Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg startede med at benytte Cannabis siden jeg var omkring 14-15 år gammel. Jeg er nu 19.
Mine første oplevelser med Cannabis, var behagelig, afslappende og var let til grin. Jeg gennemgik en svær periode, men har nu lagt det bag mig. Men nu hvor jeg ryger, opleveler jeg utilpashed, myldertanker og en let uro?
Jeg bliver også utrolig hurtigt påvirket, kontra før i tiden?
Hvordan kan dette være? Jeg går utrolig meget op i min kost, motion og velvære. Jeg meditere meget og opnår ro. Men når jeg ryger opnår jeg ikke den ønskede tilstand.

Jeg tror fuldt og fast på at Cannabis KUN har positiv effekt på krop og sjæl. Men kan kroppen opbygge en intollerance for THC?
Hvad er jeres tanker? :)
På forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det er helt nomalt med en lavere tolerance, når der ikke ryges så tit.
Psyken kan også sagtens spille ind mht uro og ubehag.

Du skriver at du ryger cannabis, men er det hash, pot eller skunk?
Sativa eller indicadomineret?

-John Rooney.

Medlem

Har det på samme måde som dig, begyndte at ryge som 13 årig og det blev hurtig hverdag..
Havde så en dårlig oplevelse og har ikke været det samme siden.
Bliver meget hurtigt skæv og mine tanker kører på højtryk. når jeg har røget 5 sug

Junior medlem

Lige præcis Rob Dyrdek.
Jeg røg noget G13 skunk på et tidspunkt, der fik jeg en voldsom oplevelse! Psychedelisk bad trip faktisk!
Det kan måske godt være derfor?

Hash holder jeg min helt fra da jeg oplever myldertanker og virkelig ubehag. Føler ikke jeg trækker vejret ordentligt, og bliver forvirret og meget store filosofiske spørgsmål, uden jeg bevidst vælger at tænke over det.

Hvis jeg ryger, så er det Pot eller Skunk. Skunk ryger jeg en halv "1 smøgs" og så er det fint. Pot måske lidt mere.
Men resultatet er det samme uanset hvad i sidste ende. Jeg kan ikke længere ryge i sociale sammenhænge for eksempel, og skal koncentrere mig om at få en god oplevelse hvis jeg ryger alene, og så MEGET lidt.

Medlem

Har det på fuldstændig samme måde som dig. Det går mig meget på.
Har måske røget 1000 gange siden og det er endt i ubehag og angst hver eneste gang.
Har indset at jeg bare ikke kan ryge mere, så tager jeg en øl når vennerne ryger..

Admin
Brugeravatar

Jeg har selv oplevet noget lignende. Ihvertfald at jeg gik fra engang at ryge hver dag til ikke længere at synes, det var behageligt. Det skete måske i løbet af 5-6 år. Men dette har også korreleret med en masse andre ting i mit liv. Der var pludselig et krævende studium, jeg blev mere moden og ansvarsfuld etc. En udvikling, de fleste også vil gå igennem mellem 14 og 19 år som du har oplevet. I den periode udvikler man sig sindssygt meget. Så derfor vil tingene ikke føles, som de var engang.

Jeg tror, at du vil gøre dig selv en tjeneste ved at holde op med at ryge. Det lyder ikke til, det gør noget godt for dig - så hvorfor blive ved? Der er, som regel, ingen grund til at spilde sit liv på ting, der gør dig dårligt tilpas. Især ikke når det kommer til cannabis.

-Jimmy Carter

Medlem

UniverseExplorer skrev:
Jeg tror fuldt og fast på at Cannabis KUN har positiv effekt på krop og sjæl. Men kan kroppen opbygge en intollerance for THC?
Hvad er jeres tanker? :)
På forhånd tak.

Hører tit rygere komme med sådanne "påstande" som jo egentlig er en modsætning i sig selv når man du spørger om det du jo gør. Nej Cannabis er ikke KUN godt, du skulle tage og bruge knolden lidt, men det er mildest talt svært når man konstant er skæv. Du burde ligeledes tage en pause fra røgen og så gå en tur ud på staden og smuglyttte til de samtaler de unge skæve knægte fører derude. Kan love dig for at du vil få et wakeup call. Folk har så svært ved at se sig selv i metaperspektiv når man konstant er påvirket af hash. Det er som om at ens koncentration bliver dirigeret et andet sted hen, hvilket også kan være meget godt når man skal være kreativ. At føre kreativiteten ud i livet og egentlig få skabt noget er så en anden sag som sjældent bliver færdiggjort, grundet sofatrang og æder. Du er garanteret halv-pissed nu og sidder klar med samtlige argumenter om forskning i kræftceller som skrumper til CBD og alle de sædvanlige udenadsmører ryge-hoveder lære udenad for at legitimere deres forbrug, som startede med at være et hygge-boost med vennerne men som ender med at blive et antisocialt bong-projekt bag nedrullede gardiner med hang til konspirationer, sølle kost og et pludselig hang til rygermusik for rygermusikkens skyld.. Tag dog for pokker og stop mens legen er god. Find noget andet til at tage uroen i den første periode. Folk som gør sig en vane af at ryge har som oftest et eller andet som fortrænges eller noget som rusen skal dække over af de fysiske fortidsorienterede smertefulde følelser. De færreste som ikke har det men lige på den konto skal man ikke bruge cannabis. Det ender med at du ikke kan røre en joint uden at få hjertebanken, småparanoia og endda koldsved. Din krops/psykes egen måde at sige tag lige en pause makker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]