Christine86 skrev:
Det er fint nok at kunne søge, men det nytter desværre ikke det store, når der er så mange indlæg, som der er her.
Jeg er her sådan set ikke "for sjov", men har været her mange gange før, fordi det her forum rystende nok er det bedste sted, jeg kan finde brugervenlig information omkring min receptmedicin, og jeg har været vældigt imponeret over den ekspertise, der er herinde. Så nu er jeg her altså i håb om rådgivning.
Ikke mere ros nu, vi går videre til det, jeg egentligt vil. Jeg er kronisk smerteramt i en grad, så jeg dårligt kan arbejde over 10 timer pr. uge og det er inkl. en gavmild cocktail af psykofarmaka, morfin, muskelafslappende og epilepsimedicin. Medicinen har en ret god effekt, men jeg er desperat nok til at prøve hvad som helst, der måske kan være bedre. Det sidste, jeg har læst om, er cannabisolie. Jeg er bosiddende i det østjyske, arbejdsløs fattigrøv og uegnet til at rejse over længere strækninger, så jeg fik ideen, at jeg kunne kaste mig over en lille køkkenhave selv.
Men hvilken sort? En googlesøgning henviser til en mio. amerikanske sider, hvor man kan købe sig til en konsultation for en formue og en liste over optimal kemisk sammensætning. Helt ærligt, jeg er sproglig student, og jeg er fortabt!
Min eneste erfaring med hash og pot har været med "hvad-nogen-nu-kunne-købe-der-hvor-de-var" eller "må-jeg-smage-det-der-du-har-i-haven", og jeg fik ikke lejlighed til at diskutere med fagpersonen.. Cannabis virker "modsat" på mig, også pot. Jeg bliver virkeligt træt, og jeg har brugt pot i meget små mængder til at falde i søvn på, når jeg har haft for ondt til at kunne sove.
Det gjorde også, at jeg vågnede frisk op næste dag uden de eftervirkninger, jeg fik fra receptpligtig medicin, men så fik jeg fat i noget, der ikke gjorde mig træt, og jeg har faktisk endnu ikke haft en smertelindrende oplevelse endnu. Nu har jeg i stedet et par piller mere til både smerter og søvnproblemer, men det virker bare ikke sundt. Hash gav mig en følelse af at være lammet, hvilket gør pisseondt, når man får smerter af at spænde op, og oveni var det faktisk den første angstprovokerende oplevelse, jeg har haft med hash - og jeg var desuden sindssygt dum en hel uge efter.
Det, jeg er ude efter, er noget, der er muskelafslappende uden at jeg bliver lammet og smertelindrende ift. neuropatiske smerter. Jeg har ikke lyst til at ryge, da jeg ikke kan styre doseringen. Jeg vil helst undgå at blive skæv eller høj, drømmescenariet er at finde en sort, hvor jeg kan køre bil på forsvarlig vis. Det kan alt det trekantmærkede medicin faktisk godt klare, men måske er der noget bedre til smerterne. Samtidigt skal det helst være en selvplejende, nybegyndervenlig sort, der kan dyrkes på friland, da jeg er ved at indtage en gammel kollegas landejendom med "ukrudt" udenfor synsvidde, men også udenfor min rækkevidde på en daglig basis. Og er det overhovedet til at lave olie, når man ikke har nørdgenet, der gør, at man har studeret emnet helt ned i alle detaljer?
Jeg ved faktisk ikke, om det er helt håbløst, det her. Jeg ved heller ikke, om det overhovedet kan være effektivt for mig. Det virker bare både billigst og mest troværdigt, hvis jeg køber frøene et sted online (troværdige frøsælgere ville også blive værdsat med kyshånd). Hvis jeg nu alligevel skulle ende med at stå på Staden en dag (et sted, jeg aldrig har været), er deres olie så troværdig ift. indholdstype og kan de rådgive kvalificeret ift. medicinske spørgsmål?
For fanden, hvor ville jeg bare ønske, de legaliserede lortet, så jeg ikke behøvede indkalkulere evt. bøder, medicinske eller praktiske uhensigtsmæssigheder i det her. Det offentlige betaler glad og fro for størstedelen af min medicin, men igen, det virker ikke sundt. Derudover er det altså heller ikke sundt for selvopfattelsen at måtte købe "den store pilleboks" for at have plads til både medicin og nødvendige kosttilskud.
Jeg håber, I vil bruge jeres tid, viden og krudt på mit dilemma.
du kan købe medicinsk CBD olie lovligt flere stedder på nettet og i headshops her i dk det er stortset uden indhold af THC og må derfor sælges her i landet som jeg har forstået, det kan også lade sig gøre at dyrke planter selv med et højt CBD indhold frø til planter med højt CBD indhold kan nemt skaffes i de fleste frøbanker også her i dk