Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 11:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ryge timian?
Junior medlem

Hey alle sammen :) Jeg er træt af at blande op med tobak, så tænkte jeg ville prøve Timian. Jeg røg en J med timian i, den smagte meget bedre og fik det ikke dårligt eller noget (Y) tænkte om i vidste hvad der sker hvis man ryger timian, altså hvor skadeligt det er :) Det timian jeg ryger er bare det man køber tørret i sådan nogle små glas i ved ;)
HÅBER I KAN HJÆLPE!

Medlem

(slettet)

Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:27, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Nej for jeg vil hellere ryge det. Men tænkte bare på om man godt kunne ryge timian, ved godt alt røg er dårligt. Men vil bare prøve noget nyt, og det smager dejligt synes jeg. Man får jo ikke noget buzz af det, så gør det kun for smagens skyld. ( Altså Timianen)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Du kan ryge mange planter som urtetobak. På denne side anbafaler man bla. timian (der er en liste nederst på siden, over de urter sidens indehaver ved man kan bruge).

Uldbladet kongelys kan jeg anbefale. Planten har ry for at være mild mod bronkierne og røgen fra dem skulle kunne afhjælpe det kradse fra cannabissen.

Jeg ryger nogengange cannabis efter følgende recept:
Først hakker jeg noget urtetobak af følgende:
Uldbladet kongelys
Skæglag (virker svagt stimulerende)
mynte
store cannabisblade

Disse urter skal virkelig finthakkes til pulver.
Derefter blander jeg urtepulveret sammen med lidt ren cannabisolie. Altså den recin som man kan ekstrahere fra topskud og som er tyk som harpiks - endelig ikke det tynde olie man kan købe, hvor der er blandet hampefrøolie i.
Man ælter plantepulver og recin sammen til en sej dej, og så kan man forme små koniske "toppe" på omkring 1 cm høje og ½ cm brede i bunden. Sådan en top kan sættes på et brandfast underlag og tændes i den tynde ende. Flammen pustes ud, og toppen vil nu gløde som røgelse. Man sætter et glas over, så det fyldes med røg. Denne røg kan inhaleres når glasset løftes, og så giver man det videre til den næste.

:joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej en fed side!!

@ Wiz; og alle andre også;

Ligesom Fanny kan jeg også varmt anbefale kongelyset som tobakserstatning.

Dernæst, kan jeg anbefale dig til sommer at forsøge at studere nogle urter og ellers bare anvende alle tænkelige midler til at få identificeret dine fund, det er virkeligt givende og tager snildt al din tid, og så får man en masse frisk luft.
Jeg tvivler lidt på at vi her i Danmark har nogle planter der er direkte dødelige at ryge/indtage, og med det i baghovedet kan du smage dig frem, men jeg anbefaler at du undersøger urten nøje forinden.
Selvfølgelig skal urten tørre helt før du ryger den.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Alf'n skrev:
Jeg tvivler lidt på at vi her i Danmark har nogle planter der er direkte dødelige at ryge/indtage, og med det i baghovedet kan du smage dig frem, men jeg anbefaler at du undersøger urten nøje forinden.
Selvfølgelig skal urten tørre helt før du ryger den.

Jeg ville nu holde mig fra Stormhat.. det skulle efter sigende være europas giftigste plante og 2 g af den tørrede rod, skulle være nok til at tage livet af en mand. Se Billede her. Planten er meget almindelig og kan købes som prydplante i de fleste havecentrer, men i det gamle Grækenland brugte man den til at tage livet af de værste forbrydere, fordi man døde i smerte-kramper når man havde indtaget den.

Hvis du bruger stærke natskygger med tropane alkaloider som urtetobak, får du nok også en voldsom utilsigtet rus ved siden af cannabis-rusen. Hold dig fra dem. De er ret så ustyrlige.

Det er sikkert et velmenende råd Alf´n, men det kan blive decideret farligt at bruge din fremgangsmåde, da vi har ret så giftige planter i danmark!! Derfor vil jeg råde trådstarter til kun at ryge de planter han er 100 % sikker på er ugiftige.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Alf'n skrev:
Jeg tvivler lidt på at vi her i Danmark har nogle planter der er direkte dødelige at ryge/indtage

Endu et wierd urteindlæg. Den danske flora indbefatter helt almindelige planter som er nogle af verdens mest giftige. En meget naiv naturforestilling hvilken jeg ikke håber nogen lader sig farve af.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er godt indforstået med omfanget af giftighed i vores planter, hvilket også er årsagen til at jeg skriver at man bør kende planten før indtag.
MEN vi kan godt tåle at tage en bid af lidt af hvert uden at kradse af!
-Du behøver jo ikke nødvendigvis at sluge det du tager i munden.

Og 2 gram tørret rod er temmeligt fucking meget rod!!!
-Det æder man ikke bare lige, Jeg kan i hvertfald ikke.

Men tager vi udgangspunkt i Gifttyde, hvis "forgiftningssymptomer"
Citat:
angives at være savlen, kolik (stærke mavesmerter), krampe, forstyrrelse af balancesansen bevistløshed, åndedrædtsbesvær, og akut død. -Fugle og natur
Og ser vi på LD50
Citat:
In animals the toxic dose and the lethal dose are nearly the same. One gram of water hemlock per kilogram of weight will kill a sheep and 230 grams is sufficient to kill a horse. Due to the rapid onset of symptoms, treatment is usually unsuccessful.

Hvis jeg ønskede at indtage nok til at forlade jer skulle jeg æde 68 gram, hvilket altså er en betydelig mængde og meget mere end en smagsprøve!

Hvis du gider at studere planten, så kan den allerede ved syn og duft afsløre om den er dig ven eller fjende. Da ting der ofte lugter u-indbydende, er det. Eksempelvis er gifttydens jordstængler ildelugtende med en ubehagelig, kvalmende parfumeret lugt. Du får ikke lyst til at smage på den!

Helt ærligt mand! Hvad fanden er det for en børnehave. Tænk dog rationelt over tingene.

Og ja selvfølgelig er det et velmenende råd fordi jeg har tillid til de idioter jeg omgås.

Fuck en weird kommentar, hvad er det ikke helt forstår?
-Havde super markedet ikke mere cola?

For lige at citere mig selv med det egentlige udgangspunkt da i tilsyneladende ikke tilægger det nogen videre betydning;
Citat:

Citat:
tvivler

Citat:
men jeg anbefaler at du undersøger urten nøje forinden

Citat:
men jeg anbefaler at du undersøger urten nøje forinden

Fat dog noget.

Moderator
Brugeravatar

Ro på Alf, vi kan alle komme til at give et dårligt råd. Når man tvivler, er det en god ide at lade tvivlen komme overlevelse til gode. Det er heller ikke alle gifte organismer, der smager dårligt, så tilgangen med at smage lidt på det og evt. spytte ud er ikke hensigtsmæssig når det gælder en så stor gruppe af organismer som planter. At man kan overleve små doser betyder jo ikke at det samme gælder større doser. Mht. hvilken type børnehave det her er, så er det den type hvor man giver råd om skadesreduktion og undgår så vidt muligt at give potentielt farlige råd, og hvis det sker, er der som regel nogen til at fange og korrigere rådet - the system works. Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo jo bevares.
Jeg har også forsøgt at iscenesætte nogle indlæg der ville medføre en modreaktion, men nu har jeg selv overlevet et par smagsprøver på forskellige urter, og føler derfor at jeg har en gennemgribende forståelse for min position i universet, selvom jeg selvfølgelig ikke har den vildeste anelse om hvad der egentligt foregår, for jeg tror ikke der "foregår" noget, hvilket jo kan uddybes, fordi vi støtter os op af generelle beskrivelser.
Men angående børnehaven var jeg lidt forarget over fætter fuckfjæs intetsigende uddybning af hans underlige holdning hvilket medfører underligt meget negativitet i min tilgang, hvilket jeg for så vidt forsøger at undgå.
Så egentligt vil jeg gerne undskylde!
-Og også for den her kommentar.
Selvom jeg ikke føler jeg har forbrudt mig med regelsættet eller retningslinjerne men egentligt bare opfordret til at personen der ønsker forståelse opsøger den. I bagklogskabens skær kan jeg godt se at mit liv som helhed måske adskiller ret markant fra størstedelen af den danske befolkning, selvom jeg naturligvis gennemgår præcis det samme som alle andre, så har jeg måske for vane at tilægge tingene for stor eller for lille betydning.

Gør ikke som mig!
-Simple as that.

Billede

Moderator
Brugeravatar

Jeg tænker ikke at du har forbrudt dig imod regelsættet eller har særlig grund til at undskylde. Det er bare væsentligt at vi, så vidt muligt, er præcise eller korrigerer for potentielle farlige råd/udtalelser, så folk f.eks. ikke - uden forståelse, går ud og guffer diverse natur i sig i den tro at det er (idiot)sikkert. Det skrevne sprog har det jo med at føre til misforståelser. It's all good.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg har "gode" erfaringer med at ryge tørrede jordbærblade. De skulle godt nok grindes godt igennem, så der ikke var flager i mixen, men det brændte helt fint og smagte faktisk ret lækkert.

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Alf'n skrev:
Hvis du gider at studere planten, så kan den allerede ved syn og duft afsløre om den er dig ven eller fjende.

Nej, det er ikke altid tilfældet.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

shr skrev:

Har du et konkret eksempel til at modvirke mit argument med gifttyde?

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Alf'n skrev:
shr skrev:

Har du et konkret eksempel til at modvirke mit argument med gifttyde?

Ikke med giftyden, men dit indlæg kunne også godt forstås som planter generelt, hvor børn f.eks. godt kan tro at galnebær ikke er giftige, hvilket bestemt ikke er sandt.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg snakker også om planter generelt, dog hovedsagligt om de der befinder sig i det tempererede klima.
Og tænkte heller ikke at du skulle modargumentere med henblik på gifttyden da den netop underbygger mit udsagn da jeg taler af erfaring fra de urter jeg selv er stødt på, men om du kunne fremstille et argument som jeg ikke selv skulle udpensle.

Citat:
http://www.ema.europa.eu/docs/en_GB/document_library/Maximum_Residue_Limits_-_Report/2009/11/WC500010731.pdf
Concerning atropine the following LD50 values are available following;
oral administration: rat: 622 mg/kg
bw; mouse: 400 mg/kg

Citat:
wikipedia; The consumption of two to five berries by a human adult is probably lethal.[18][19] The root of the plant is generally the most toxic part, though this can vary from one specimen to another.[20] Ingestion of a single leaf of the plant can be fatal to an adult

Selvom som du siger at det for børn er dødeligt at indtage blot få miligram, hvilket må være sandt, har urten altså lang historisk anvendelse af os mennesker.

Men!
Du har ret, for bærrene er tilsyneladende sødlige.
Men igen refererer jeg til hvad jeg tidligere har sagt; jeg anbefaler at du studerer planten før du beslutter dig for at smage på den eller ej!
Og gør du ikke det, så nøjes, for dit helbredsskyld, kun med at SMAGE!
Men jeg vil forsøge til sommer at opstøve en og undersøge dens karakteristika, da det er den letteste måde at afgøre om min teori stadig gør sig gældende, selvom den givetvis er ekstremt subjektiv, så tror jeg at der ret udbredt enighed om ikke at æde ildelugtende urter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]