Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Borte,væk,Måske i din hæk!,
Havnede desværre i en diskussion med en bekendt der påstod at ristningen ikke ændrede tobakkens kemi eller indhold,jeg vil selv vove at påstå at ristningen nedsætter indholdet af vandopløselige stoffer,men er ikke sikker.
Hvad siger i?.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Selvfølgelig sker der ændringer, det er materiale der bliver udsat for opvarmning. Det har været diskuteret meget herinde, hvorvidt det nytter i forhold til nikotin osv. Jeg kan ikke give dig konkrete "facts", da der ikke er meget andet end gætterier og spekulationer(og en lille smule gennemsnitlig kemi).
Men hvis han virkelig mener der intet sker, så prøv at få en ikke-ryger af tobak, til at ryge af hans uristede joint. Smagen er også helt anderledes.
Jeg hader at ryge en joint, hvor tobakken stadig er helt frisk. De er ikke rare at ryge på, smagen af hash/skunk bliver maskeret mere og ender ofte med en kæmpe, pisse-skæv glød.

Det er bare min erfarring samt holdning til (u)ristet tobak

Junior medlem

Ingen ændringer, ren placebo

Moderator
Brugeravatar

Jeg ryger ikke tobak, med undtagelse af når det er i sammenhæng med cannabis, og sørger altid for grundig ristning, de enkelte par gange jeg har røget med på joints med uristet smøg har det resulteret i kvalme, opkast, desorientering og koldsved. Det oplever jeg aldrig med en vel ristet smøg i jointen. Jeg er ikke i tvivl om at det gør en forskel. Jeg er dog heller ikke i tvivl om at man ikke fjerner alt nikotin, men hvis man vandrister tobakken grundigt for derefter at riste den i gryde eller lign. kommer man nok tæt på. Det gør måske ikke den store forskel, hvis man har en vis tolerance for nikton, men det kan afgjorr gøre en forskel for dem der ikke ryger tobak. Har også oplevet flere tobaksrygere der har fået det dårligt på samme måde som beskrevet for oven, når de har indtaget komboen af niktotin og cannabis og ikke har været vandt tii at ryge cannabis. Især når de har valgt at kæderyge smøger ved siden af jointen/jointsne går det galt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
zrazer15 skrev:
Ingen ændringer, ren placebo

Ryger du tobak til dagligt?

Eller rettere... har du nogensinde røget cannabis blandet med tobak, ristet eller uristet - samtidigt med at du bare har været nogenlunde ved bevidsthed?

Læs lige hvad Bismann har skrevet, det opsummere det ganske glimrende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den Rolige skrev:
Selvfølgelig sker der ændringer, det er materiale der bliver udsat for opvarmning. Det har været diskuteret meget herinde, hvorvidt det nytter i forhold til nikotin osv. Jeg kan ikke give dig konkrete "facts", da der ikke er meget andet end gætterier og spekulationer(og en lille smule gennemsnitlig kemi).
Men hvis han virkelig mener der intet sker, så prøv at få en ikke-ryger af tobak, til at ryge af hans uristede joint. Smagen er også helt anderledes.
Jeg hader at ryge en joint, hvor tobakken stadig er helt frisk. De er ikke rare at ryge på, smagen af hash/skunk bliver maskeret mere og ender ofte med en kæmpe, pisse-skæv glød.

Det er bare min erfarring samt holdning til (u)ristet tobak

Relevant lille historie: En gang i min spæde tid i gymnasiet, havde en bekendt en pibe med til en fest, hvori der var hash og uristet tobat(jeg troede han havde ristet det). Efter et sug eller to, var jeg straks henne i busken for at kaste op. Nikotinskæv wuuhuu.

Jeg vil desuden mene, at en håndfuld first-timers bliver skræmte af cannabis, netop fordi de oplever at blive nikotinskæve og få det skidt, ovenpå den "normale" cannabis-rus.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem

Selv da jeg røg smøger, kunne jeg ikke udstå at ryge cannabis med uristet tobak. Det brænder med en så kvalmende ækel røg, når ikke det er presset sammen i en cigaret hvor i det langsomt kan brænde.
Selvom jeg må indrømme, at det kan bidrage lidt smag at tilsætte meget lidt uristet tobak - hvis man er til den slags. Men en hel joint af det, aldrig. :)

Selvfølgelig sker der en hel masse kemi i en cigaret når den ristes. Jeg ved ikke, at der er nogen klarlægning for præcis hvad der foregår, men almindelig sund fornuft må diktere at 1: Stoffer med et relativt lavt kogepunkt begynder at fordampe, 2: Stoffer med meget lav antændelses temperatur forbrænder/dekomponere, 3: Forskellige pyrolytiske reaktioner finder sted.

Præcist som du også er inde på, TS, fordamper bla. vand fra tobakken. Hvilket primært er hvorfor den bliver tør og skør.

Helt enig i opfattelse af, at nikotin shock er årsag nummer 1 til dårlige indledende oplevelser med cannabis. (Hjertebanken, kvalme og svedetur)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Så vidt jeg husler - fordamper nikotin ved 120 grader - så hvis man kan gennemvarme smøgen til den temperatur, nok lidt over - burde man kunne få en del nikotin ud.. Ellers findes der produkter som nico-pal - der kan tage nikotin mm ud af 20 smøger på een gang - det er virkelig lækkert!!!

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Flash point er vidst nok 95c. Men personligt ville jeg give rygemetoder uden tobak en chance, særligt hvis man ikke normalt ryger tobak. Rusen vil opleves som noget mere behagelig og "ren" og vil være nemmere at kontrollere. Eksempelvis kan man ryge hash ren i en glaspibe med en lille stormlighter uden problemer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]