Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psychedelia,

Her i dag røg jeg for første gang, mig og min ven satte os et dejligt chill sted, og begyndte at rulle en joint, vi havde købt noget hash her i fredags, hvorefter jeg har haft det liggende i et lufttæt glas, mørkt. Håber ikke det var dumt :), nå men for at komme til sagen.

Vi tog ikke særlig meget hash (nok en halv ært, måske lidt mere) og blandede det op med 2 cigs, som vi havde ristet godt og grundet i lang tid, og blandede det hele sammen. Hashen prøvede vi at få til at være fin og meget småt, så ingen klumper, kun nogen få meget små. Det poppede vi så ned i en king-size joint, som vi havde købt færdig rullet. Vi tænde op, og røg den, det gik ret hurtigt og vi har færdig med den hurtigt.
Jeg kunne ikke rigtig mærke noget, men min ven derimod kunne godt mærke det lidt, tror jeg, og sad helt afslappet, og mumlede lidt haha. Så vi/jeg valgte at ryge en ny en, denne gang kun med én smøg, og så lidt mere hash.. den røg vi så også rimelig hurtigt, og jeg kunne IGEN ikke rigtig mærke noget, det skal dog også lige siges at jeg ikke ryger normalt (kun vandpipe og har også brugt en c-cigaret) og det var lidt svært for mig at inhalere røgen, men det lykkedes et par gange. Denne gang kunne min ven rigtig det så det ud som om

Tredje omgang, så valgte vi at rulle endnu en, og denne gang stod jeg for det i guess, jeg ristet en cigaret, sådan okay, ikke alt for meget var jeg sikker på, og det blandede jeg så op med dobbelt så meget hash som første gang, dog var der meget større klumper i denne gang, og den tændt jeg så op for, og den smagte faktisk lidt som det duftede af, i forhold til de 2 andre. Så troede det var rigtig godt denne gang, og min ven blev endnu mere skæv, jeg synes at jeg kunne mærke det, men ikke tydeligt, og har haft det sådan lidt underlidt efter og stadig mens jeg skriver det her. Men stadig ikke så tydeligt, hvor at jeg ville sige "wow" det shit er godt, synes slet ikke det var noget specielt og ret nederen for en første gang haha, vil gerne vide om det er os der gør noget forkert, eller hvad det ellers kunne være?

Vi købte af en lokal dealer som jeg har hørt meget godt om, nogen siger det er det bedste her i området, kan også godt sætte et billede ind af klumpen, men jeg har bare det problem at jeg ikke ved hvordan man gør ;)

Håber nogen af jer kan gøre mig lidt klogere eller give mig nogen gode tips til at riste ordenligt hvis det var det vi gjorde forkert :)

Senest rettet af Førstegang 14 feb 2016 19:27, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Yo!
Selve ristningen burde ikke have nogen effekt på, om du bliver skæv eller ej. Det er som regel bare mere behageligt at ryge en joint uden nikotin. :)
Det kan være du selv er lidt inde på problemet. Måske du ikke får inhaleret ordentligt? Eller ikke får holdt røgen inde i lang nok tid, og bare puster det ud med det samme igen?
Når nu din ven blev skæv, har der nok ikke som sådan været noget galt med jeres klump.

Der er også en del, der ikke rigtig mærker effekten de første par gange de ryger, og det kan være det er noget der kommer med tiden for dig. Første gang jeg røg hash, hvor jeg ikke samtidig var fuld, sad jeg også med tanken "Var det det?", fordi jeg ikke rigtig kunne mærke noget.
Efter jeg havde røget nogle flere gange, lagde jeg mere og mere mærke til effekten og endte med at blive ret glad for at ryge (for glad).
Så prøv igen, når du føler for det og se om ikke der sker noget. :)

Junior medlem

Nej okay, godt nok. Jeg holde heller ikke røgen inde i så lang tid, kun der til sidste men, alligevel stadig ikke. Okay fedt nok! Fordi jeg har nemlig også tænkt mig igen her på tirsdag, tror også bare jeg tager en cigaret. Og så resten af det jeg har :)

Men er det nok det vi har taget i? Altså hvis det er noget du har styr på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
"En halv ært" til en to smøgs er nok lige i underkanten, men som jeg læser det, har du også oppet mængden af hash i puttede i joints'ne efterfølgende?
Du kan sikkert finde nogle film på youtube, hvor du kan sammenligne hvor meget hash de smider i.
Ellers, så prøv bare at kom rigeligt i (jointen skal selvfølgelig stadig kunne brænde og røgen inhaleres uden for meget ubehag), og så ryg en smule af gangen i stedet for en hel joint. Tag et par hvæs, læg jointen fra dig, lad effekten træde ind og så mærk efter, om du har brug for mere, før du ryger videre. Det er lidt lettere at dosere hen af vejen, end at vurdere hvor meget der skal i fra start og så ryge det hele på en gang. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg røg et bonghoved første gang og det kunne jeg ikke mærke.
Derefter kunne jeg nøjes med at tømme kammeret og blive vanvittigt skæv.
Jeg tør godt vædde på at næste gang du ryger, der bliver du hammerskæv.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Haha ja okay, jeg skal ryge igen i morgen, så kan jeg lige opdatere, men det håber jeg i hvert fald også på pestilence! Jeg sætter lige et billede op af det vi har røget, og det jeg skal ryge i morgen ;)

Junior medlem

Det var bare nu hvis det virkelig noget lort vi fik fat i,

Billede

Og prøvede at tænde klumpen, som i kan se, og der gik ild i den med det samme, har hørt det skulle betyder et eller andet?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det plejer at betyde der er olie i hashen. Det er et godt tegn.
Jeg har engang haft fingrene i noget strandhash som overhovedet ikke ville antænde, kun en klam gløde. Der var ingen olie deri, det var bare tørre plantedele. Føj for satan.

Det ser ud til at være noget fint røg du har der. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Lyder heller ikke så lækkert haha.. betalte også 100,- for den klump der, som nok var 2 cm fra den ene side til den anden.

Nå, men nu røg jeg her igen i dag! Og jeg mærkerede stadig ingenting overhovedet! :c Så nu sætter jeg altså lige nogen billeder ind af hvordan det hele så ud og da jeg tænde den ;)

Okay så sådan her blandede jeg det op, og den størrelse klumper brugte jeg

Billede

Og her er den så færdigrullet og klar

Billede

Ooooog tænkt.

Billede

Så igen, hvis i nu sidder og griner over jeg har gjort et eller andet forkert må i meget gerne sige til haha :)

Og btw, sad til den her udsigt mens jeg røg, bare virkelig nederen jeg ikke blev påvirket :(

Billede

Medlem
Brugeravatar

Det er helt fantastisk du har valgt at skrive om din første gang. Jeg er så inderligt ked af at jeg ikke husker min første gang,
Men kan godt huske at det tog mig ret langt tid før jeg blev ordentligt skæv. Jeg var ret så skeptisk i starten men siden har jeg altid nydt det. :D

Medlem
Brugeravatar

Du har også gjort det hele helt rigtigt, og du er en mester til at rulle joints.. Det kommer :D

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Vil lige advare dig, så du ikke begår en fejl som mange andre gør: Pas på med nikotinen, når du ryger og inhalerer, hvis du ikke ryger cigaretter til dagligt! Det kan blive en utroligt ubehagelig oplevelse, hvis du får "nikotinforgiftning" eller nikotinchok. Hvis jeg var dig, ville jeg kigge efter noget neutralt som jordbærblade eller lign., som også vil gøre det nemmere for dig at mærke den egentlige cannabis-rus.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Tror først det var ved omkring 4.-5. gang jeg røg, at jeg blev rigtig skæv. Egentlig underligt at det er sådan for rigtig mange. :) det ser fint ud og props for at rulle en fin én. Mht. nikotin, så sørg blot for at din tobak er ordentlig ristet, så skulle det ikke være et problem. Var aldrig selv fan af jordbærblade i min joint.

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Plejadestjerne skrev:
Tror først det var ved omkring 4.-5. gang jeg røg, at jeg blev rigtig skæv. Egentlig underligt at det er sådan for rigtig mange. :) det ser fint ud og props for at rulle en fin én. Mht. nikotin, så sørg blot for at din tobak er ordentlig ristet, så skulle det ikke være et problem. Var aldrig selv fan af jordbærblade i min joint.

Det er smag og behag, men jeg har mange gange hørt om folk der har brækket sig, selv om de nærmest har brændt cigaretten.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Junior medlem

Haha jamen tak, jeg røg faktisk tredje gang i dag, hvor min lidt mere rutineret veninde rullede den og hun blev mega skæv sammen med en anden hvor jeg igen som den eneste ikke kun mærke det ahah, MEN denne gang var den slet ikke så "harsh" som de første gange vil jeg sige + jeg nød det selvom jeg ikke rigtig kunne mærke det, har dog slet ikke brækket mig, kun hostet en del ;).

Men tusinde tak for alle de svar, giver stadig ikke op med at blive skæv haha ;P

Dedikeret medlem

heeey man ka skam osse blive skœv uden at skulle ryge tobak.. :)
ryg lidt rent weed eller hash

peace out!

Junior medlem

Ja, kunne nemlig også godt tænke mig at prøve, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få fat på det uden at tage ind til Christiania.

Nå, men jeg har røget 2 gange siden sidst, hvilket gør det til 5 gange på en uge nu ;D. Jeg røg her i lørdags med den samme ven som har været med hele vejen, og vi besluttede også for at købe lidt, og så ryge den udenfor, hvor vi så gik ind bagefter. Vi kom ret meget i jointen vil jeg tro, vi købte for 50, det er vel 1g? Vi kom i hvert fald alt sammen i, og røg den. Denne gang havde jeg ingen problemer overhovedet med at ryge den, og den smagte også meget bedre ;). Da vi var halvejs igennem vores kingsize joint, kunne jeg virkelig mærke det, og det var så dejligt! Så jeg tror også du har ret Plejadestjerne med at der går nogen gange :D Det var jo min fjerde gang jeg blev skæv som du sagde hahaha :),

Men jeg havde det virkelig sjovt med min ven hvor vi bare ikke kunne stoppe med at grine, og jeg var helt upliftet men samtidig helt chill. Så jeg valgte at gøre det igen her i går (søndag).. Der gik vi ind i et meget, MEGET lille legehus og hotboxede det fuldstændig.. der blev jeg også rigtig skæv. Så det lykkedes haha!

Tusinde tak for jeres svar og råd, har hjulpet virkelig meget ;), havde nok ikke prøvet igen hvis jeg ikke havde skrevet herind :)

Medlem
Brugeravatar

Velkommen til den skæve verden :-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]