Jeg er godt indforstået med omfanget af giftighed i vores planter, hvilket også er årsagen til at jeg skriver at man bør kende planten før indtag.
MEN vi kan godt tåle at tage en bid af lidt af hvert uden at kradse af!
-Du behøver jo ikke nødvendigvis at sluge det du tager i munden.
Og 2 gram tørret rod er temmeligt fucking meget rod!!!
-Det æder man ikke bare lige, Jeg kan i hvertfald ikke.
Men tager vi udgangspunkt i Gifttyde, hvis "forgiftningssymptomer"
Citat:
angives at være savlen, kolik (stærke mavesmerter), krampe, forstyrrelse af balancesansen bevistløshed, åndedrædtsbesvær, og akut død.
-Fugle og natur Og ser vi på LD50
Citat:
In animals the toxic dose and the lethal dose are nearly the same. One gram of water hemlock per kilogram of weight will kill a sheep and 230 grams is sufficient to kill a horse. Due to the rapid onset of symptoms, treatment is usually unsuccessful.
Hvis jeg ønskede at indtage nok til at forlade jer skulle jeg æde 68 gram, hvilket altså er en betydelig mængde og meget mere end en smagsprøve!
Hvis du gider at studere planten, så kan den allerede ved syn og duft afsløre om den er dig ven eller fjende. Da ting der ofte lugter u-indbydende, er det. Eksempelvis er gifttydens jordstængler ildelugtende med en ubehagelig, kvalmende parfumeret lugt. Du får ikke lyst til at smage på den!
Helt ærligt mand! Hvad fanden er det for en børnehave. Tænk dog rationelt over tingene.
Og ja selvfølgelig er det et velmenende råd fordi jeg har tillid til de idioter jeg omgås.
Fuck en weird kommentar, hvad er det ikke helt forstår?
-Havde super markedet ikke mere cola?
For lige at citere mig selv med det egentlige udgangspunkt da i tilsyneladende ikke tilægger det nogen videre betydning;
Citat:
Jeg tvivler lidt på at vi her i Danmark har nogle planter der er direkte dødelige at ryge/indtage, og med det i baghovedet kan du smage dig frem, men jeg anbefaler at du undersøger urten nøje forinden.
Citat:
tvivler
Citat:
men jeg anbefaler at du undersøger urten nøje forinden
Citat:
men jeg anbefaler at du undersøger urten nøje forinden
Fat dog noget.