Lad mig sige det på den her måde.. Jeg kan knalde 0,5 gram i en joint og ikke blive halvt så blæst som når jeg smider 0,05 gram i min vape. Mht. tolerance, så har jeg stort set røget hver dag i mere end 20 år... Så jeg skulle mene jeg har en rimelig høj tolerancetærskel.
Jeg har haft som fast ritual at ryge mig lidt blæst fra sådan midt på aftenen og et par timer frem, når resten af familien er gået i seng + lidt mere i weekenden. Med en logstyle vape ligger mit forbrug på cirka 2-3 gram i ugen. Jeg har dog de seneste tre uger haft totalt rygestop, og har det frem til slut november, hvor GTA V udkommer til min nyindkøbte ps4. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det vil virke til den tid... "Ready for lift-off"

Som nævnt tidligere så er det min HELT klare opfattelse at en log-style vaporizer er mindst tre gange så økonomisk at ryge på som de transportable vapes jeg har prøvet. Du kan dog ikke ryge koncentrater på sådan en. Hvem ønsker dog også at ryge hash eller olie lavet på hash.. Der er jo guderne må vide hvad af bindemidler og tilsætningssstoffer i sådan noget lort.
Mht. Mængden af sug etc.. Grunden til at jeg er specielt vild med E-nanoen er at der er et lille hjul på ledningen hvor du kan regulere strømstyrken, og dermed temperaturen. Det har indflydelse på både smag, virkning og antallet af sug. Det er derfor lidt svært at besvare dit spørgsmål. Jo lavere temperatur, jo flere sug og jo mere opløftet rus. Højere temperatur ændrer smag, giver færre sug og mere stenet rus.
To ting du dog skal være opmærksom på hvis du har tænkt dig at importere nanoen eller andre produkter fra USA: hvis værdien overstiger 80kr, så skal du betale told, moms og gebyr. Det løste jeg ved at få firmaet som solgte mig vapes til at opgøre værdien til 12 dollars. Den gled uden problemer gennem tolden. Til nanoen skal du også bruge en omformer fra 110v til 220. Den kan fået for 140 kroner i adskillige danske elektronikshops på nettet.