Jeg har selv forsøgt mig et par gange med netop denne metode for indtagelse af cannabis, men da jeg ikke nyder rusen det gav at spise cannabis så meget, holdt det ikke ved for mit vedkommende. Selv samme kapsler kan i øvrigt også fås lavet af stivelse, skulle man ikke have lyst til gris.
Dine tanker er fornuftige, men oliven olie er alt for flydende til at kunne blive i en sådan kapsel. Hampesmør er ad samme retning som den fremgangsmåde jeg fandt fungerede bedst. I stedet for smør er palmin dog langt bedre, da det er fast selv ved stuetemperatur (men ikke i fx en lomme, bitter erfaring) og vigtigst af alt, er det vandfrit. Vand vil langsomt opløse kapslen.
Metoden jeg brugte var ret enkel: Tage X mængde cannabis, knuse det fint ud - ikke bare grinde det. Hælde det ned i Y mængde smeltet palmin og holde dette omkring en 90-100 grader i en time eller 2, herefter skrue ned for varmen så det lander på en 40 grader, så burde det stadig være flydende nok til at kunne hældes i kapsler uden besvær. Palmin-cannabis væsken hældes nu ned i kapslerne. Jeg brugte en almindelig ske, med spidsen bukket sammen til en tut, så den passede ned i en kapsel.
Husk at røre i væsken i gryden en gang i mellem, så ikke plantematerialet lægger sig på bunden, ellers bliver effekten af kapslerne ikke homogen. Hvad forhold af X / Y man ønsker er individuelt, men der skal tages højde for, at man ikke skal spise 10 kapsler for et lille buzz, og at kan spise mindst 1 kapsel uden at blive helt blæst.

Citat:
jeg har også en the som jeg har købt der er lavet af CBD holdig industri hamp og den ville jeg gerne lave tinktur på men jeg er ikke sikker på med hensyn til hampe frø om man kan lave en alkohol baseret tinktur men jeg har fundet en del frø i den CBD the så jeg vil forvente at skulle knuse de frø med en morter og så lave udtrækket . jeg har bare ikke set det gjort før og jeg aner ikke om der kan være nogle andre stoffer i den the som måske ikke egner sig til at at lave alkohol baseret tinktur på det.
Du kan sagtens lave en tinktur, men hvad vil "højt CBD indhold" sige? Jeg forestiller mig, at man skal opkoncentrere tinkturen en del, hvis det skal over homøopati niveau. Men det er jo ikke til at vide noget om. Om det er en sund ting at indtage, ved jeg heller ikke.