Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej.

jeg er ret ny hash ryger (medicinsk hovedsagligt ) og forleden havde jeg en ret underligt oplevese da jeg røg.

jeg ved ikke om kender det med at når man bliver ekstremt fuld så flakker det for øjnene og man ser dobbelt og har syns forstyrrelser hvor man ikke kan se ordenligt.

men det har aldrig prøvet ved at ryge hash eller pot før for et par dage siden hvor vi godt nok sad og drak og så delte en joint. jeg troed det var alkoholen og det gik over ret hurtigt men da jeg røg i går uden at være påvirket af alkohol overhovedet blev jeg slet ikke skæv men fik bare de her synsforstyrrelser ligesom når man har indtaget så meget alkohol at ser dobbelt og ikke kan styre sig eller tale rent.

det undre mig da jeg har røget pot før og aldrig oplevet de her ting og når jeg ryger hash så plejer det bare at gøre mig afslappet og egentligt berolige tankere og slet ikke nogen visuelle opleveser som jeg godt kan få med pot.

er der nogen andre der kender det her og kan forklare hvorfor det sker ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Mja.. Du har nok bare lige doseret højt nok til at blive helt kogt xD Alkohol og cannabis har en ok "stærk" synergi imo..
(i hvert fald hvis man ikke ryger cannabis sådan til dagligt.)

Mit syn bliver helt klart dårligere jo mere jeg påvirker mig(udover med LSD)... Men jeg har det mest somom mine øjne ligsom ikke gider fokusere, selvom jeg gør mig umage. xD hah... hvis jeg er på toppen af min skævert sidder jeg gerne og spacer lidt ud over det. Nogle folk får også deciderede "visuals" i høje doser cannabis.Pot eller hash er alligevel ikke en mild urt, det er faktisk ikke en røverhistorie at det kan være en semi-psykedelisk substans. Har selv før oplevet at ryge måske 0.3g skunk og jeg blev sendt helt afsted, i stil med 1g svampe eller lign. (dog noget helt andet) men trippede uden tvivl.

Har aldrig oplevet det siden, heller ikke når jeg har røget koncentrater, det er lidt underligt. (shadder, budder osv)

Men velkommen til psychedelia Sir :)
Roger over

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Det er nok dine øjne som har brug for et tjek. Nogle folk har svagere/dårligere samsyn (fusionsevne) end andre. Hos disse folk skal der sandsynligvis ikke stor påvirkning til før de 'mister' samsynet => dobbeltsyn.

Junior medlem

der er ingen tvivl om at jeg var godt bagt første gang det skete men anden gang havde jeg ikke alkohol. i blodet og det har jeg aldrig prøvet før på hash eller pot selvom jeg får visuals ofte dog mest på pot.

det føles ligesom jeg bliver forgifted af alkohol når det sker og jeg dratter da også om ret hurtigt efter og sanser ikke noget overhovedet så jeg troed egentligt det var fordi jeg havde drukket mig så tæt på hallucinationer eller udpumpning som muligt. hvilket jeg har prøvet et par enkle gange desværre.

jeg kan se at andre også prøvet det her med dobbeltsyn men det er ikke helt det samme https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=167608

jeg får tramadol og codein dagligt da jeg er smertepatient og det er også grunden til at jeg ryger fede for at mindske brugen af den smertestillene,.

jeg var mest intersseret i at vide om det har noget med blodtryk at gøre da jeg nogengange får pletter for øjne og sådan lidt småflimmre og bliver dårlig og lidt svimmel uden dog at miste helt bevidstheden ligesom jeg gør når jeg har de her opleveser her på alkohol .

de fleste gange jeg ryger pot får jeg visuals og høre musik inde i hovedet selvom der ikke er noget og det sker nogen gange men ikke altid når jeg ryger hash. jeg kan godt lide de ting men det her jeg oplevede føles markants anderledes og det har jeg aldrig prøvet før andent end når jeg har drukket så meget at jeg bogstaveligt talt ikke selv kan stå op.

jeg er ved at trappe ud af codein og tramadol og vil egentligt heller ryge en fed for at slappe af og det er tænkt som medicinsk da jeg lider af migræne og smerter konstant og jeg synes i små mænger det hjælper på det men jeg kan også godt ryge mig skæv for nydelsens skyld istedet for at drikke mig fra sans og samling hvilket jeg desværre er rigtig god til.

det er ret svært at forklare den tilstand jeg mener men det er hvor min bevidsthed nærmest er lammet og jeg ser ikke ting rigtigt men bare små lysglimt som flakker og hvis jeg ser noget med en form så er det dobbelt eller mange gange dobbelt og jeg falder hen og besvimer hurtigt efter når jeg har drukket men som sagt det har jeg aldrig oplevet med pot og hash som øger min bevidsthed istedet for selvom jeg dog får visuals ofte.

jeg tænker bare lidt om det er mit blodtryk der er galt med . jeg har faldet om og besvimed og endt på hospital efter at have drukket på tramadol og pencillin hvor jeg endte med at blive så fuld for hurtigt at jeg opnåed den tilstand hvor jeg som regel får de her synsforstyrrelseer eller hvad man skal kalde dem.

det er svært at forklare hvordan det opleves men det er ikke bare almindelig synsforstyrrelser , det er snare det punkt før jeg besvimer . min bevidsthed er helt lammet når jeg når til det punkt og jeg sanser ikke noget andet end de her synforstyrrelser.

det ved jeg ikke om nogen kan forklare hvad det er der sker rent fysologisk eller har prøvet på et eller andet tidspunkt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Tramadol kan godt påvirke synet - ikke sådan at du hallucinerer, men sløret syn (muligvis også dobbeltsyn). Ydermere kan tramadol også sænke blodsukkeret. Når du så også ryger fed daler blodsukkeret endnu mere. Husker du at få sukker når du ryger?
Personligt kan jeg ikke ryge uden at have noget (helst sødt) at drikke. Jeg bliver alt for tør i halsen og bliver hurtigt træt hvis det ikke noget med sukker i, som jeg drikker.
Det der med musik inde dit hoved til gengæld....deeet ved jeg sgu ikke helt om du skal synes godt om, som det lyder som om at du gør. Dét ville jeg nok lige tage et smut forbi lægen med.

Dedikeret medlem

go'møjn Sir!
hmm, er du sikker på kvaliteten af det hash du røg.. -ryg lidt grønt og se om det samme sker, altså om cannabis-virkningen udebliver og bare gir den samme synsforstyrrelse! jeg tvivler :-) -er dog ikke lœge eller noget, men siden jeg stoppede med at ryge (gade)hash har jeg sku fået det en hel del bedre såden generelt.. ryger nu kun grønt!
mvh thewar

Junior medlem

@Bo Dega
jeg har det fint med at opnå de her visuals og høre hallucinationer på pot eller hash og det skræmmer mig ikke. jeg synes det må være en af de ting ved cannabis der gør det sjovt at ryge at man kan opnå de her ting selvom jeg godt ved det ikke er alle der får de her sansinger ved at ryge den fede. jeg er også godt skæv når jeg oplever det og som regel når jeg bare ryger et par hiv for at slappe af i min nakke så jeg ikke får de her spændingehovedpiner så kan man ikke mærke på mig jeg har røget og jeg bliver heller ikke skæv af det overhovedet men det afslapper bare.

@stopthewarondrugs
jeg køber af en kammerat og vi sad og delte en joint af den klumb hvor jeg godt nok blev skæv og fik den her oplevese med synsforstyrrelser efter en halv times tid efter han var gået hjem efter flere øl .

den anden gang sad jeg og røg et par hiv mod et begyndene migræne anfald og slukked jointen og ladge mig hen og forsøge at sove hvor det kom faktisk lige med det samme efter jeg havde slukket den joint.

jeg tror ikke det er verdens bedste kvalitet hash men der er nok heller ikke mere i vejen med det end hvad der kan være galt med standard marok . det er det som de andre ryger og jeg køber bare en klumb af en af mine venner og deler nogengange en joint med ham af min klumb så der skulle ikke være noget galt med det som sådan.

jeg har ikke adgang til pot desværre for det er ellers det jeg fortrækker at ryge. jeg ville gerne selv dyrke men har ikke mulighed for det desværre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hej og velkommen til:-).
Nu skal jeg ikke kloge mig i netop dit dobbeltsyn (når der er medicin involveret) ,men af noget pot/skunk kan man absolut hallucinere også så man ser dobbelt.
Får selv engang imellem tunnelsyn, når jeg enten hår fået for meget, eller røget noget meget sativadomineret pot.

En skam du ikke kan få fat på noget grønt, men der er ikke andet end at efterspørge det.
Udbud og efterspørgsel, du ved;-)

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]