Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

http://chefderekbutt.blogspot.ca/2015/0 ... s.html?m=1

Skal igang med at klargøre nogle skunk rødder til kræftsyg familiemedlem og tænkte om der er nogen som har prøvet det?

Renser og vasker roden tørre den ved ca 50 grader i ovn hvorefter jeg knuser.

Lyder det fornuftigt?

Overskriften sigter mod doseringen, er ikke så vigtigt i og med jeg self selv afprøver det først, men vil være glad for input.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spændende, vidste faktisk slet ikke at roden indeholder CBD. Angående dit første spørgsmål vil jeg umiddelbart gætte på nej - da skunk ikke er avlet til at have større CBD-indhold i rødderne, vil de nok ligge på nogenlunde det samme som pot.
Jeg ville nok prøve at tørre den over så lang tid som muligt. Jeg ved at THC er skrøbeligt overfor bl.a varme, ved dog ikke med CBD, men better safe than sorry.

Dedikeret medlem

Det første spørgsmål må være, hvorvidt der overhovedet er CBD, eller andre cannabinoider, i cannabis rødder. Umiddelbart kan jeg i hvert fald ikke finde noget, der undstøtter påstanden, andet end forum posts og henvisninger til påstande i bøger.

http://sensiseeds.com/en/blog/getting-roots-cannabis/ , denne artikel omhandler ret saglig brugen af cannabis rødder og her i citeres et studie:
Citat:
A Canadian study published in 2012 analysed Finola hemp and found that the flowers contained CBDA (the acidic precursor to CBD) at an approximately 2.4% concentration, while the leaves, stems and roots contained 0.5%, 0.04% and 0.004% respectively. The various parts also contained the precursor to CBDA, a substance known as hexanoyl-CoA, in concentrations of 15.5%, 4.0%, 2.2% and 1.5% respectively. Studies into high-THC varieties are apparently not available, but it is likely that the roots would also exhibit much lower concentrations than the flowers and leaves.

Hvilket altså viser, at rødderne er den absolut dårligst kilde til CBD - over 500 gange mindre end i et skud og 100 gange mindre end i et blad. I hvert fald i følge deres analyse.

Ikke for sådan helt at skyde dit projekt ned, der er helt sikkert andre gode sager i sådan en rod, som kan være mindst lige så gavnlige som alverdens andre naturpræparater.
Min skeptiske side blev blot vagt, af "Chef Derek Butt"'s komplet manglende forståelse for hvad han skriver om. (Med mindre man er en kartoffel, er rødder altså ikke primært et lager - og en kartoffel er ikke en rod..)

Insane psychedelia user!

Tak for svarene. Selvom det er lidt øv at jeg bare har troet på blindt på ham :(

Jeg tænker jeg prøver med et par rødder alligevel og tester på mig selv - der er jo ingen grund til at lave den store produktion, hvis det er en and.
Heldigvis har jeg fået en god slat trim, så olie må være vejen frem.

Dedikeret medlem

Man ser jo oftest også det, man gerne selv vil. Så hjælper et par friske øjne. :)

I følge artiklen er rødderne i hvert fald blevet brugt til rigtig mange ting. Jeg ved ikke helt hvad administrations vej du har i tankerne, men jeg vil lige highlighte en passage mere fra den:
Citat:
While cannabis roots no doubt possess various useful and important medicinal properties, it is important to note that in high doses it can cause hepatotoxicity, due to the presence of the alkaloids pyrrolidine and piperidine. It is also reported that the alkaloid content can irritate the stomach lining; thus, oral consumption of hemp-root tea is potentially riskier than topical application. Pyrrolidine and piperidine can also act as irritants of the skin, mucous membranes and lungs. It is unlikely that the compounds are present in high enough concentrations to present serious risk, but care should be taken to avoid prolonged or heavy use.

Som de også skriver, er stofferne næppe koncentrerede nok, til at udgøre et problem - men dette er for et sundt og raskt menneske. Hvis man er kræftsyg, måske får kemoterapi eller stråler, er leveren (og resten af kroppen) allerede belastet.

Jeg ville være varsom med at teste det her på en syg person, hvis ikke du kan finde erfaringer fra en god del andre, der allerede har prøvet det. Eller i hvert fald ikke opkoncentrere eller indkoge noget.
Selvom der ikke er CBD i, kunne det jo godt være gavnligt (hvis folk bruger det med succes). CBD er bare blevet et buzz-ord at fyre af.

Insane psychedelia user!

Tak for hjælpen :) jeg er glad for rådet og vil følge det - han får ikke kemo, men noget andet gift. Du har ret i at det vil være ugennemtænkt at gøre sådan.

<3 Psy

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]