Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har overvejet hvordan jeg kan få en CBD olie mere spiselig og fandt derfor hos matas nogle gelantine kapsler til fremstilling af egne urte piller.

jeg har ikke afprøvet dem endu men jeg vil bruge min tube med CBD olie og lave hjemmelaved CBD olie piller.

så kom jeg til at tænke på om man kunne fremstille nogle sådan olie med pot eller måske hampesmør i kapsler sådan at man kunne bruge det rent medicinsk men uden at skulle fedte rundt med olie på tube hvis man skal i byen eller er indlagt hvor det ofte skal forgå lidt i det skjulte hvis det er et af de ulovlige THC olier.

jeg forstiller mig man kan købe et par topskud og så trække det på oliven olie i tre fire uger og så lave en olie baseret tinktur man kan dryppe ned i de her kapsler hvis de ellers kan indeholde olie uden det løber ud af kapslerne. CBD olien er så tyk at det ikke er et problem men det andet her jeg overvejer ved jeg ikke om kan lade sig gøre overhovet.

jeg har også en the som jeg har købt der er lavet af CBD holdig industri hamp og den ville jeg gerne lave tinktur på men jeg er ikke sikker på med hensyn til hampe frø om man kan lave en alkohol baseret tinktur men jeg har fundet en del frø i den CBD the så jeg vil forvente at skulle knuse de frø med en morter og så lave udtrækket . jeg har bare ikke set det gjort før og jeg aner ikke om der kan være nogle andre stoffer i den the som måske ikke egner sig til at at lave alkohol baseret tinktur på det.

det her med at lave egne piller med urter er noget jeg gør til eget brug og lovlige urter vil jeg gerne give andre også hvis man spørger mig men naturligvis vil jeg ikke lave THC indholdige piller til andre og vil ikke til at fremstille sådan noget til at vidresælge men jeg vil gerne kunne lave det til mig selv og min familie hvis nødvendigt og jeg vil gerne lære at lave de her ting så jeg kan vidregive opskriften til andre som kunne få brug for at selv lave sådanne naturprodukter.

jeg har nogle gelantine kapsler købt som skal bruges til hjemmelaved baldrian sovetabletter og dem der bliver til overs vil jeg gerne afprøve nogle af de her ideer så jeg kan beskrive for andre hvordan de evt selv kan lave små diskrete piller som er nemmer at indtage uanset hvor henne man befinder sig og gerne vil ubemærket bruge sin TCH olie .

jeg tænker at de fleste nok gerne ville kunne bruge deres olie på den måde da kaplser heller ikke smager grimt. dem som ikke bruger den ret dyre TCH olie kunne måske lave sine egne TCH piller ved at smide noget hampesmør eller et olie udtræk af topskud eller måske man bare kan smide noget af topskudene i kapsler og så bare dosere efter virking.

hvad tænker i omkring de her to ting ?

Dedikeret medlem

Jeg har selv forsøgt mig et par gange med netop denne metode for indtagelse af cannabis, men da jeg ikke nyder rusen det gav at spise cannabis så meget, holdt det ikke ved for mit vedkommende. Selv samme kapsler kan i øvrigt også fås lavet af stivelse, skulle man ikke have lyst til gris.

Dine tanker er fornuftige, men oliven olie er alt for flydende til at kunne blive i en sådan kapsel. Hampesmør er ad samme retning som den fremgangsmåde jeg fandt fungerede bedst. I stedet for smør er palmin dog langt bedre, da det er fast selv ved stuetemperatur (men ikke i fx en lomme, bitter erfaring) og vigtigst af alt, er det vandfrit. Vand vil langsomt opløse kapslen.
Metoden jeg brugte var ret enkel: Tage X mængde cannabis, knuse det fint ud - ikke bare grinde det. Hælde det ned i Y mængde smeltet palmin og holde dette omkring en 90-100 grader i en time eller 2, herefter skrue ned for varmen så det lander på en 40 grader, så burde det stadig være flydende nok til at kunne hældes i kapsler uden besvær. Palmin-cannabis væsken hældes nu ned i kapslerne. Jeg brugte en almindelig ske, med spidsen bukket sammen til en tut, så den passede ned i en kapsel.

Husk at røre i væsken i gryden en gang i mellem, så ikke plantematerialet lægger sig på bunden, ellers bliver effekten af kapslerne ikke homogen. Hvad forhold af X / Y man ønsker er individuelt, men der skal tages højde for, at man ikke skal spise 10 kapsler for et lille buzz, og at kan spise mindst 1 kapsel uden at blive helt blæst. ;)

Citat:
jeg har også en the som jeg har købt der er lavet af CBD holdig industri hamp og den ville jeg gerne lave tinktur på men jeg er ikke sikker på med hensyn til hampe frø om man kan lave en alkohol baseret tinktur men jeg har fundet en del frø i den CBD the så jeg vil forvente at skulle knuse de frø med en morter og så lave udtrækket . jeg har bare ikke set det gjort før og jeg aner ikke om der kan være nogle andre stoffer i den the som måske ikke egner sig til at at lave alkohol baseret tinktur på det.

Du kan sagtens lave en tinktur, men hvad vil "højt CBD indhold" sige? Jeg forestiller mig, at man skal opkoncentrere tinkturen en del, hvis det skal over homøopati niveau. Men det er jo ikke til at vide noget om. Om det er en sund ting at indtage, ved jeg heller ikke.

Junior medlem

Randomname skrev:
Jeg har selv forsøgt mig et par gange med netop denne metode for indtagelse af cannabis, men da jeg ikke nyder rusen det gav at spise cannabis så meget, holdt det ikke ved for mit vedkommende. Selv samme kapsler kan i øvrigt også fås lavet af stivelse, skulle man ikke have lyst til gris.

Dine tanker er fornuftige, men oliven olie er alt for flydende til at kunne blive i en sådan kapsel. Hampesmør er ad samme retning som den fremgangsmåde jeg fandt fungerede bedst. I stedet for smør er palmin dog langt bedre, da det er fast selv ved stuetemperatur (men ikke i fx en lomme, bitter erfaring) og vigtigst af alt, er det vandfrit. Vand vil langsomt opløse kapslen.
Metoden jeg brugte var ret enkel: Tage X mængde cannabis, knuse det fint ud - ikke bare grinde det. Hælde det ned i Y mængde smeltet palmin og holde dette omkring en 90-100 grader i en time eller 2, herefter skrue ned for varmen så det lander på en 40 grader, så burde det stadig være flydende nok til at kunne hældes i kapsler uden besvær. Palmin-cannabis væsken hældes nu ned i kapslerne. Jeg brugte en almindelig ske, med spidsen bukket sammen til en tut, så den passede ned i en kapsel.

Husk at røre i væsken i gryden en gang i mellem, så ikke plantematerialet lægger sig på bunden, ellers bliver effekten af kapslerne ikke homogen. Hvad forhold af X / Y man ønsker er individuelt, men der skal tages højde for, at man ikke skal spise 10 kapsler for et lille buzz, og at kan spise mindst 1 kapsel uden at blive helt blæst. ;)

Citat:

Du kan sagtens lave en tinktur, men hvad vil "højt CBD indhold" sige? Jeg forestiller mig, at man skal opkoncentrere tinkturen en del, hvis det skal over homøopati niveau. Men det er jo ikke til at vide noget om. Om det er en sund ting at indtage, ved jeg heller ikke.

tak skal du have.

vedrørende CBD indhold så er det en pot the lavet af en industri hamp med 4 % CBD som jeg har fra kristian mærsk.

jeg tænker at det ville være bedre at lave udtræk på friske topskud istedet for da der også er en del frø i den the og jeg tror heller ikke det er sundt at lave alkohol udtræk på hampefrø og blade på den måde.

jeg fik købt gelantine kapsler og har lavet nogle med marie tidsel frø og nogle med den her CBD hampeolie man også kan købe lovligt i headshop så ligeså snart jeg finder en måde at få doseret rigtigt med hampesmør så laver jeg en stak af dem også for at afprøve det.

det er bare meningen at hvis jeg skal på sygehuset at jeg kan ren ubemærket bruge mine hampeprodukter og det er også sjovt at lave dem.

olien i den sprøjte man kan købe med det her CBD olie er så tyk at den render ikke ud af kapsler så det lykkes helt fint og næsten nemmer at dosere rimeligt nøjagtigt på den måde også .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]