Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Har anskaffet mig en lækker 3 lags læderpibe, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg rengøre den. Har hørt noget om kærnemælk, er der nogle der kan bekræfte det?

Jeg vil ikke ødelægge piben, og jeg tænker da at kærnemælk vil trække sig ind i læderet, og blive fugtig med tiden?

Udover det, er der sådan et lille stykke læder, man kan smide i enden af piben. Det er til at stikke under det hul hvor man placere hovedet. Lige nedenunder er dette stykke læder, og det er et stykke man kan tage ud. Meningen er at man skal kunne rengøre det. Igen her er jeg i tvivl. For det er jo noget snasket noget der sidder ret godt fast. Jeg har prøvet at skrabe det af, og det virker også fint nok. Men jeg vil gerne ha´ det HELT ren.

De bedste ryger hilsner
Fister (Michael Bay)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg lavede en hurtig søgning på Google om isopropylalkohol kunne bruges til rengøring af læder uden at ødelægge det, og det ser det ud til godt at kunne. Men jeg er ikke prof, så tag mig ikke på mit ord.
Men IPA er rigtig godt til at opløse snask fra hash, så prøv at se om ikke det var en mulighed. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du vil undgå at den bliver for ulækker for hurtigt så tag et kort og kom det ind i piben nedenunder hullet hvor hovedet skal siddet, det fanger næsten alt snasken og holder din dejlige læder pibe fin og ren !

Insane psychedelia user!

Halvdelen af pappet fra en rulle toilet papir gør også tricket

Junior medlem

Som jeg skriver, så er der et læder stykke til dette, som jeg gerne vil bruge.
Jeg bruger normalt et stykke pap fra en toilet rulle, men den er umulig og få ind og ud. Det stykke læder er LÆKKER at tage ind og ud af piben. Så det vil jeg gerne bruge.

Og det vil jeg gerne rengøre.

MyggenStikStik skrev:
Hvis du vil undgå at den bliver for ulækker for hurtigt så tag et kort og kom det ind i piben nedenunder hullet hvor hovedet skal siddet, det fanger næsten alt snasken og holder din dejlige læder pibe fin og ren !

Junior medlem

Det bruger jeg allerede. Men vil gerne bruge læderet.

Fso skrev:
Halvdelen af pappet fra en rulle toilet papir gør også tricket

Junior medlem

Tak for din besked. Jeg kan også se ved en søgning, at det er en løsning. Men jeg er lidt i tvivl. Skal man så vælge en børste, også smide en smule i, også børste godt? For jeg vil jo gerne bruge så lidt som muligt, for ikke at beskadige læderet. Jeg kan fint se at det kan bruges på læder, men det er alt noget der bliver tørret væk igen. Det er jo lidt svært i et 35 centimeter langt rør ;)

Men jeg vil prøve og søge videre, også se om der er et eller andet guld derude. Du skal hvertfald ha´ mange tak for dit indlæg.

Pestilence skrev:
Jeg lavede en hurtig søgning på Google om isopropylalkohol kunne bruges til rengøring af læder uden at ødelægge det, og det ser det ud til godt at kunne. Men jeg er ikke prof, så tag mig ikke på mit ord.
Men IPA er rigtig godt til at opløse snask fra hash, så prøv at se om ikke det var en mulighed. :)

Medlem

3 lags læderbang ohhh shiit de gamle daaage. Nu fortryder jeg sgu lidt jeg smed min ud da den var hvid af mug.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Måske det var en god idé at smide den ud hvis den var hvid af mug? Det skal du ikke fortryde, køb en ny :-D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Min oldemor paastaar, at citron renser og holder laeder ved lige. :whogives:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]