Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

I og med denaturerings midlet har et kogepunkt tæt på etanols, så burde disse jo også være til at dampe væk efter en trækning.

http://da.m.wikipedia.org/wiki/Husholdningssprit

"Husholdningssprit er ethanol, der er denatureret, så det ikke er til at indtage. Opløsningen kan derfor sælges uden alkoholafgifter. Det er forskelligt, hvilke stoffer der benyttes som denatureringsmidler, men typisk er de giftige (som f.eks. methanol) eller har ubehagelig smag eller lugt.

Før i tiden kunne det lade sig gøre at destillere denatureringsmidlet fra ethanolen i husholdningsspritten, hvilket underminerede afgiftssystemet, men i dag bruges denatureringsmidler, hvis kogepunkter ligger så tæt op ad ethanols, at prisen for at fraskille dem ville være højere end afgiften på ren ethanol.

Koncentrationen af det denaturerede ethanol i husholdningssprit ligger typisk på 93-96 pct."

Går udfra de resterende procent er vand, hvilket jo vil trække grønkorn, er det derfor man ikke bruger husholdningsspritten?0

Dedikeret medlem

Jeg synes at mindes en tråd, hvor der var snak om, at der også er denaturanter i husholdningssprit med ret høje kogepunkter. Men jeg tror ikke det er noget problem. Hvis det bekymre dig kan du jo ofre de 30-40 kr per liter ekstra og købe isopropanol.

Begge dele vil trække forskellige vandopløselige ting med sig ud, som fx. klorofyl, men hvis du holder temperaturen lav og trækketiden kort, vil du minimere mængden af disse stoffer. Altså ikke lader plantematerialet stå og svømme rundt i opløsningsmidlet, men blot hælder det igennem (hvis det giver mening), og evt. brug et opløsningsmiddel der har stået i fryseren så det er -18 C.

Insane psychedelia user!

Tak for input randomname :)
Min onkel har fået den onde kræft, nolen er til ham.
Sidst brugte vi gas, med rigtigt fint resultat på slutproduktet renhed.
Vi lavede det self udenfor væk fra elektriske installationer så eksplosionsfaren blev holdt minimal.
Grunden til jeg overvejede at lave på sprit er egentlig primær miljøhensynet, men jeg kan ikke gennemskue om gas "forurener" mere end sprit.
Emballerings omkostningerne er ihvertfald større, så overvejer om jeg kan bruge en genopfyldnings camping gas i stedet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Spritten forurener lige så meget. Butanen er vel så let at den bare fiser ud af atmosfæren. Set fra din onkels sundhed, synes jeg klart at i bør bruge gas. Jeg ville ikke turde stole på at du får alle denauteringsstofferne ud + der er restindholdet af vand du også skal dampe ud af nolen. Det er meget nemmere med gas, som fordamper fuldstændigt og endda ved en langt lavere temperatur.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!

Tak for dine tanker Bubber, holder mg til det som jeg kan finde ud af :)

Dedikeret medlem

Det er jeg ked af at høre, jeg håber at han får 'rigtig' hjælp, udover cannabis.

Har det ikke været vendt herinde flere gange, at butan (lightergas) indeholder alle mulige rester fra råolien den er destilleret fra? I kontrast til det, er evt. rester af denaturent nok ikke værst. Og ellers er der jo isopropylalkohol.

Givet, butan er dog et bedre ekstraktions middel.

Jeg tror i øvrigt ikke at nogen af delene er mere 'grøn' end den anden. I hvert fald ikke i en grad, der er værd at bruge tid på. Brændstof til at transportere det rundt, er sikkert alligevel den største bidrager til forurening pr. enhed gas eller alkohol. :)

Insane psychedelia user!

Han får alt muligt gift fra de hvide kitler, olien er ikke ment som nogen kur, men som et alternativ til morfin og sovepiller.
Min far fik mange bivirkninger af morfinen især (kvalme, hård mave og manglende appetit) som vi håber at kunne undgå på denne måde.
En god nattesøvn er jo heller ikke af vejen.
Det er ikke en kræft, som de tror de kan kurer, han fik 6-12 mdr af lægerne sidste år, så det gælder egentlig primært om at lette hans sidste tid.

Dedikeret medlem

Jeg tror også, at det er en god ide hvis han kan lide det. Både mht de fysiske aspekter men også rent psykisk.

Er der nogen grund til, at i ikke bare bruger en vaporizer eller laver hash smør? Det virker næsten lettere end at skulle ekstrahere en masse.(?)

Insane psychedelia user!

Han ryger ikke ellers havde jeg rullet joints til ham i stedet.

Jeg har fået en god slat trim fra noget indendørs, det er jo ikke så potent, men alligevel, så giver det noget fint nol, som efter tilsætningen af koldpresset hørfrø olie er let at arbejde med.

Hash smør har jeg aldrig prøvet at lave, prøver lige og tjekke Google :)

Tak for input :)

Edit
Det lyder spændende, jeg vil prøve at bruge vejledningen herfra, det virker ret simpelt :)
http://www.cannabisfroe.dk/index.php/al ... d-cannabis

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]