Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens!

Jeg står og vil lave mig en ny kryddersnaps, men tænker at jeg vil prøve en lidt anderledes opskrift denne gang. Nemlig en mild snaps á skunk eller hash.
Jeg tænker at den skal være så mild at de garvede ryger nok ikke ville kunne mærke effekten, om ikke andet så kun meget lidt, da denne kryddersnaps vil blive tilbudt til bl.a. folk som ikke har røget før og ikke skal udsættes for den vildelste mængde gø og gokke rus.

Jeg ved folk reagere forskelligt på cannabis, but you get the point. Altså, at jeg vil benytte en relativ lav dosis af noget standard hash/skunk til denne snaps som jeg tænker også skal have et præg af noget andet som jeg ikke har fundet frem til endnu.

Da jeg aldrig selv har haft noget at gøre med hverken dyrkning af cannabis eller blanding med spiritus, kunne jeg godt tænke mig at høre jer garvede og betydeligt mere erfaren end jeg selv, om i har nogle idéer til hvordan jeg kan lave en forholdsvis nem snaps af denne type urt. :)

Jeg har læst om Green Dragon og den opskrift syntes jeg er al for vild, da det slet ikke er det at blive totalt blæst jeg er ude i, men nærmere en hygge drink.

Vh Sarcastiqor

Medlem

Jeg er med på en lytter her.
Har læst lidt her og der, nogle siger det skal ligge i uger, andre siger det skal opvarmes.

Junior medlem

Bare kom det i vodka med bolcher, det virker udmærket:)

With this electronic rod, he will rub its mechanical vagina.
The skill of the spectator, will determine the machines ability to reach climax.

Junior medlem

Ca 15-20 g tjald til en liter!

The skill of the spectator, will determine the machines ability to reach climax.

Junior medlem

Men når du indtager cannabis oralt, er det min klare oplevelse at det virker mere speedagtigt end sløvende..
Har før ædt 5g smuldret hash i en skål yoghurt, og så er jeg sku vældig godt tilpas i et par dage:)

Moderator
Brugeravatar

Jeg vil lige advarer om at give det til folk, der ikke er vandt til cannabis, alkohol+cannabis komboen er en klassiker i forholdt til at give dårlige førstegangs-oplevelser med cannabis.

Mht. selve snapsen, så vil jeg anbefale dig at holde dig fra skunk/pot, medmindre du selv har curret eller har adgang til nogen der curre ordentligt. Det meste grønt, der går min næse forbi, indeholde betragtelige mængder klorofyl. Det kan tolereres når man ryger det, men når det skal drikkes så bliver smagen af klorofyl hurtigt for meget. Jeg ville gå efter ryst/ice eller en rigtig god kvalitets hash, hvis det er meningen at cannabisen skal afgive en behagelig smag.
Hvis du går efter virkning ville jeg decarboxylisere noget grønt, ved at fordele det på en bageplade i ovnen ved svag varme, ligesom man gør med green dragon, men så tilsætte mindre da du vil lave en svag snaps, og ikke en alkoholbaseret ekstrakt som green dragon. Varmen fra ovnen hjælper også til med at nedbryde klorofylen en smule, så det bliver en smule mindre grønt i smagen. Det kan desuden være en god ide at arbejde med stærk alkhol, for så at fortynde det før indtagelse, for bedre at få cannabinoiderne opløst og opnå en bedre smag.

Junior medlem

Det med bagepladen, vare sådan min kære far viste mig at trække noel, med at sprede en masse ud og hælde æter over:)

Junior medlem

Jeg ville tage 5 gram god røg, 75 cl vodka, lidt akvavit, og lade det trække med honning, ca. 14 dage, den er god, masser af honning, har lavet bare uden røgen meeeeeeen kun et +

Junior medlem

Nomohawk skrev:
Bare kom det i vodka med bolcher, det virker udmærket:) Ca 15-20 g tjald til en liter!
Men når du indtager cannabis oralt, er det min klare oplevelse at det virker mere speedagtigt end sløvende..
Har før ædt 5g smuldret hash i en skål yoghurt, og så er jeg sku vældig godt tilpas i et par dage:)

Og er de 15-20g taget i betragtning af at det skal være en mild cannabis snaps? Jeg spørger måske dumt, men er på herren's mark mht. hash og spiritus mixed.

Bismann skrev:
Jeg vil lige advarer om at give det til folk, der ikke er vandt til cannabis, alkohol+cannabis komboen er en klassiker i forholdt til at give dårlige førstegangs-oplevelser med cannabis.

Jeg vil derfor også meget gerne ramme en så mild effekt, som overhovedet muligt, men det er selvfølgelig svært at vurdere, da folk reagere forskelligt. Jeg kunne desuden aldrig drømme om at dele snapsen ud til nogen som ikke er indforstået eller 'mentalt' klar.

Bismann skrev:
Mht. selve snapsen, så vil jeg anbefale dig at holde dig fra skunk/pot, medmindre du selv har curret eller har adgang til nogen der curre ordentligt. Det meste grønt, der går min næse forbi, indeholde betragtelige mængder klorofyl. Det kan tolereres når man ryger det, men når det skal drikkes så bliver smagen af klorofyl hurtigt for meget. Jeg ville gå efter ryst/ice eller en rigtig god kvalitets hash, hvis det er meningen at cannabisen skal afgive en behagelig smag.

Målet er ikke at den skal være just behagelig, dog heller ikke afskygelig. Lidt ligesom at spise mad med chili, det skal afgive en god effekt, men behøver ikke smage af noget. Hvis det altså overhovedet giver mening. :D

Bismann skrev:
Hvis du går efter virkning ville jeg decarboxylisere noget grønt, ved at fordele det på en bageplade i ovnen ved svag varme, ligesom man gør med green dragon, men så tilsætte mindre da du vil lave en svag snaps, og ikke en alkoholbaseret ekstrakt som green dragon. Varmen fra ovnen hjælper også til med at nedbryde klorofylen en smule, så det bliver en smule mindre grønt i smagen. Det kan desuden være en god ide at arbejde med stærk alkhol, for så at fortynde det før indtagelse, for bedre at få cannabinoiderne opløst og opnå en bedre smag.

Når vi snakker grønt, er det så skunk? Beklager evt. dumme spørgsmål. ;)

kaiser skrev:
Jeg ville tage 5 gram god røg, 75 cl vodka, lidt akvavit, og lade det trække med honning, ca. 14 dage, den er god, masser af honning, har lavet bare uden røgen meeeeeeen kun et +

Ved du om det vil give nogen virkning eller kun eftergive smag?

På forhånd tak!

Moderator
Brugeravatar

Ja med grønt mener jeg pot/skunk, men med grøn smag mener jeg smag af klorofyl.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Lavede grøn snaps sidste sommer og det blev en beesk oplevelse. .
Fyldte div trim i og endte med det nåede ca 1/3 op (70cl Ålborg)
Det virkede rimeligt og der kunne godt mærkes noget kilderen i tæerne, efter en 3-4 shots, ikke en overvældende effekt men ok skæv.
Det er ikke noget jeg gider igen, men nu er det da prøvet :-)

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]