Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 21:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Yo Mig og min kammerat har haft emnet op et par gange nu, om at prøve svampe.

Men vi vil gerne være på den sikre side, så nu spørg jeg herinde, da jeg også fik en masse god info da jeg tog lsd.

Men hvad er bedst? Bare og spise dem, eller drikke dem?

Og hvordan fungere det når man drikker det?

Og hvordan er man bagefter? Er man klar i hovedet efter trippet?

Og hvilke behov er der når man tager svampe?

Og hvordan ser ens øjne ud, efter trippet?

Tak på forhånd :)

Medlem
Brugeravatar

Hey

Personligt kan jeg bedst lide at lave te på dem og drikke den i løbet af et kvarter (Så come-up ikke er for voldsomt)

Hvis det er til 2 personer, så plejer jeg at fylde 2 3/4 kopper vand i gryde (med låg på). Når vandet koger putter du svampene ned i. Lad dem koge (ikke buldrer koge, men nærmere simre i 15min. Så slukker du ilden, og putter to teposer ned i, og lade det trækker. Så er teen klar :)

Jeg synes at man er meget klar i hovedet efter, man er dog meget udmattet og træt efter. Hav gerne dagen fri dagen efter, da man er rigtig træt.

Første gang jeg tog svampe der var det vigtigt for mig at have et tæppe/dyne man kunne ligge med. Det er vigtigt at føle sig behagelig tilpas, evt have slapper-tøj på og sidde i en god sofa. Udover det så har man hverken lyst til at spise eller drikke noget :)

Ens pupiller er store imens man tripper, men bliver normale igen efter :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
MrPlanter skrev:

Udover det så har man hverken lyst til at spise eller drikke noget :)

Det "man" der, burde nok være et "jeg"..
Jeg haft seriøse frådere på af svampe, flere gange - det samme med LSD - så den er bestemt ikke universel.. Og det har både været junkfood, men helt klart også frugt, som langt de fleste kan spise uden problemer overhovedet - tværtimod! =)

Medlem
Brugeravatar

Jeg troede det var generelt at man ikke havde nogen appetit :) "jeg" havde været mere korrekt så :)

jeg får sådan syrlig fornemmelse/smag når jeg indtager svampe, det samme med MDMA

Medlem
Brugeravatar

Jeg har heller ingen appetit når jeg er på svampe, LSD og MDMA.
Dog har jeg ikke prøvet med frugt, det må jeg prøve næste gang :-)

Junior medlem

Tak for de positive svar :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at faste 2-3 timer inden jeg spiser dem. Smagen er meget nøde / daddel / bark-agtig.
Fasningen får dem til at gå lettere på og gør at de virker bedre. Jeg får dog let en sjov fornemmelse i maven efter at ha fastet op til og har derfor brug for noget proviant til at stå. Dermed kan jeg fokusere på mit trip og ikke blot efter stimuli.

Har din ven også prøvet LSD? Jeg synes klart at LSD er mere farvelade end psilocybin er - alt efter dose, naturligvis.
Svampe er efter min mening, noget jeg har mere respekt for end LSD, da jeg oplever flere underlige stemninger, samt forstærket sanseindtryk.
Ligesom alt andet, bør 'set and setting' være i orden. Synes at det er vigtigt at man føler sig tryg, så jeg plejer klart at spise dem hjemme og så måske senere bevæge mig ud i naturen. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Jeg synes ikke at det passer mig at faste inden.. Tror det er en ret individuel ting..
Jeg kan godt følge dig omkring det med stemninger og sanseintryk Heden, det hele kommer lidt mere "in ya face" end på LSD (Men det er jo altid helt forskelligt hehe).
Men jeg vil så sige at du/man skal have mindst lige så meget respekt for LSD også 2c-b for den sags skyld.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Alle stoffer kræver at man har respekt for dem og deres virkning, ellers kan de risikere at kneppe dig på et eller andet tidspunkt. Synes ikke man kan snakke om større og/eller mindre respekt, kun i den forstand, at stoffet nok skal fortælle dig om du har den rette respekt for det før eller siden. Så det handler først og fremmest om at gå ind til det med fornuft og lytte til ens mavefornemmelse, uanset om det så betyder at man må skippe en ellers planlagt rus. Specielt med svampe synes jeg heller ikke at begreber som set og setting er ordentligt dækkende for den forberedelse der burde gå forud for indtagelsen af dem. Det er ikke for sjov at svampen optræder som helligt sakramente og naturmedicin i kulturer verden over. Du skal huske på at du tager hele dit væsen med ind i en psykedelisk oplevelse, den du har været, den du er og den du kan blive, muligvis også hvad du var, før du blev en person. Så tænk dig godt om, og gå ind til oplevelsen med fokus og intention - psykedeliske stoffer er værktøjer, både til morskab og kreativitet men også til sorg og gru.

God rejse

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hele verden rundt med Emma
Snoezel skrev:
Alle stoffer kræver at man har respekt for dem og deres virkning, ellers kan de risikere at kneppe dig på et eller andet tidspunkt. Synes ikke man kan snakke om større og/eller mindre respekt, kun i den forstand, at stoffet nok skal fortælle dig om du har den rette respekt for det før eller siden. Så det handler først og fremmest om at gå ind til det med fornuft og lytte til ens mavefornemmelse, uanset om det så betyder at man må skippe en ellers planlagt rus. Specielt med svampe synes jeg heller ikke at begreber som set og setting er ordentligt dækkende for den forberedelse der burde gå forud for indtagelsen af dem. Det er ikke for sjov at svampen optræder som helligt sakramente og naturmedicin i kulturer verden over. Du skal huske på at du tager hele dit væsen med ind i en psykedelisk oplevelse, den du har været, den du er og den du kan blive, muligvis også hvad du var, før du blev en person. Så tænk dig godt om, og gå ind til oplevelsen med fokus og intention - psykedeliske stoffer er værktøjer, både til morskab og kreativitet men også til sorg og gru.

God rejse

Da jeg sidder i fuldstændig samme situation som OP (original poster) - synes jeg det her svar, var vildt hjælpsomt!
Mine drenge har prøvet det et par gange og synes det er en kæmpe leg og at det bare er "sjov og leg - samt skræmende".
Jeg har tit tænkt på om, det er klogere at prøve noget som LSD eller 2cb, før man prøver svampen. For som jeg kan forstå på de forskellige indlæg hist og pist på forummet, mener folk at LSD og 2cb giver et lidt "mildere" svampe-agtigt rus? Er det rigtigt eller er jeg helt hen i vejret og lidt for skæv?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Ja! Snoezels post har gode pointer

mildere svampe-agtigt rus ved jeg ikke om man kan sige somsådan.. Imo er LSD ligeså intenst som svampe, bare helt anderledes slags trip.

En lav dose 2c-b er en rigtig god idé hvis man lige vil ha en lille fornemmelse for hvordan det føles at trippe. Men hvis du føler dig klar, så synes jeg det ville være synd ikke at tage en fornuftig dose svampe, LSD eller meskalin for den sags skyld.

-De stoffer har bare noget mind-blob man ikke finder mange andre steder xD

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hele verden rundt med Emma
Jetski skrev:
Ja! Snoezels post har gode pointer

mildere svampe-agtigt rus ved jeg ikke om man kan sige somsådan.. Imo er LSD ligeså intenst som svampe, bare helt anderledes slags trip.

En lav dose 2c-b er en rigtig god idé hvis man lige vil ha en lille fornemmelse for hvordan det føles at trippe. Men hvis du føler dig klar, så synes jeg det ville være synd ikke at tage en fornuftig dose svampe, LSD eller meskalin for den sags skyld.

-De stoffer har bare noget mind-blob man ikke finder mange andre steder xD

Jeg føler mig super klar, både på et psykisk og et fysisk plan! Og jeg er lige blevet "overtalt" til mit "jomfru-trip" her i weekenden :D LSD it must be. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]