Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 16:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 feb 2016 21:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 feb 2016 20:04
Indlæg: 5
Hej psychedelia.

Jeg har et spørgsmål omkring generhvervelse af kørekort. Blev for snart 3 år siden stoppet med thc i blodet, og mistede mit kørekort i 3 år. Har planer om at tage kørekortet igen, så ville høre om de forlanger urin/blodprøver for at jeg kan deltage i et ANT-kursus, eller ved køreskolen. Ryger nok en gang i ugen ca. så hvor længe skal jeg være clean for at være sikker på en ren prøve hvis de nu ber om det. Håber i kan hjælpe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2016 10:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
jeg er 90% sikker på at du bliver testet for rusmidler osv., når du har mistet kortet pga. det. Om det er forløbet igennem tror jeg ikke, men kunne forestille mig at der skal aflægges ren prøve inden teori+køreprøve.
Men stadig 10% usikker. Er sikker på der er et par stykker herinde, som har været møllen igennem som ved det :)

Du kan evt høre ad på den lokale station eller kørelære.

Held og lykke med det og god dag :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2016 20:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2016 20:00
Indlæg: 42
Det kan jeg svare dig på eftersom jeg næsten er færdig med generhvervelsen efter jeg mistede mit kørekort 2012 pga. THC.

1. Først ned på kommunen og ansøge om kørekort
2. Svar modtaget efter FLERE måneder hvori politiet mistænker mig for forsat at være afhængig af narko eftersom jeg mistede pappet grundet dette og beder mig tage til egen læge for at blive kontrolleret ( dette forgik ved at lægen spørg om du stadig ryger og så svare du nej og så får du et papir fra lægen hvor du så skal ned og aflevere denne på kommunen som så sender dokumentet til sundhedsstyrelsen som så sender dokumentet videre til embedslægen. INGEN URIN PRØVE ELLER BLODPRØVE HER ) fuldstændig åndsvagt og en process der tager flere måneder, ihvetfald i mit tilfælde.
3. Efter cirka 7 måneder får jeg endelig svar fra politiet om at de nu har godkendt min ansøgning men før jeg kan gå igang skal jeg gennemføre et ANT kursus som koster 3200 kr og iøvrigt kun handler om narko cirka 2 % af kurset og resten er alkohol relateret. IGEN INGEN URIN ELLER BLODPRØVER HER OG DU SKAL HELLER IKKE BESTÅ NOGET SOM HELST DU SKAL BARE SIDDE OG LYTTE OG SELVFØLGELIG MØDE OP HVER GANG TIL TIDEN!
- MEN !!! Når du så har gennemført kurset som vare over 4 omgange cirka 4 timer ad gangen, og du har gennemført teoriprøve og køreprøve som også koster mere end førstegangserhvervelse, cirka 995 ,- per prøve og du endeligt har fået dit kørekort igen så skal du de efterfølgende 6 måneder, én gang om måneden, til egen læge og ha fortaget en urinprøve, på egen regning, som du så skal aflevere til kommunen. Når de 6 måneder er overstået, skal du ikke længere testes. Misser du bare 1 månedstjek mister du kortet med det samme igen!!!!

Når det så er sagt må du forvente at hver gang du bliver stoppet af politiet fremover vil de tage narkotest på dig da de jo kan se du tidligere har været frakendt kortet grundet dettet så pas på!!!

Jeg mistede kortet midt i året 2012 og min staf udløb cirka midt i året 2015. Jeg sendte min ansøgning om kørekortet til politiet med det samme herefter og har altså stadig ikke færdiggjort det endnu! Mangler stadig min køreprøve som jeg skal til her den 4 april. Så hvis du er rigtig udheldig kan du regne med det cirka tager ét år yderligere grundet kommunen og politiets laaaangsomme behandling.

Det skal siges at jeg aldrig, siden jeg blev taget i 2012, har været i problemer med ordensmagten og har heller aldrig tidligere haft problemer med politiet. Er du først taget én gang for narko kørsel, vil du de næste 10 år være narkoman hos politiet.

- sorry men det altså den grumme sandhed. det fuldstændig vanvittigt. Har du/i yderliger spørgsmål så fyr løs! Har selv søgt og søgt svar på mine spørgsmål omkring disse ting og INGEN har kunne give mig et præcist svar ikke engang politiet selv!
'
Lavede iøvrigt en tråd herinde på forummet der omhandlede emnet da jeg lige havde mistet kortet. Der gik jeg under navnet IneedmoneyDK. KUnne bare ikke huske passwordet så måtte lige lave en ny profil KUN for at svare på disse spørgsmål da jeg ved hvor frusterende det er og ingen kan give præcise svar.

Held og lykke med det makker

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2016 18:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 feb 2016 20:04
Indlæg: 5
Tak for hjælpen, selvom det ikke lige var det jeg håbede på og høre :(

Tror du man kan tage op på politi-stationen og give dem en urin prøve/blodprøve for at bevise man ikke er "narkoman"?? Synes ikke mit humør magter 7 mdr. ventetid på ansøgningen og havde glædet mig til og få kortet igen og starte på en frisk. Ved heller ikke hvad jeg skal sige til min familie/arbejdsplads/venner? Har ikke ligefrem reklameret med at det var grunden til jeg mistede kørekortet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2016 23:00 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2016 20:00
Indlæg: 42
Nej det kan du ikke desværre, tro mig jeg har forsøgt alt for at gøre processen hurtigere og nemmere. Men husk nu på, at det ikke er sikkert det tager så lang tid i dit tilfælde for at tingene er kommet iorden så du kan komme igang. Da jeg ventede på politiet fik taget sig sammen, havde jeg rykket for det flere gange, og der var politiets undskyldning af det halve af afdelingen var på ferie og at de iøvrigt var voldsomt underbemandet. Man kan jo håbe at de har fået ansat nogle flere til at tage sig af de her sager. Men du skal nok regne med 3 mdr mindst før du får godkendelsen. Noget du evt kan gøre, for at tigene går lidt hurtigere, er at starte på et ANT kursus allerede nu! Grunden til jeg ikke gjorde det med det samme, var fordi jeg var i tvivl om hvorvidt jeg skulle deltage i et, på grund af datoen jeg blev taget i forhold til datoen ANT kursus blev et krav. Men du kan så vidt jeg ved allerede bestille et kursus nu og få det overstået!

Mht til dét der med at sige det til venner og familie var jeg hurtigt ude så folk vidste godt hvorfor jeg ikke længere havde kortet. Men altså kun dem så absolut var nødvendige at fortælle det. For kan godt forstå dig, selvom jeg syntes straffen er helt hjernedød, kan det godt være lidt pinligt og dele med folk. Men du behøver vel ikke at sige andet end at det var alkohol ? - hvis altså det overhovedt gør en forskel i din situation. Folk behøver vel ikke vide du skal testes i 6 måneder, efter du har fået kortet, udover din egen læge :)


Op på hesten min ven, det SKAL bare overståes ! Jeg savner ikke engang det skide kørekort, savner derimod at fyre op :D

Ej, savner det selvfølgelig engang imellem når jeg skal ud og fiske et sted langt væk eller andet hvor jeg ikke lige kan bruge cyklen eller det offentlige men er ikke engang sikker på jeg vil køre ret meget når jeg får kortet, da jeg jo godt kan lide en pibe pot engang imellem. Min job situation og liv generelt pt kræver ikke nødvendigvis et kørekort men skal jo nok bruge det på et tidspunkt senere i livet. Der er folks situationer self forskellige.

Bare kom igang med det kursus der og få så sendt den ansøgning afsted !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2016 17:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 feb 2016 20:04
Indlæg: 5
Ja må skynde mig og ansøge om kortet, er tilmeldt ant så det skal jeg heldigvis ikke vente på når ansøgningen er godkendt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2016 14:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2016 20:00
Indlæg: 42
Super,

kommer der andre spørgsmål i løbet af processen spørg du bare :) Jeg bestod min teoriprøve idag så er der næsten! Efter 4 års ventetid :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2016 09:25 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
http://www.dr.dk/nyheder/indland/politi ... kobilister


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2016 16:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 feb 2016 20:04
Indlæg: 5
Har engentligt et spørgsmål til ineedmoney91. Bor du i vest eller øst danmark. Det kan være jeg er heldig at de er lidt hurtigere i vest danmark med sagbehandlingen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2016 23:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2016 20:00
Indlæg: 42
Leaf :

Ja artiklen her passer på min situation, lad os håbe det får folk inde på borgen til at vågne op og sætte straffen ned og ja, bare se at få legaliseret så politiet kan bruge deres tid på noget fornuftigt!

Vildsvinet:

Jeg bor øst, så ja det kan være du heldig. Bare ryk dem engang om ugen så de fatter du også skal viderer i dit liv. Krydser fingre for dig men hold os da gerne opdateret med forløbet her så andre kan føgle med og få en fornemmelse af hele processen

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2016 13:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 feb 2016 20:04
Indlæg: 5
Hej vil lige opdatere jer hvordan det går med forløbet.
Sendte en ansøgning på kørekortet den 7/4 og modtog allerede et brev fra politiet, d. 15/4. Der står i brevet at ansøgningsskemaet er godkendt, men at de stadig mangler ANT/beviset som jeg skal aflevere på kommunen sammen med ansøgningen. Der står ikke noget om at de mistænker mig for at være misbruger eller liggende. Er heldigvis halvvejs gennem det kursus, så det går da fremad :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2016 18:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Det lyder lækkert, at du er i gang med forløbet. Hvordan er sådan et kursus? Er det meget langt i snottet, og kedeligt?

Jeg mistede selv pappet tilbage i 2008 eller 2009, for alkohol & narko-kørsel (jeps, kæmpe idiot), og jeg har ikke fået det taget siden. Den slags kan aldrig forsvares, men det skal siges at jeg kørte stille og roligt, endnu roligere end jeg gjorde til dagligt, og at det var et rent rutinetjek jeg blev stoppet på.. Men nej, den slags kan aldrig forsvares og jeg ville aldrig gøre det i dag.
Jeg har virkeligt ikke kunne tage mig sammen til at få lortet taget igen, selvom det er 7-8 år siden nu. Men jeg savner sgu at ha' en bil!

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2016 19:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2016 20:00
Indlæg: 42
Det sq godt at høre Vildsvinet ! :)

- jeg har muligvis bare været uheldig og måske én af "de første" til generhvervelse grundet THC og de 3 års uebtinget. Mht til det med politiet skulle ha min sag for embedslægen nager mig sq når det åbenbart ikke gælder alle. Håber hende Bente fra politiet, som mistænkede mig for at være narkoman, får sin kaffe galt i halsen! Jeg skal til køreprøve om en uges tid, derefter ned til lægen. Opdatere herinde med det videre forløb.

Halose, hmm jeg syntes faktisk selve kurset var okay, hvis man ser bort fra prisen det koster. Jeg tog kurset i Roskilde og den lære vi havde var rigtig flink og formåede alligevel at gøre "lektionerne" lidt sjov. Han havde altid sodavand og kage med :D Som han sagde, når nu vi alligevel var her, kunne vi lige så godt få det bedste ud af det :) Derudover var det da intereressant at høre de andres kursisters grund til hvorfor de var der. Til min store overraskelse var cirka 8 ud af 10 kursister der, grundet promiller på over 2, og situationer på hovedt ude på motorvejen osv :O


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2016 10:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
ineedmoney91 skrev:
Halose, hmm jeg syntes faktisk selve kurset var okay, hvis man ser bort fra prisen det koster. Jeg tog kurset i Roskilde og den lære vi havde var rigtig flink og formåede alligevel at gøre "lektionerne" lidt sjov. Han havde altid sodavand og kage med :D Som han sagde, når nu vi alligevel var her, kunne vi lige så godt få det bedste ud af det :) Derudover var det da intereressant at høre de andres kursisters grund til hvorfor de var der. Til min store overraskelse var cirka 8 ud af 10 kursister der, grundet promiller på over 2, og situationer på hovedt ude på motorvejen osv :O

Det lyder jo meget godt, omstændighederne til trods :) Men koster det virkelig 1000,- pr. prøve!?

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2016 18:58 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 mar 2016 20:00
Indlæg: 42
Halose skrev:
Det lyder jo meget godt, omstændighederne til trods :) Men koster det virkelig 1000,- pr. prøve!?



Nej det gør det heldigvis ikke. Det koster 890 kr for teori og køreprøve ialt. Jeg troede først det kostede 890 per prøve men heldigvis viste sandheden sig anderledes. Så altså, 890 kr og så har du dækket både teori og køreprøve :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2016 21:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2007 15:11
Indlæg: 2500
Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
ineedmoney91 skrev:
Halose skrev:
Det lyder jo meget godt, omstændighederne til trods :) Men koster det virkelig 1000,- pr. prøve!?



Nej det gør det heldigvis ikke. Det koster 890 kr for teori og køreprøve ialt. Jeg troede først det kostede 890 per prøve men heldigvis viste sandheden sig anderledes. Så altså, 890 kr og så har du dækket både teori og køreprøve :)


Ahhh, på den måde! Så er jeg mere rolig ;)

_________________
Halose findes ikke. Han bevæger sig under radaren, sætter sig imellem stole og vandrer alene rundt, imens du sover.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2016 03:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 dec 2016 02:48
Indlæg: 2
Hakkaua. Skak os.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team