Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 03:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: (slettet)
Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:35, rettet i alt 1 gang.

Jeg synes sgu også at det er lidt overkill at kaste ham ud i en ayahuasca oplevelse, som han ikke engang selv har foreslået.

Det er også lidt underligt at tilbyde ham Ayahuasca som medicin imod en lettere depressiv periode, og tilbyde ham at du kan være sitter, da du ikke engang selv aner hvor overvældende det kan være.
Jeg har selv prøvet mig frem med Ayahuasca to gange, og det er altså ikke legetøj, det kan jeg fortælle. Selvom jeg ikke brød sådan helt vildt igennem, er det noget af det mest underlige og intense man kan opleve.

Jeg synes at det er dømt til at gå galt det her, da du ikke har nogen chance for at vide, om han kan klare det, da du ikke engang selv har prøvet det.
En Ayahuasca sitter, SKAL have prøvet stoffet før, ellers kan man slet ikke sætte sig ind i hvad det er personen gennemgår, og sådan er det.

Hvor meget psychedelisk erfaring har i? Psychedeliske stoffer har enorme terapeutiske effekter, men det kræver altså at man ved hvad man laver. Jeg synes også, at det lyder meget mere fornuftigt med microdosering som det første værktøj, men husk bare på, at der skal arbejdes ved siden af stoffet. Det er ikke bare at spise Svampe, LSD eller DMT og forvente at man bliver frisk uden videre, sådan fungerer det som oftes ikke.

Ayahuasca/DMT er ikke for sjov, eller noget man bare lige gør fordi at man er lidt depressiv. Det er flere universer over alle de andre psychedeliske stoffer, og skal behandles med omhu:)

Pas på jer selv, og kom endelig med feedback omkring hvad i gør og resultaterne derfra.

Vh Ø !

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:35, rettet i alt 1 gang.

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad droger er for noget, men jeg forventer at du snakker om flydende lsd i dråber. Hvis det er rigtigt, har i ikke indtaget 1200mg, for så var i sandsynligvis splittet i atomer psykisk. Du mener nok 1200ug, hvilket stadig er vildt.

DMT kræver også åndelig respekt, og det er jo årsagen til din dårlige oplevelse med stoffet, nemlig at du ikke synes at DMT kræver åndelig respekt.

Når i er erfarne med Svampe, synes jeg også at det er den bedste ide at starte med. Jeg har selv kureret min egen depression ved hjælp at psilocybin, for næsten 3 år siden:)

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:36, rettet i alt 1 gang.

Ja det tænkte jeg nok;)

Ja en genvejs åbenbaring kan det sikkert kaldes, men er alle erkendelser man opnår igennem stoffer ikke det? Det er også for dumt, at tage en omvej, hvis der findes en genvej.

Medlem

(slettet)

Sjovt jeg kender ingen nederen typer der kan håndtere at ryge DMT, det kræver sin mand, eller kvinde. Men det kan da godt være at det bare er fordi, at jeg er en af dem, jeg ryger nemlig rimelig tit DMT:D

Jeg forstår heller ikke helt, hvad du mener med at tage processen med i sin helhed, når der forsøges at opnå dybere oplevelser. Det gør man jo når man ryger DMT, og det er da dybt som fanden!!! Hvis du mener i forhold til Ayahuasca, så er det ikke en tredjedel af oplevelsen man oplever på DMT hvis det er det du tror, nej det er en helt selvstændig oplevelse, som ikke skal sammenlignes med Ayahuasca, eller noget som helst andet.

Man skal passe på med at lave konklussioner om noget, som man faktisk ikke ved noget om, det er der hvor skaderne opstår.
Nu ved jeg ikke om du har haft mange dybe oplevelser på psychedelika, eller hvornår du definerer det som dybt, men jeg har haft mange på både Svampe, LSD, Meskalin, LSA og lidt på Ketamin, men intet har været i nærheden af det jeg oplever på DMT. Det er det dybeste jeg har oplevet, det formår at splitte mig op i atomer, sende mig ud i universet og hele vejen til nirvana, for derefter at samle mig sammen igen før jeg lander efter 15min:)

Men noget andet er så, at det sikkert ikke er det oplagte værktøj til din kammerat, men du må endelig ikke gå rundt og tro at DMT ikke er dybt, og at man er et asshole fordi at man har røget DMT.
Selv efter at jeg har røget en masse DMT, har jeg stadig ikke forstået, hvor fucking dybt det er!
Husk på at du i realiteten ikke ved noget om forskellen imellem DMT og Ayahuasca, da du ikke har prøvet det. Det kunne jo sagtens være, at Ayahuasca er ligeså forvirrende og ubehageligt som du syntes at DMT var:)

Titel: (slettet)
Medlem

(slettet)

Medlem
Brugeravatar

Det er normalt at man får en krise når man mister nogle betydningsfulde i sit liv. Udfra hvad du beskriver er det mere sandsynligt end en depression. Kriser går som regel over af sig selv efter en periode. Det er vigtigt at nære venner og familie er der for ham. Giv ham plads, lad ham tale frit og drag omsorg om ham. Får han støtte af jer kommer han hurtigere og bedre over krisen. Begivenheden skal bearbejdes uden at han er intoksikeret.
Hvis fortsat krisen varer i lang tid uden, at han får det bedre, kan det godt udvikle sig til en depression.
Når krisen er overstået kan det måske godt være, at et ayahuascua trip kunne være gavnligt.

No offense, men det lugter lidt af egocentricitet. Du skriver at hans sindstilstand er et problem for dig, og at du gerne vil hjælpe ham videre.
Må han ikke have lov til, at være ked af det? Har han ikke lov til, at føle som han gør, uden at nogen skynder på ham? Hvis det handler om, at du på nuværende tidspunkt ikke finder hans samvær givende og derfor gerne vil opmuntre ham, trylle hans humør og drive frem, som det er i jeres gode tider, så er det jo for egen vindings skyld. Hvis du prøver, at forcere et godt humør og distrahere ham fra hans sindstilstand, og dermed gør hans sindstemning forkert ergo følelsesmæssig undertrykkelse. Potentielt kan det forlænge krisen. Bedringen sker gradvis og i et tempo afhængigt af hvilke indre og såvel ydre "hjælpemidler" han har tilrådighed.
Hvis din ven betyder meget for dig, så vær der for ham. Vis nysgerrighed for hans behov. Giv udtryk for at du gerne vil lytte til ham, uanset hvornår og hvor længe. Lad ham ikke beruse sig for, at finde svar eller overkomme sig.

Medlem

Altså... No shit Sherlock, sorg er noget der skal behandles kognitivt og ikke kan helbredes med stoffer, ej virkelig her gik jeg bare og troede at jeg kunne proppe noget ayhuasca i ham og 8 timer senere kunne jeg slippe for at bruge tid på følelser...

Ej come on, læg lige bongen til side og læs hvad der bliver skrevet. Hvor skriver jeg at hans sindstilstand er et problem for mig ?? Det er tværtimod ham selv der har talt om at bruge noget til at komme videre og jeg spørger ind om ayhuasca er egnet til det.

Medlem
Brugeravatar

Ups! Det gik vidst lidt for stærkt. Du er selv inde på der skal arbejdes kognitivt. Nu hvor du ved det, så stå ved dig selv overfor din ven. Ryger desuden ikke det grønne :roll:

Jeg vil ikke sige, at Ayahuasca er mindre intenst end DMT. Selv har jeg ikke helt brudt igennem på Ayahuasca endnu, men det er helt sikkert meget meget intenst! Men det er DMT altså også! Min erfaring siger mig, at det ikke helt kan sammenlignes.

Begge er potente, intense, spirituelle, kognitivt brugbare og meget meget dybe men på hver sin måde, da varigheden er så forskellig.

Jeg synes ikke at det kan sammenlignes, da jeg tror at forskellen imellem Aya og DMT er ligeså stor som forskellen er imellem Svampe og Meskalin!

Vh Ø !

Medlem
Brugeravatar

Ø Tripperen:
Den fremgangsmåde du anvendte til, at kurere din egen depression, gider du at beskrive den? Har også et ønske om, at høre nærmere om hvordan depressionen kom til udtryk samt hvornår de spidse nøgenhatte forsagede deres effekt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]