Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Kort sagt er det jeg søger en enhed, hvor cannabis kan dampes direkte, uden tilsætning af tobak. Enheden skal være bærbar. Jeg har hørt om bærbare vaporizors og E-Joints, og nogle der opløser THC i væske og anvender E-cigaretter. I forstår sikkert idéen - formålet er en nem, hurtig og mindre skadelig indtagelse af THC. Jeg ønsker at høre om jeres erfaringer og idéer, tak til alle der er behjælpelige.

Beklager på forhånd hvis dette er et repost, i så fald er links til relevante tråde velkomne.

God dag til alle derude!

Medlem

Hov.. Kendte godt reglen om ingen forhandlerlinks eller køb og salg af stoffer. Havde dog overset at man heller ikke må lave privat salg af lovligt udstyr. Skynder derfor lige at moderere mig selv.

Senest rettet af Tjalde Smølf 12 okt 2014 23:39, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Muligvis, lader den lige stå. Tak for tilbuddet.

Medlem

Kig forbi en amerikansk anmelder som går under navnet "The Vape Critic". Han har dog ikke anmeldt min personlige favorit.. "E-nano" som heller ikke er bærbar, men du kan helt klart finde inspiration på den side.

Og tillykke med beslutningen om at købe en vaporizer. Det kommer du næppe til at fortryde. Bare vær opmærksom på at de mobile vapes ikke er specielt økonomiske i brug. På min E-nano som er en såkaldt log-style vape kan jeg ryge mig megablæst på mindre end 0,05 gram. På min mobile vape kræves der mindst det firdobbelte. Det kan derfor hurtigt være tjent ind at købe to vapes. En log-style til hjemmebrug og en mobil en udelukkende til on the go.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Når du siger du kan ryge dig megablæst på 50mg, kan vi ikke lige få en specifecering af hvad du vaper, der er jo stor forskel på f.eks. bho og så pot :)

Medlem

Når jeg siger at jeg kan blive blæst på 0,05 gram, så mener jeg skunk..

Junior medlem

Meget interessant indlæg. I mit tilfælde er det oftest hash, da det er lettest tilgængeligt, i min omgangskreds - dog foretrækker jeg skunk. Hvis det ikke kræver et stort arbejde, der skal udføres ofte, har jeg ikke noget problem med at skulle lave noget olie, opløse THC i E-cigaretvæske eller lignende.

Jeg ved ikke hvad en log-style er, men det skal bestemt undersøges. Nu kender jeg ikke din tolerance, og det er sikkert også meget forskelligt fra person til person, og fra vapor til vapor. Når du siger du kan blive blæst på 0,2 ved at vape, er det så tilsvarende mængde, du ville blive ligeså ramt af, ved at ryge det i en joint? Og når man vaper, tager man så flere/færre sug? (fx 0,2g i en vapor kontra 0,2g blandet i et mix og røget) - jeg ved udmærket godt det er et lidt abstrakt spørgsmål, der kræver personlig føling med det, for at forstå korrekt. Jeg forsøger blot at finde nogle pejlemærker at gå efter :)

Medlem

Lad mig sige det på den her måde.. Jeg kan knalde 0,5 gram i en joint og ikke blive halvt så blæst som når jeg smider 0,05 gram i min vape. Mht. tolerance, så har jeg stort set røget hver dag i mere end 20 år... Så jeg skulle mene jeg har en rimelig høj tolerancetærskel.

Jeg har haft som fast ritual at ryge mig lidt blæst fra sådan midt på aftenen og et par timer frem, når resten af familien er gået i seng + lidt mere i weekenden. Med en logstyle vape ligger mit forbrug på cirka 2-3 gram i ugen. Jeg har dog de seneste tre uger haft totalt rygestop, og har det frem til slut november, hvor GTA V udkommer til min nyindkøbte ps4. Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det vil virke til den tid... "Ready for lift-off" :)

Som nævnt tidligere så er det min HELT klare opfattelse at en log-style vaporizer er mindst tre gange så økonomisk at ryge på som de transportable vapes jeg har prøvet. Du kan dog ikke ryge koncentrater på sådan en. Hvem ønsker dog også at ryge hash eller olie lavet på hash.. Der er jo guderne må vide hvad af bindemidler og tilsætningssstoffer i sådan noget lort.

Mht. Mængden af sug etc.. Grunden til at jeg er specielt vild med E-nanoen er at der er et lille hjul på ledningen hvor du kan regulere strømstyrken, og dermed temperaturen. Det har indflydelse på både smag, virkning og antallet af sug. Det er derfor lidt svært at besvare dit spørgsmål. Jo lavere temperatur, jo flere sug og jo mere opløftet rus. Højere temperatur ændrer smag, giver færre sug og mere stenet rus.

To ting du dog skal være opmærksom på hvis du har tænkt dig at importere nanoen eller andre produkter fra USA: hvis værdien overstiger 80kr, så skal du betale told, moms og gebyr. Det løste jeg ved at få firmaet som solgte mig vapes til at opgøre værdien til 12 dollars. Den gled uden problemer gennem tolden. Til nanoen skal du også bruge en omformer fra 110v til 220. Den kan fået for 140 kroner i adskillige danske elektronikshops på nettet.

Senest rettet af Tjalde Smølf 13 okt 2014 12:37, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Beklager offtopicet ts, men er sku også grüünes når det kommer til at vape..

Tjaldesmølf@
Er det muligt at ryge rent nol på en stationær vaporizer?
Har lavet en del nol i år, men syntes faktisk der skal smøres pænt meget i joints, hvis det skal virke ordenligt.

0,05g lyder sku fantastisk:-)
Men hvad med smag og lugt?

-John Rooney.

Junior medlem

Hvilken e-nano snakker du om? Kunne godt tænke mig at se nogle forslag til den type produkter du taler om, da alt du snakker om er fuldstændig nyt for mig. - Hvad er koncentrater i din optik? :)

Medlem

Georg Gearløs. skrev:
Beklager offtopicet ts, men er sku også grüünes når det kommer til at vape..

Tjaldesmølf@
Er det muligt at ryge rent nol på en stationær vaporizer?
Har lavet en del nol i år, men syntes faktisk der skal smøres pænt meget i joints, hvis det skal virke ordenligt.

0,05g lyder sku fantastisk:-)
Men hvad med smag og lugt?

Smagen er helt usammenlignelig med noget andet. En blanding af blomster og parfume (lyder ubehageligt, men det skal forståes positivt). Man kommer virkelig til at sætte pris de forskellige sorters individuelle smage og virkninger. Mig bekendt kan man desværre ikke ryge koncentrater på sådan en svend. Det er ikke noget jeg ved noget om.. For mig er det "all natural all the way"..

Her er en video hvor Andy og hans makker tester deres nye produkt: http://m.youtube.com/watch?v=uOKyzFdencg

Her demonstreres det hvordan man ved hjælp af et lille adapterstykke og en bong kan rense dampen yderligere op. Jeg har ikke selv prøvet det for det smager fantastisk fint uden... Og så foretrækker jeg (og min kone) at mit rygeudstyr fylder så lidt som muligt. Her er nanoen perfekt, for den er lavet af træ, er på størrelse med en lille sodavandsdåse (størrelse 25 cl a la Red Bull) og vækker ikke den mindste opmærksomhed, selv om den står fremme på hylden:

http://m.youtube.com/watch?v=Hyxz0n50wdo

Her er en 340 siders lang tråd fra et forum der hedder "Fuck Combustion" (Et vaporizer forum). 340 sider med folk som er i ekstase over dette fantastiske lille apparat. Og tænk engang: Der står faktisk i den allerførste post at den også kan bruges til koncentrater. Hvordan det foregår ved jeg ikke:

http://fuckcombustion.com/threads/e-nan ... vape.7844/

Husk hvis I overvejer at købe: Få dem til at opgive værdien på pakken til 12 dollars. Så slipper I med lidt held for told og moms. Derudover skal i bruge en adapter som laver 220>110v. Koster cirka 140 kr i en enhver elektronikshop.

@Georg.. Jeg ved at vi begge dyrker, og det lyder samtidig til at vi er nogenlunde samme sted i livet mht. famile etc. Tro mig.. Du vil elske denne skønhed af en vape. Så diskret, velsmagende og mild mod lungerne.

Medlem

michaelfloe skrev:
Hvilken e-nano snakker du om? Kunne godt tænke mig at se nogle forslag til den type produkter du taler om, da alt du snakker om er fuldstændig nyt for mig. - Hvad er koncentrater i din optik? :)

Jeg går ud fra at koncentrater er nol... Uden at vide det.. Du kan få svar på alt vaporizerrelateret i "Fuck Combustion". Jeg vaper kun hjemmedyrket rent uforfalsket skunk.

Man må ikke lave forhandler-links så jeg kan ikke linke direkte til produktet. "Epic vape E-nano" i google kan bringe dig i den rigtige retning.

Jeg er sikkert allerede på tynd is hvad angår Psychedelias regler om produktfremhævelse, men helt ærligt... Kan jeg få bare én person til at få øjnene op for vaporizerens lyksagligheder så han eller hun skifter joints/bong/bang ud med en vape, så er jeg sikker på at jeg har gjort en god gerning og added adskillige år til vedkommendes forventede levealder.

Og her må jeg igen igen fremhæve en advarsel... Hold jer fra billige kopiprodukter, og hold jer fra de vaporizers som sælges på staden. I en god vape kommer urten ikke i kontakt med varmeelementet. I stedet trækkes der blot varm luft igennem urten. I de vapes man kan købe på staden lægges urten direkte på en metalplade som så varmes op. Det er billigt kinaskrammel og metalpladen varmer urten ujævnt og er sikkert af tvivlsom legering. Hold jer fra den type vapes... For Guds skyld.

Medlem

Og hvis bærbarheden er et must, så er DaVincien også anbefalelsesværdig. Det samme med Pax Bloom som dog er svær at få til Danmark.

Fordelen ved Pax er at den er super transportable og har rimelig lang batterilevetid. Ulempen er at den ikke er særlig økonomisk og at den skal fyldes helt op hver eneste gang. Beregn derfor cirka 0.4 gram pr session (mod 0,05 gram på nanoen). Bemærk at der også sælges billige Pax kopier herhjemme i diverse headshops... Det er billige kinakopier som sikkert er lavet af tvivlsomt materiale.

Fordelen ved DaVincien er at den kan fyldes delvist. Beregn 0,2 gram session. Ulempen er at den er designet så mundstykket let går i stykker hvis man ikke gør det til vane at skrue det af under transport etc. Batteritiden rækker også kun til cirka 5 sessioner og kan ikke skiftes ud når det er slidt op (efter cirka 500 opladninger).

Som nævnt tidligere... Er portabilitet ikke et must, så anbefaler jeg klart nanoen som jeg betragter som vapen over dem alle. Bedst af alt, så køb to.. Nanoen til hjemmebrug og en transportabel til at tage med. Hvis man sparer 0,2 gram eller mere for hver gang man ryger på nanoen, så er den jo hurtigt tjent hjem.

Jeg er superglad for min kombination: En uøkonomisk DaVinci til skovture og festivaller og en superøkonomisk E-nano til hjemmebrug som gør at jeg kan holde mit forbrug på et absolut minimum.

Senest rettet af Tjalde Smølf 13 okt 2014 14:51, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Overvejer kraftigt en Pax, da den har et super fedt, stealth design. Som jeg har forstået det kan den bruges til både tobak og skunk/pot (hvad med hash blandet med tobak, og nikotinvæske/hasholie?), og er desuden sundere og mere økonomisk end rygning (bong/joint) idet at det er et kvalitetsprodukt med temperaturkontrol osv. Er dette korrekt forstået? Det er næsten for godt til at være sandt!

Medlem

Som jeg sagde i privatbeskeden: Den er af mange betragtet som de transportable vaporizers Rolls Royce. :) Vær dog opmærksom på de ting jeg også nævnte. At den langt fra er den mest økonomiske vape og at den skal fyldes helt op hver gang. Det gør den alt for uøkonomisk til at være noget for mig. Men ja... Det er super-nice design. Det kommer man ikke udenom.

Det der med koncentrater og hash, det ved jeg ikke noget om. Der må jeg varmt anbefale at du forhører dig om på FuckCombustions forum inden du køber. Det bliver jo noget af en udskrivning når den skal købes gennem ShopUsa. Jeg synes personligt det bliver en meget dyr vape, når alt er regnet med.

Som sagt så findes der også en kopi af den. Den hedder vist nok "Project X", forhandles i Europa og koster det halve. Men det ER en Kina-kopi og du ved ikke hvad materiale den er lavet af. Jeg ville ikke turde at løbe risikoen, men der er vi jo forskellige. Den kan du købe på adskillige europæiske webshops for omkring en tusse.

... Men sæt dig lige ind i det der med hash og vaporizers. Jeg har altså ikke hørt nogle succeshistorier hvad det angår.

Junior medlem

Tak for det. Tænker lige over det og laver noget mere research. God damper ;)

Medlem

Det var så lidt. Vend lige tilbage når du har gjort dig nogle erfaringer. Jeg vil gerne høre hvad du beslutter og hvad du synes om det.

Junior medlem

Det vil jeg gøre!

Junior medlem

af bærbare ville jeg anbefale Arizer Solo, da den er til en overkommelig pris, det ypperste i den bærbare ende er vel nok Mighty, tror endda os mighty slår mange hjemme vaporizere ud i effekt og hvad den kan gi, den er så bare lige lidt halv dyr 2600kr mod 1400 for en arizer solo :)

Junior medlem

ellers kan jeg også anbefale Plenty selvom den ikke er helt bærbar og man ikke slipper af med 220v ledningen den er rimeligt solidt bygget nem ha med i taske eller lignende og den levere virkeligt varen kammeret er dog lidt halv stort til en person vil tro der er ca 0,6 gram urt i det kammer, er man en person kan man gøre som jeg gør bruge den der plade der følger med til væsker og ligge oven på urten og på den måde nøjes med ca 0,2g urt i kammeret nok en af de bedste varporizers på markedet hvis man er til direkte sug den ka ikke puste ballonner op osv :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]