Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Christiania
Junior medlem

Undskyld hvis det ikke er det rigtige sted jeg laver tråden.

Jeg skal på Christiania i morgen for at nyde den gode stemning med mine venner. Jeg er dog usikker på om jeg må have min jakke på siden der er et stort Peace logo på ryggen af den. Og ved at man ikke må have rygmærker på sit tøj på Christiania. Så ville bare spørge om nogle vidste om man godt måtte tage fx en trøje eller jakke på med print på ryggen hvis det ikke er relateret til bander af nogen form.

Vh Lotus :peace:

Medlem

Ved rygmærker skal nok forstås banderelaterede mærker, som du også selv er inde på. Jeg tror ikke, du får problemer for at have et peace logo på din jakke :D Om der er god stemning på staden ved jeg dog ikke... jeg synes efterhånden det er et ret shady sted

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Ja der er sket rigtig meget ved stemningen de sidste 3-5 år og jeg går kun direkte ind og ud igen for det er ikke rigtig det værd at blive der men det er måske fordi jeg sammenligner med dengang

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Go stemning på staden....

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg synes sgu i overdriver lidt. Klart der er nogle skumle typer på Staden, men hvor faen er der ikke det? Hvis man køber sit røg og finder et sted nede ved søen, så slipper man for de der dunjakke typer og kan møde alle mulige søde mennesker.

Det er da rarere end inde i kongens have hvor der går en parkbetjent rundt og smider skæve eksistenser væk, så alle os normale mennesker slipper for at kigge på dem.

Synes også månefiskerens have kan være ganske hyggelig. Derudover er det jo i virkeligheden ikke kun pushernes skyld at det er blevet så råt. Det er jo faktisk magthaverne i samfundet, der har indført taskforce pusher street, som har gjort markedet endnu hårdere.

Jeg ville ikke selv kunne forsvare at behandle andre mennesker som pusherne gør idag, men de maskere og camouflere jo ikke for sjov. De gør det pga. stigende overvågning og nye politistrategier der indbefatter civilebetjente med skjulte kameraer.

Medlem
Brugeravatar

Uanset hvem der står ansvarlig så synes jeg stadig stemningen er langt mere trykket og det er ikke længere et sted hvor jeg slapper af ligeså meget fordi når jeg forlader stedet er jeg bange for at blive stoppet så når jeg er der køber jeg stort ind så jeg kan undvære at komme der så længe så muligt...

Fuck narko og hash

Hvis man tager Staden for det den har været, iforhold til det den er i dag, er stemningen selvfølgelig ikke helt den samme. Men Staden bliver aldrig det den har været, og i forhold til at den ikke er der, er den stadig ret nice:)
Heldigvis er vi stadig flere der nyder Staden og dens omgivelser.

Insane psychedelia user!

Hvis du med go' stemning mener rockere bander og våben, så hyg dig. Men hvis du mener hippienes så går du forkert i byen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ragamuffin skrev:
Hvis du med go' stemning mener rockere bander og våben, så hyg dig. Men hvis du mener hippienes så går du forkert i byen.

Hvis du ikke er i stand til at finde hippie hygge på staden, så kig da lidt bedre efter. Hvis alle os hippier ikke kommer der længere af frygt for rockerne, så er det klart at rockermentaliteten vinder. Desuden så kan man nogen gange finde ganske rare mennesker som har en rå facade ud af til.

Medlem
Brugeravatar

For at være helt fair vil jeg sige jeg var på Christiania idag og hold kæft hvor er det blevet bedre end sidst jeg var der må indrømme jeg nød det for første gang i lang tid så det var en god oplevelse :) Rockere eller ej det vil jeg skide på ham jeg købte af var flink

Fuck narko og hash

Insane psychedelia user!

Hector Salamanca skrev:
ragamuffin skrev:

Hvis du ikke er i stand til at finde hippie hygge på staden, så kig da lidt bedre efter. Hvis alle os hippier ikke kommer der længere af frygt for rockerne, så er det klart at rockermentaliteten vinder. Desuden så kan man nogen gange finde ganske rare mennesker som har en rå facade ud af til.

Jojo, jeg kan godt finde mennesker jeg gider hænge med på staden. Jeg har venner der bor der. Det er bare ikke dem du finder hvis du kommer som 'ny i byen'. Og jeg frygter ikke rockere. Jeg gider dem bare ikke. Hverken de statsautoriserede eller de andre. De første vil kigge mig i skridtet, de andre vil slå mig hvis jeg kigger på min telefon.

IMO er Christiania og ungeren lidt samme historie - en dårlig efterligning på hvad det var engang.

Men sådan er det vel altid, når man begynder at sige "alting var bedre i gamle dage". er det tegn på man er blevet et gammelt røvhul.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ragamuffin skrev:
Hector Salamanca skrev:
ragamuffin skrev:

Jojo, jeg kan godt finde mennesker jeg gider hænge med på staden. Jeg har venner der bor der. Det er bare ikke dem du finder hvis du kommer som 'ny i byen'. Og jeg frygter ikke rockere. Jeg gider dem bare ikke. Hverken de statsautoriserede eller de andre. De første vil kigge mig i skridtet, de andre vil slå mig hvis jeg kigger på min telefon.

IMO er Christiania og ungeren lidt samme historie - en dårlig efterligning på hvad det var engang.

Men sådan er det vel altid, når man begynder at sige "alting var bedre i gamle dage". er det tegn på man er blevet et gammelt røvhul.

Så lyder det i virkeligheden til at vi er enige. Den eneste forskel på rockere og pansere, er at jeg giver penge til panserne pga. tvang og kun finansiere rockerne når jeg køber narko.

Er det ikke mere ret at sige, at alt var anderledes i gamle dage?

Bedre eller værre så forbliver det vist lidt subjektivt, men det er der heller ikke noget galt i:)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ved, at jeg synes, det er mega fedt når de holder fødselsdag!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]