Snoezel skrev:
Alle stoffer kræver at man har respekt for dem og deres virkning, ellers kan de risikere at kneppe dig på et eller andet tidspunkt. Synes ikke man kan snakke om større og/eller mindre respekt, kun i den forstand, at stoffet nok skal fortælle dig om du har den rette respekt for det før eller siden. Så det handler først og fremmest om at gå ind til det med fornuft og lytte til ens mavefornemmelse, uanset om det så betyder at man må skippe en ellers planlagt rus. Specielt med svampe synes jeg heller ikke at begreber som set og setting er ordentligt dækkende for den forberedelse der burde gå forud for indtagelsen af dem. Det er ikke for sjov at svampen optræder som helligt sakramente og naturmedicin i kulturer verden over. Du skal huske på at du tager hele dit væsen med ind i en psykedelisk oplevelse, den du har været, den du er og den du kan blive, muligvis også hvad du var, før du blev en person. Så tænk dig godt om, og gå ind til oplevelsen med fokus og intention - psykedeliske stoffer er værktøjer, både til morskab og kreativitet men også til sorg og gru.
God rejse
Da jeg sidder i fuldstændig samme situation som OP (original poster) - synes jeg det her svar, var vildt hjælpsomt!
Mine drenge har prøvet det et par gange og synes det er en kæmpe leg og at det bare er "sjov og leg - samt skræmende".
Jeg har tit tænkt på om, det er klogere at prøve noget som LSD eller 2cb, før man prøver svampen. For som jeg kan forstå på de forskellige indlæg hist og pist på forummet, mener folk at LSD og 2cb giver et lidt "mildere" svampe-agtigt rus? Er det rigtigt eller er jeg helt hen i vejret og lidt for skæv?