Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 22:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har fået fingrene i noget nol, men jeg synes det virker meget flydende, i modsætning til det jeg selv har lavet igennem tiden. Jeg frygter lidt at der måske er kemikalier tilbage? Det skulle være lavet på isopropyl alkohol..

Mht. til lugten, så vil jeg ikke mene at det er en kemisk lugt - men ikke god. Jeg læste i andre tråde at det kunne lugte af peber eller bark, jeg synes mere den er i nærheden af mugne svesker eller i den retning ;)

- På billedet kan man se en tandstik hvor nolen løber af.. konsistensen minder om sirup, og som i kan se er nolen meget mørk. Billedet er taget ved stuetemperatur.

Nogen der kan hjælpe?

http://i.imgur.com/SjCbzN2.jpg

Medlem
Brugeravatar

Hvad skulle det være lavet på?
Da iso fordamper/koger ved omkring 80 grader, og thc først ved omkring 150, så kan du jo prøve at sænke glasset ned i noget vand som har en temperatur lige inden det koger mellem 80 og 100 grader..
Hvis det begynder at boble, så er der stadig isopropyl i, og så fortsætter du bare med jævn opvarmning under omrøring ind til det stopper med at boble.
Har aldrig lavet nol eller olie selv, så det er bare teori efter ting jeg har læst.

Dedikeret medlem

Hvis der var isopropanol tilbage i det, ville det have en karakteristisk alkohol lugt.

Umiddelbart er det lidt grumset og med lidt klorofyl, men udover det ligner ganske udmærket nol. Prøv at ryge en smule af det, jeg tror ikke det fejler noget - andet end at være lidt urent. De mørke grøn / brune farver kommer af klorofyl og andre urenheder der er blevet vasket med ud. Enten grundet for lang trække tid eller for varm ipa.

"Rent" nol er ret flydende og uhåndterbart.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Yeppsss↑
Nol er forskelligarted, alt efter hvad man laver det af.
Det lyder ikke som noget farligt imo.
Prøv at ryge/smag på det:-)

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ligner det nol man får når man trækker med æter, som man gjorte før i tiden. Men som andre skriver hvis det ikke har nogen kemisk lugt så prøv at ryg lidt at det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]