Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 04:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen
Jeg har købt en klump hash på cirka 2 gram og hvis jeg skal være helt er ærlig så er jeg ikke helt sikker på hvad man gør med det og hvor store mængder man skal bruge så det kunne være fedt hvis der var nogen som kan hjælpe
På forhånd tak :tnx:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Verdens navle
Har du aldrig røget før?
Hvor meget du skal bruge afhænger meget af kvaliteten. Hvis jeg var dig så ville jeg finde en kammerat eller to som måske har forstand på det, og så bare prøve mig frem med mængderne. Men ville nok starter nede i et kvart gram, hvis du har nul-tolerance. Heldigvis kan det ikke gå fuldkommen galt, men jeg har da haft nogle dårlige oplevelser ved at ryge for meget i starten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det kommer an på hvad du vil ryge ? en joint ? det man gør er at man sætte lighteren på klumpen hvis den er hård og besværlig at nuldre/nolle ud i mindre bidder uden varme. Ikke så længe at det nødvendigvis bobler op, 1-2 sek plejer at gøre det. Hvor små stykkerne du noller ud skal være finder man ud af efterhånden men jeg plejer at lave dem så små jeg overhovedet kan, og sidde og dele lidt store noller ud i 2 hvis der er nogle, der er dog forskelligt hvad folk fortrækker her. Hvor meget er svært at sige især hvis du ikke sidder med en vægt der kan måle i milligram, og igen som nævnes i tråden kan kvaliteten egentlig afgøre mængden der skal i, men hvis man er ny og ikke kender til det er det også svært. Jeg ville nolle ud, den mænden af de små klumper ca passer med bredren og længden til en normal smøg, hvis du ligger den ved siden af og spreder de små klumper ud på en lang række, evt i din mixebakke (et papir du har bukket på midten for at samle tobak og hash, så det lettere kan fyldes på dit cones/ tomme papir hylster/ en joint uden indhold)

Tobakken kan være svær at riste for en nybegynder, https://www.youtube.com/watch?v=CVAy2JN3YFM den her video viser dig på en nogenlunde måde hvordan du gør. slik på enden af smøgen (jeg plejer at bruge en våd finger istedet fordi jeg er sart) den første gang du rister smøgen varmer du den nærmest bare og det kan være svært at få den opvarmet til et pungt hvor du kan puste røg ud af den igen, som du skal huske at gøre.. jeg plejer at gøre følgende, rist smøgen som i filmen, når den begynder at tage farve til sig og blive brun og varm puster du i den, der kommer nok ikke meget røg ud, anden gang du rister og opvarmer kommer der røg ud, gentag en gang til og den burde være fint ristet. Det sværer her er at sørge for at smøgen ikke brænder på, og her kommer du nok til at bruge en håndfuld smøger i forsøget de første gange, hold smøgen konstant i bevægelse og drej den med 2-3 fingre samtidig (ikke så svært som det lyder) Nu burde den tobak du har ristet gerne være lidt mere .. ja ristet at se på ;) ikke meget mørk og slet ikke sort, men bare lidt mørkere end tobakken i en normal smøg er, du burde kunne afgøre på flere måder om smøgen er ok ristet, lugten fra den røg du puster ud af smøgen bliver mildere og mildere og kan ende med ligefrem at dufte godt, tobakken bør også smuldre let, nærmest til pulver hvis du tager lidt op imellen to fingre og masser og knuser, en ristet tobak er IKKE våd eller fugtig.

Jeg anbefalder du køber et færdilavet cones i en kiosk eller andet, altså en pakke med "tomme joints" så mixer du din hash og tobak sammen på et stykke papir og husker ikke at knuse det i den process, der skal stadig være lidt store stykker tobak her og der da det ellers vil gøre det umuligt at få sug i den joint. Nu har du et tobaks mix med hash i, det hælder du ned i din cone, og passer på ikke at støde cone papiret's top for hårdt imod mixebakke, men stryer det langs overfladen og fylder det op.

undervejs, stamper du jointen og det her er også en følelses ting... både det at stampe den og hvor meget er lige noget man lære med tiden, men en god ide er at holde jointen op imod noget lys bagefter for at sikre at der ikke er luftlommer i den, er der det kan man evt "nulre" forsigtigt hvor på selve jointen hvor luftlommen er, og stampe lidt bagefter (uden at krylle den for voldsomt) det burde fjerne de værste luftlommer.

Men du kunne også bare gå den rigtig lette vej og købe en majspibe - eller andet i den dur, og ryge det rent helt uden tobak, det kan også lade sig gøre.
Hvis du får det skidt kan du næsten være 100 på at du har fået en overdose og det er ikke farligt bare ubehageligt, nogle reagere ved at blive ligblege i hovedet og kaste op, andre bliver bare utroligt trætte og lige må ligge sig lidt. Mit råd for at undgå dette er at tage 1-2 væs og ligge jointen/piben i 5 minutter, får du en rus allerede der behøver du ikke (slet ikke hvis det er første gang) at forsætte, mærker du intet forsætter du på samme måde 1-2 væs 5-10 minutters pause. På den måde finder du hurtigt ud af hvad du kan tåle og om du evt skal tage flere væs af gangen for at få effekt.

Hvis du bliver glad for det og gerne vil nyde din hash 100% er oil bubblers faktisk gode at ryge GOD ren hash på, selv om det i bubblerverden vist er et no go at ryge noget som helst ud over olie på dem, jeg kan kun sige at det er min favorit metode at ryge på, og hvis hashen er god smelter det nærmst som smør i titaniums hovedet som self ikke skal være rødglødende, jeg har endnu ikke prøvet en vaporizer der har slået det (et andet slags rygeinstrument) Dog vil jeg også anbefale at du ryger med en ven første gang uanset hvad - om det er en der ikke har erfaring eller har, eller bare vil sidde med dig ædru imens er lidt ligemget.

held og lykke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]