Bismann skrev:
@Farmand
Ja enig det er overkill ved en smule forhøjet hjertebanken, det var mere det kategoriske i aldrig at ville ringe efter en ambulance, når man kun havde indtaget cannabis, som jeg reagerede på.
Ah okay, jeg kan hører at vi taler forbi hinanden.
Jeg udtalte mig med henblik på denne specifikke situation. Altså hvor Cannabis er det eneste drug der er i spil og det eneste symptom er hjertebanken, der mener jeg klart at en ambulance er unødvendigt overkill og det vil højst sandsynligt kun gøre ondt værre for personen da det med meget stor sandsynlighed enten skyldes angst eller gangske enkelt bare er et af de mest almindelige bivirkninger ved Cannabis indtag som viser sig. Altså ikke noget der kræver professionel lægehjælp og da slet ikke akut.
Mit første indlæg er dog dårligt formuleret så jeg kan sagtens forstå at du opfattede det anderledes. Men jeg mener bestemt at der kan være situationer hvor en ambulance er på sin plads selvom der kun er Cannabis involveret. I den situation som du selv nævner havde din kammarat jo adskillige seriøse symptomer ud over hjertebanken, så jeg kan godt forstå at du ringede efter en ambulance. Jeg retter lige mit første indlæg.