Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 13:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

jeg har de seneste 10 dage døjet med, at hver gang jeg har taget et væs på en joint, så har jeg fået "olie" på den ene fortand.. Det er ALTID det samme sted som hashen sætter sig, og jeg ryger ikke på en anden måde end jeg plejer at gøre (har røget i 6 år og har aldrig oplevet det før).

Jeg har forsøgt at google mig frem til et svar, men der er absolut intet om dette. Mine rygekompagnoner får ikke det her på tænderne. Det er heller ikke noget tilfælde; jeg tager et væs og får det på fortanden, min kammerat tager et væs og der er absolut intet på hans tænder. Det er super mystisk og det sker konstant og hele tiden, der er ikke et væs hvor jeg ikke får hasholie på tænderne...

Nogle der har oplevet dette og ved hvad man kan gøre? Har også prøvet at ryge på andre måder, men det er det samme..

mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har jeg aldrig oplevet, men har ofte bemærket hvor "pelsede" mine tænder er mens jeg ryger, når jeg oplever det plejer jeg som regel bare at børste bisser (hvis jeg gider).
-Jeg børster ikke så ofte tænder, men det hænder ind i mellem at de lige får en tur.
Tilgengæld kender jeg situationen hvor man har nikotin i hele fjæset efter at have røget et dårligt ristet bongmix, der bliver man gul om munden, og fy for satan hvor det smager fælt.

Hvordan ser det ud?
Hvordan smager det?
Det er måske et longshot, men bider du en nold af moder-nolden før du nolder?
-Kan det være at røgen binder sig til resten, i det tilfælde?
-Eller at det bare er en rest deraf?

Junior medlem

https://gyazo.com/410800e24109a7c1a4a8ce3687d9e535

Smager ligesom hvis du får hasholien på læberne f.x. meget ulækker smag
bider aldrig i nolden :)

og jeg børster tænder morgen og aften ..

Dedikeret medlem

Givet, det er nok næppe tilfældet, men får du filteret ind på tanden? Det kan godt blive lidt brunt og snasket, og stedet på fortanden passer meget godt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ser mystisk ud :p
Så det smager røget?
Tilfældigtnavns forslag lyder i mine øre meget sandsynligt :-)

Junior medlem

Jeg har aldrig filteret på tanden. Jeg har røget på samme (almindelige) måde i utallige år og fra den ene dag til den anden, sker dette. Jeg har også prøvet at ryge på andre måder. Meget akavede måder, har virket, hvor jeg jeg har skulle suge på den helt ude i den ene side af munden.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Måske din ene fortand er mere ru end de øvrige, så olien ligesom bliver fanget på overfladen?
Prøv at holde læben stramt ned omkring din fortand når du ryger. Hvis du herefter får olie på tanden, forstår jeg ingenting.

Jeg elsker denne her sætning:
Alf´n skrev:
Citat:
Det er måske et longshot, men bider du en nold af moder-nolden før du nolder?

:lol:

Dedikeret medlem

^me 2 :D
hey Oralee!
har du prøvet at bruge f.eks. raw papir og -tips? (det gjorde en hel del for mig, da jeg åbenbart¿ er blevet ret sensitiv overfor papir med klor)
et andet mærke tobak? eller/og en anden måde at riste det på..
noget andet hash? (det ka jo godt være at der er en sjat henna i den du har)
-alt godt herfra
:peace:

Junior medlem

STWOD skrev:
^me 2 :D
hey Oralee!
har du prøvet at bruge f.eks. raw papir og -tips? (det gjorde en hel del for mig, da jeg åbenbart¿ er blevet ret sensitiv overfor papir med klor)
et andet mærke tobak? eller/og en anden måde at riste det på..
noget andet hash? (det ka jo godt være at der er en sjat henna i den du har)
-alt godt herfra
:peace:

Jeg kan umiddelbart ikke se relevansen mht. hvilket paper jeg bruger. Jeg har altid brugt sort smokers choice filter og blåt paper. Har efterfølgende prøvet med guld smokers choice filter tips og sort smoking paper, og det er stadig det samme. Jeg vil dog sige de joints jeg har røget siden sidste svar jeg gav herinde, har ikke haft prallet så meget hasholie af på mine tænder som førhen (da jeg oprettede tråden).

@Fanny: jeg skal prøve at "isolere" mine fortænder med mine læber næste gang jeg ryger også give svar tilbage

Junior medlem

Problemet opstår stadig stort set hele tiden. Jeg har prøvet at ryge på alle mulige underlige måder, og det hjælper da lidt at ryge helt ude i den ene siden af mundvigen, men der kommer stadig "olie" på mine tænder. Er der virkelig ingen der har oplevet det før? :O!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Jeg har før oplevet det samme som dig. Fra den ene dag til den anden, og så er det pludselig ikke sådan mere. Men fandt så ud af at det skete når jeg har rullet filteret stramt. :)

Junior medlem

stoner90 skrev:
Jeg har før oplevet det samme som dig. Fra den ene dag til den anden, og så er det pludselig ikke sådan mere. Men fandt så ud af at det skete når jeg har rullet filteret stramt. :)

Ahh.. Det lyder mærkeligt, men alligevel kan jeg godt tro på det haha.. Det er ikke fordi at jeg er begyndt at rulle mine filtre super stramt, men jeg har da haft det i overvejelserne om det kunne være filteret der var rullet for løst siden olien ku slippe igennem filteret. Jeg er endda også stoppet med, at "rip" halvdelen af det sorte filter af, fordi jeg troede det kunne have indflydelse. Næste joint må blive med et "slapt" filter så :D!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
har førhen haft et problem med at jeg fik snask på tænderne når jeg sugede bong, det kom bare fra den ene dag til den anden, og blev ved i lang tid.

Junior medlem
Brugeravatar

Haha!

det oplevede jeg næsten hver gang jeg røg! ( pause lige nu grundet generhvervelse af kørekort som jeg netop mistede pga THC )

Ved ikke hvorfor det sker for mig fordi drengene jeg ryger med får det aldrig selv. Min konklusion er at det skyldes mine massive fortænder ( folk beder mig om at passe på jeg ikke skraber gulvet når jeg åbner munden :D:D ) - og så den måde jeg suger på ( måske igenne det lille mellemrum imellem mine fortænder )

Men jeg ved trods alt, at når jeg får nol på tænderne, så er kvaliteten af røgen fin! :D

Men det smager ad helved til så jeg skal altid lige tøre fortænderne af i min arm mellem hvert hvæs!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Bare børst tænder i kokosolie.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]