ingen erfaringer med at ryge andet end tobak...

Medlem

Viridis skrev:
hvem fanden har også sit rygegrej stående til pynt, pfffft - sikke en smag.

Hey!! Det har jeg! Hidden in plain sight, og ikke én har nogensinde spurgt hvad det er.

Billede

PS) Og det er min kone der udstikker indretningskursen herhjemme. Det havde jeg lige et behov for at få sagt ;)
Men som ovenstående billede viser, så behøver rygeudstyr bestemt ikke skæmme. Heller ikke i et hjem med kone og børn.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja jeg har set lign billeder på nettet som overstående, og jeg syntes stadig det er usmageligt :D
rygeudstyr høre imo til i en skuffe :P

Medlem

Viridis skrev:
ja jeg har set lign billeder på nettet som overstående, og jeg syntes stadig det er usmageligt :D
rygeudstyr høre imo til i en skuffe :P

"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man".

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

yea ;)

Medlem

Et andet tip til trådstarter som åbenbart hellere vil ryge bindemidler, kamellort og diverse, end at anskaffe en vaporizer:

Det der med glasset har jeg aldrig selv helt fået til at virke. Jeg synes det er svært at få til at brænde.
Du kan købe en lille glas-tjubang på Staden til 80 kroner og ryge pot eller skunk direkte på den. Det er bare en krads oplevelse, hvis du spørger mig.

Alternativt kan du ryge hash rent sådan her: Køb en billig majspibe (Koster en halvtredser). Spænd noget staniol stramt ud over pibehovedet, så du har en flad overflade på toppen. Spænd en elastik rundt om for at gøre det tæt og lufttæt. Prik lidt huller med en nål og smuldr lidt tjald ud på og ryg i laaaange hvæs.
Nogle vil opponere kraftigt mod sølvpapiret, men jeg skulle mene at varmen ikke bliver så kraftig at man behøver at bekymre sig synderligt. Slet ikke hvis man i forvejen vælger at ryge hash af ukendt oprindelse. Fordelen ved denne metode frem for glasset er at du hiver luft forbi tjumsen, og så brænder det altså lettere og bedre.

PS) og hvem har egentlig nogensinde sagt at jordbærblade og kamillethe er sundere at ryge end tobak (som jo kan købes uden tilsætningsstoffer). Ja vel slipper man da for nikotinen, men hvem ved om der er noget endnu mere skadeligt i jordbærblade? Det er næppe noget der er forsket i. Im just saying.

EDIT: Ahh du er eks tobaksryger.. Makes sense så..

Senest rettet af Tjalde Smølf 24 okt 2014 19:03, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Jeg har en lille pibe ala den her:

Billede

Med et pibe-filter ryger jeg ganske udemærket hash rent på den. Filtrene kan dog være lidt svære at finde nu om dage, men på staden har de dem stadig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Har selv forsøgt med hindbærblade (gror vildt på min ene spot) og ærteblade (ærter fra haven).
Ærtebladene var meget svære at få ordenlig ild i, til trods de var knastørre..?
Hindbærbladene var en rigtig krads omgang for halsen.
Har senere fået fortalt, at bladene skal curres ligesom cannabis, før det bliver ok.
Næste sæson vil jeg forsøge at curre bladene ordenligt og også prøve jordbærblade af:-)

Foretrækker til hver tid at ryge pot og skunk rent, i joint eller tju-bang:-)

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
rubberlizard skrev:

Billede

Med et pibe-filter ryger jeg ganske udemærket hash rent på den. Filtrene kan dog være lidt svære at finde nu om dage, men på staden har de dem stadig.

Jeg har en næsten magen til, dog hvor samlingen i knækket faktisk bare er en møtrik + hovedet er som en 10'er, til et topnøglesæt :P
Den ligner bare random møtrik/bolte når den er skilt ad. Forhandleren i den lokale headshop, sagde at mange håndværkere havde købt den, da det ikke ligner en adskilt pibe + det gav mening at hovedet var en 10'er, når de havde den i lommen.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
rubberlizard skrev:

Billede

Jeg ville også gå for hashpiben. Det er der noget retro over. Det med at ryge på nål/kniv osv synes jeg personligt er fjollet medmindre man ikke har andet at ryge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]