Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 01:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej

Jeg er i den desperate situation at jeg lider af depression, angst og stærk søvnløshed. Jeg har så valgt at prøve noget cannabisolie med thc. Det var en desperat handling til en desperat situation og jeg ved godt at jeg har dummet mig Big time nu og jeg fortryder det over alle grænser. Men mange som lider af de samme problemer som mig har haft god gavn af det og derfor tænke jeg også at prøve det da psykiatrien har valgt at opgive mig. Jeg har ikke brug for at høre hvor dum jeg var fordi jeg ved at det var dumt af mig. Man kan altid være bagklog.

Sagen er således at jeg har prøvet noget der hed cbd og thc olie. Jeg tog noget cbd olie om morgenen og om aftenen tog jeg så en bolsje med thc. Da jeg følte ingen effekt efter 1 time tog jeg en dråbe med thc olie på størrelse med et riskorn. Anyway jeg faldte i søvn af det, men da jeg vågnede kl 6 om morgenen var jeg helt ude af mig selv nærmest bevidstløs og gik rundt i en komalignende tilstand. Det var virkelig ubehageligt. Men jeg er desperat efter at få min søvn da psykofarmaka ikke hjælper på min situation. Jeg har så fået at vide efterfølgende at det jeg prøvede svarede til at ryge 4 joints. Det der så skete efterfølgende var at jeg tog ned på psykiatrisk skadestue hvor brækkede mig 4 gange. de indlagde mig med det samme. Det skal så også siges at jeg tager psykofarmaka samtidig. De efterfølgende dage har jeg lidt af angst og forstærket depression og jeg har en lægesamtale imorgen. Jeg ser ikke syner eller vrangforestillinger men Jeg slår mig selv i hovedet hverdag siden og der er gået en uges tid nu. Mit spg til jer om jeg oplever psykose og om det er permanent det her. Skriver herinde fordi det er her folk har erfaring og måske skulle jeg have lavet en emne om det før jeg begav mig ud i noget så dumt. Jeg har fået at vide af lægerne at det nok skal gå over det her men det kan godt tage sin tid.

Som sagt det var ikke den klogeste beslutning fra min side. Så i behøver ikke at sige hvor åndsvag jeg var. Det ved jeg nu jeg var. Jeg regner også med at få en skideballe fra min psykiater. Ved godt i ikke er læger. Men søger råd fra erfarne folk. Prøver aldrig sådan noget mere pga min psykiske tilstand og har smidt det langt væk

Mvh
Rover699

Medlem

Ikk' vær så hård ved dig selv. Du gjorde det jo i bedste mening.
Det er ikke en permanent tilstand, men du er nødt til at slappe af og ikke tænke så meget på oplevelsen.

Prøv at se det på den lyse side. Du kunne rent faktisk falde i søvn og jeg tror endda, at kl. 6 i morges kunne du sove videre, hvis du ikke havde panikket.

Du skal nok få det bedre.

Junior medlem

Hej five hours

Du har nok ret. Jeg er lidt hård ved mig selv. Men jeg kunne godt sove videre men det var fordi jeg var så blæst

Dedikeret medlem

Har du nogen erfaringer med cannabis fra tidligere? Jeg synes umiddelbart det lyder som en ret normal reaktion på at overdosere, hvis man ikke kender rusen så godt. Så jeg tror bare det der er sket er, at du har indtaget det, har fået et lille buzz, som var nok til at falde i søvn, og da du vågnede var resten thc'en blevet optaget og du er så vågnet midt i rusen, og er blevet overrasket over hvor voldsomt det kan være. Det kan godt være chokket bliver i dig i noget tid, men selve rusen skulle aftage helt i løbet af nogle dage, og så går der nok lige et par dage ekstra med at komme ovenpå igen, måske helt op til 2 uger. Jeg tror ihvertfald ikke det er en psykose du har fået, så begynd du bare at fald lidt til ro, og vær god ved dig selv som FiveHours også skriver :)

Junior medlem

Tak for tilbagemeldingen

Jeg røg hash fast i 5 år hvorefter jeg så ikke har rørt noget i 15 år. Men jo det var lidt af et ubehageligt chok jeg fik

Dedikeret medlem

Det giver næsten bedre mening så, mange opleveler hvis de har været i et cannabis misbrug, at hvis de stopper, og så ryger igen, så er virkningen meget mere intens end før, selv de første mange gange man røg, og ikke nødvendigvis på en god måde, men mere hvor man tripper, og det er noget mere psykisk end før i tiden. Jeg har desværre ingen kilder, eller forklaring på hvorfor det er sådan, men det er en tendens jeg selv har oplevet, og hørt en del andre snakke om. Måske det kan hjælpe dig med at få lidt brikker på plads.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Må erklære mig helt enig med Fritzie, har også oplevet den ret intense virkning af hash, efter længere pause. De første 5 gange jeg røg, kunne jeg derimod ikke mærke så meget

Insane psychedelia user!

Jeg tilslutter mig "ro på og gi det lidt tid" koret :)
Søvnløshed er ret så trælst har du prøvet melatonin?

Junior medlem

Ja har prøvet melatonin og det hjalp ikke. Har prøvet det op til flere gange

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er svært at dosere THC oralt, så jeg tror ingen af os der har erfaring med et vil bebrejde dig hvad du har gjort.

I din situation tror jeg faktisk den største risiko er du selv bilder dig ind der er noget galt og holder fast i det. For så er der lynhurtigt noget galt. Sådan fungerer sindet nu engang. Kom ud og få noget frisk luft. Gå nogle ture. Spis noget frugt. Sørg for at komme ud over din dårlige oplevelse og for nogle gode nye oplevelser i stedet.

Jeg har slettet din anden tråd, så der ikke er to om det samme.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Ok tak. Var lidt i tvivl om hvor jeg skulle poste det henne

Dedikeret medlem

Jeg får prometazin mod søvnløshed. Det er meget effektivt, og det skulle ikke være vanedannende, ifølge min læge.

Junior medlem

Tak for rådet. Men har prøvet det og det virkede ikke for mig. Nu ved jeg godt at det ikke er et depression forum det her. Men jeg mener at det det er depressionen der gør at jeg ikke kan sove. Så derfor skal jeg tale med min læge om at skifte præperat så jeg får depressionen under kontrol og dermed bedre søvnmønster. Jeg tror ikke thc er vejen frem alligevel da det ikke får depressionen under kontrol. Tværtimod. Jeg har lært det på den hårde måde ligesom alt andet. Suk og atter suk

Medlem

Har I forsøgt med remeron/mirtazapin? I små doser (15mg) kan det bruges det som sovemiddel. Det er et antidepressivt middel, et af de nyere og hører ikke under SSRI'erne, men det er et tricyklisk middel (TCA). Det giver en form for tryghed at vide, at man sagtens kan sove hver eneste nat, men man skal ikke tage denne medicin for evigt.
- Forhør din læge omkring dette præparat.

Du behøver ikke nødvendigvis afskrive cannabis for evigt pga. den dårlige oplevelse. Under bedre forhold og i moderate doser er cannabis ganske fornuftigt. Bare ikke på nuværende tidspunkt når du har det, som du har det.

Man kan ikke bare tage en pille og blive rask fra depression, du skal arbejde med dig selv og det gør du bl.a. således:

1) motion
2) psykoterapi
3) evt. medicin

Motion er særligt godt for din nattesøvn.

God bedring.

Junior medlem

Tak for dit svar fivehours. Jeg har prøvet den medicin som du nævner og det hjalp heller ikke og jeg prøvede den endda i flere mdr uden effekt. Har også prøvet motion og det gjorde det hele bare værre eftersom jeg kun sover 3 timer om dagen. Ens krop er fuldstændig smadret når den ikke får sovet efter motion. Ved godt at piller ikke kurer depression men i det mindste skulle det afhjælpe symptomer og det er det jeg skal have fundet ud af med min psykiater idag. Søvn er vigtig for vejen til helbredelse

Junior medlem

Rover699 skrev:
Tak for dit svar fivehours. Jeg har prøvet den medicin som du nævner og det hjalp heller ikke og jeg prøvede den endda i flere mdr uden effekt. Har også prøvet motion og det gjorde det hele bare værre eftersom jeg kun sover 3 timer om dagen. Ens krop er fuldstændig smadret når den ikke får sovet efter motion. Ved godt at piller ikke kurer depression men i det mindste skulle det afhjælpe symptomer og det er det jeg skal have fundet ud af med min psykiater idag. Søvn er vigtig for vejen til helbredelse er også igang med psykoterapi

Medlem

Ingen årsag.
Det er en skam, at det ikke virkede =/
Godt du får hjælp af psykiater - det er en trøst i sig selv at blive taget seriøst.
Du har vel fået papirer om søvnhygiejne? - ellers så Google det.
Meditation/mindfulness, har du givet dette en chance?

Jeg håber inderligt, at du og din psykiater snart finder en løsning.

Junior medlem

Hej igen

Og tak for dit svar. Har lige været hos lægen og vi blev enige om at jeg skulle øges i dosis samt noget tung medicin i meget lav dosis som jeg kunne falde i søvn på. Jeg håber at denne løsning virker

Insane psychedelia user!

Det lyder i hvertfald fornuftigt :) må jeg spørge hvad tung medicin i meget lav dosis dækker over.
Jeg har tidligere haft stor succes med at genoprette et søvn mønstre med truxal til nat.

Junior medlem

Det er netop det jeg er blevet sat på. Jeg starter på 5 mg. Bare bange for at det mister effekt over tid. Har prøvet zyprexa og det mistede sin effekt. Men nu bliver jeg også sat op i antidepressiver. Så må vi se om det hjælper

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]