Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Ålborg
Hej :). Jeg synes jeg har prøvet at søge rundt på siden efter info om changa men kan ikke finde noget rigtig. Vil gerne prøve det men mangler lidt info. Nu spammer jeg lige med spørgsmål i min skævert

Hvordan er virkningen i forhold til ren dmt freebase rygning?

Changaen skulle vidst være 50%. Men er det 50% ren dmt? Jeg troede dmt var en form for pulver eller krystaller, det kan da ikke bare "cuttes" op med herbs? :p

Kan man ryge det i en pind?

Hvad er en god start dose?

Hvor længe varer virkningen og hvor hurtigt mærker man det?og stiger trippet i styrke som med svampe, med comedown osv

Hvis man tager et bong hovede med det, hvor blæst bliver man så? Ved godt at det kommer an på hvor meget. Men tænker om det er ligsom salvia, hvor man er helt væk eller hvordan?

Kan man ryge det med hash og tobak eller skal det ryges rent?

Mvh :)

Dedikeret medlem

Hej linø!
jeg ved ikk meget om dette specifikt, men der er en anden tråd som berører nogle af de spørgsmål du har..
her linket: viewtopic.php?f=1&t=50597&p=680459&hilit=changa&sid=f4db2a38c81e0d58b81bd7401ab5f966#p680459

mvh STWOD &freethesoul :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Citat:
Hvordan er virkningen i forhold til ren dmt freebase rygning?

Den varer længere.

Citat:
Changaen skulle vidst være 50%. Men er det 50% ren dmt? Jeg troede dmt var en form for pulver eller krystaller, det kan da ikke bare "cuttes" op med herbs? :p

Det lyder som det der bliver kaldt "enhanced leaf", hvor man kun blander DMT og herbs sammen. Der skal være en MAOi indblandet før det bliver changa.
Man tager sin DMT, urt og MAOi og smider i et syltetøjsglas med enten acetone eller isopropylalkohol. Det vil opløse DMT og infusere det i urterne. Så lader du det ligge der i et døgns tid eller 2. Så indtørrer du det og du har nu changa.

Citat:
Kan man ryge det i en pind?

Ja, men det er ikke lige så effektivt som det ville være hvis det blev røget på bong.

Citat:
Hvad er en god start dose?

Det kommer an på hvor meget DMT du som regel har behov for for at få et breakthrough. Men jeg vil mene at en god startdosis er 20mg DMT. Hvis ikke det virker, så up den til 30mg og så fremdeles.

Citat:
Hvor længe varer virkningen og hvor hurtigt mærker man det?og stiger trippet i styrke som med svampe, med comedown osv

20-30 min. cirka. Du mærker det meget hurtigt. Vi snakker sekunder. Det stiger ikke ligesom svampe. Det går stærkt. Comedown er behageligt, men lidt forvirrende. Du har trods alt lige været i en anden dimension. :wink:

Citat:
Hvis man tager et bong hovede med det, hvor blæst bliver man så? Ved godt at det kommer an på hvor meget. Men tænker om det er ligsom salvia, hvor man er helt væk eller hvordan?

Det bedste er bong. Du bliver blæst, men ikke salvia-blæst. På DMT ligger man som regel helt roligt indtil trippet er ovre. Hvis du kan bevæge dig og kontrollere din krop, så er du ikke i hyperspace. Men du mister ikke kontrollen over dig selv ligesom det kan ske på salvia.

Citat:
Kan man ryge det med hash og tobak eller skal det ryges rent?

Bare ryg changa'en rent. Lad være med at blande andet i det. Du kan ryge hash bagefter og tobak er unødvendigt, da det allerede er blandet op.

Jeg kan anbefale at besøge siden DMT-Nexus (https://www.dmt-nexus.me/forum/). Der kan du finde svar på næsten alle spørgsmål omkring DMT, MAOi, changa, enhanced leaf, hvordan man laver det, virkningen, osv. osv.
Held og lykke! :D

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg taler ikke af personlig erfaring, jeg har aldrig prøvet salvia, så det kan godt være ren mundlort jeg sidder og lukker ud. Til gengæld har jeg altid læst at det bedste ville være at der var en tripsitter, så man ikke gør skade på sig selv eller sine omgivelser. At man sommetider godt kan lave nogle spøjse bevægelser eller andre handlinger som ikke var helt planlagt.
Hvis jeg tager fejl, så beklager jeg min udtalelse. :)

Når man får er i hyperspace, så ligger man stille. Jeg kommer som regel til mig selv i samme stilling som jeg rejste i.

Det er nemt at lave. Det mest besværlige er sgu at ekstrahere harmala'en, men alt MAOi kan bruges. Fint revet B.caapi eller bladene derfra har jeg læst at man kan bruge, hvis man ikke gider til at ekstrahere harmine og harmaline fra P.harmala.
Du kan godt bruge hampblade, men det er anbefalet at finde nogle urter som ikke er så krads for halsen. Mullein (kongelys) ser jeg ofte anbefalet. Jeg har lavet en på kamille, lavendel og blå lotus og den er mild for halsen. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Nu har jeg ikke røget Changa, men jeg har prøvet DMT og Salvia. Jeg synes også at selvkontrollen er mindre på Salvia. Jeg har oplevet, at min fysik flyver i alle retninger, selv om det ikke er det jeg vil. Meget mærkeligt at man ikke har kontrol over sin egen krop. Sådan har jeg det slet ikke på DMT, her bemærker jeg ikke, at jeg kan være ved bevidsthed og samtidigt miste kontrollen over kroppen. Men jeg har oplevet, at miste selvkontrollen på DMT og kommet til mig selv ca 20 meter fra der hvor jeg røg det, men det var mere fordi at jeg var så forskrækket, at jeg på daværende tidspunkt følte det som det mest fornuftige. Ikke fordi at min krop bare fløj i den ene eller i den anden retning, som det kan ske for mig på Salvia.

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til anden, men jeg tror at der er flere trips på Salvia der går galt, end der er på DMT, ret mig hvis jeg tager fejl.

Vh Ø !

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det lyder til at salvia er en vild oplevelse. Jeg har en del liggende men jeg tør ikke ryge det. :?

Jeg er lidt old-school når det kommer til tobak og joints. I min verden er de pot og pande. :lol:

йети skrev:

Jeg har også både DMT og Salvia liggende, men jeg må indrømme, at jeg ikke får mit Salvia ekstrakt brugt. Jeg synes simpelthen at det er lidt spooky, og jeg har nok røget af det ca 12 gange. For mig set er Salvia bare noget der skal prøves, så ved man, at det ikke er alt der nødvendigvis skal prøves:)

Det er anderledes med mit DMT, det bliver sgu brugt, selvom jeg også synes, at det kan være lidt skræmmende, men det er det bare langt fra hvergang. Det er ikke spooky spooky like Salvia:D

Vh Ø !

Medlem

fedt tak for de mange svar! men er det ikke muligt at nyde uden at få et breaktrhough. jeg ved ikke om jeg er klar til at blive sendt ud i dimensioner. tænkte derfor det ville være nemmere at styre i en joint. vil gerne opleve lidt visuals alla 2-3 g svampe + -. men ikke helt ud i universet. hvad ville en dose være i en pind. og hvordan skal det ryges i en pind hvis det ikke skal blandes op med tobak eller skunk. tænker at smide 150mg changa og en halv smøg i en pind? hvad tænker i om det? :) vh

Du skal absolut ikke forvente lidt visuals ala 2-3g svampe, DMT er noget helt for sig selv.
Men det er muligt at nyde DMT uden at få et breakthrough, jeg synes bare ikke helt at, DMT kommer til sin ret før man ryger igennem. Men husk på, at halucinationerne er absolut ikke som et svampetrip!

Mht dosering af Changa i en joint, har jeg ingen erfaring.

Vh Ø Tripperen!

Medlem

Men hvis min changa er 50% dmt. Burde jeg så ikke kunne tage udgangspunkt i en freebase dose og så doble den op. + -

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det lyder ikke til at være helt ude i hampen. Når du ryger det på joint, så tror jeg godt du kan være helt rolig. Du bryder ikke igennem på den måde. Men du kommer til at se fraktaler i alverdens farver.
Jeg synes personligt at sub-breakthrough doser kan være lidt... ubehagelige, i mangel af et bedre ord. Jeg føler det som om at sindet gerne vil give slip og komme i hyperspace, men mit kød holder mig tilbage.

Men prøv dig frem. :)

йети skrev:

Som Pestilence siger, så får du sandsynligvis ikke et breakthreogh på Changa i en pind, jeg synes at det er svært nok at få røget rigeligt på kort tid med freebase DMT.

Btw. god rejse, DMT er guddommeligt, ingen anden beskrivelse er god nok.

Vh Ø Tripperen!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
DMT er guddommeligt, ingen anden beskrivelse er god nok.

+1, spot on. :gud:

йети skrev:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]