Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 21:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 feb 2015 01:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 20:15
Indlæg: 19
Oplevede idag noget underligt... Ift. stoffer har jeg ikke gjort mig i så meget, har taget MDMA to gange i mit liv og røget weed i en lang periode on and off. Idag var jeg hjemme ved nogle kammerater og ryge en pind, og det var dejligt nok.. Jeg ryger ikke længere så meget som jeg har gjort, men jeg plejer godt at kunne følge nogenlunde med, selvom de begge ryger fast hver dag. Men idag var det anderledes... Røg med på en pind, hvor jeg havde det behageligt, men vi havde ikke mere, så besluttede os for at købe noget nyt. Gik derfor ned og købte 3g skunk (en anden strain), og fik det ekstremt underligt efter jeg havde røget lidt af det. Nogle gange kan jeg godt få kraftig hjertebanken, svedige håndflader o.s.v, men det plejer at gå over. Denne her gang var det dog anderledes, og til sidst måtte jeg gå ud og brække mig, og ligge mig ned med lukkede øjne. Rystede i hele kroppen og havde det generelt ikke særligt godt. Det blev dog langsomt bedre, da jeg stoppede med at ryge med, og efter et par timer var det helt væk.

Hvad kan dette skyldes, da jeg aldrig rigtigt har oplevet noget lignende, med mindre jeg har røget mig helt ned på en ren blunt og en masse bong f.eks. Vil det være klogt at holde en pause, eller kan jeg godt fortsætte med at ryge?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 02:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Prøv ryg uden tobak, jeg havde samme problem i starten da jeg røg joint med tobak. Kvalmen er aldrig kommet efter jeg begyndte at ryge rent. Jeg har dog stadig samme problem som du, at jeg får nervøsitet og introspektivitet som gør det vanskeligt at ryge i sociale sammenhænge. Prøv ryg alene til noget go musik eller en film med noget grønt i majspiven, så skal du få cannabis' sande ansigt at se ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 02:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
lyt til angsten, du ved godt hvad det er den fortæller dig jo. Stop med at ryge mere, når du er skæv nok :) Ved godt det kan være svært at sige nej, når man sidder i de kredse hvor der bliver røget hver dag - nogen tager det jo næsten som en fornærmelse hvis ikke man "ryger med" :P Men tag det i dit eget tempo, du behøver ikke at stoppe, men sæt tempoet ned, du skal nok nå at blive rigelig skæv på andre tidspunkter hvor angsten ikke tager dig. Det er med cannabis, som det er med alle andre stoffer, hav styr på set og setting før du begiver dig ud på dybt vand. Cannabis er i mine øjne én af de allerkraftigste psykedeliske midler der findes, vi undervurderer det bare så let fordi det sjældent viser tænder, men når det gør, så lyt til den :)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 02:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 20:15
Indlæg: 19
@ Snoezel Ja ok :). Det er bare svært, fordi angsten er så udefinerbar. Den kan komme uanset hvordan jeg har det, og hvor meget jeg ryger, selvom det er sjældent at den kommer.

@ Søvnigt Sind Sjovt du nævner det, har heller aldrig oplevet det når jeg har røget alene, og det har jeg trods alt gjort rigtigt meget. Kan være jeg bare skal ryge mere alene, selvom det også er lidt træls, når jeg jo gerne vil ryge med mine venner.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 02:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Det er fucking svært, og indimellem skal man også bare sige til den, at den skal lukke røven - for man kan ikke bruge den der hvor man er... Men gå efter søvnigt sinds råd, gør det til en hyggeting for dig selv indimellem, det kunne jo være at det var selskabet du var sammen med der udløste dét... Det kan også bare være for meget røg... Jeg tror bare vi skal passe på med at hoppe HELT i den anden grøft og bare stoppe, for en stund kan det være fint nok... Jeg kan godt selv få de små symptomer som du nævner, svedige hænder, hjertebanken osv. men har aldrig haft et decideret panikangst anfald, som det lyder til at du har - nok fordi jeg reagerer mere med undren, overfor ekstremt mærkelige sindstilstande, end med angst. Det kan også være et slags værn, så man kan holde ud at være i angsten og tit kan man opløse den på den måde, og/eller med fokus på dybe regelmæssige vejrtrækninger :) Håber du finder ud ag noget

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2015 02:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 20:15
Indlæg: 19
Helt sikkert!

Tak for rådende. Det er fornuftige mennesker, der frekventerer denne side må man sige :P.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team