Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 apr 2024 05:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Iboga
Indlæg: 16 okt 2009 23:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
En hel del kender nok ikke til planten Tabernanthe iboga, men jeg synes at planten lyder utrolig fascinerende. Jeg tror dog ikke at jeg vil begive mig i kast med at indtage den og opleve dens kraft i nogen nær fremtid, trods dette har jeg et ønske om at dyrke planten på et tidspunkt, da der er et eller andet med det at have de mange utrolige planter, som er dejligt tiltalende. Mit spørgsmål er så om nogen her har prøvet planten, hvad var jeres oplevelser? Derudover kunne jeg også rigtig godt tænke mig at høre hvem der har forsøgt sig med at dyrke den, lykkedes det, mislykkedes det? Nogle gode råd? Beskriv forløbet, hvad i gjorde rigtigt og hvad i gjorde galt.

En video med Bruce Parry fra serien Tribe, hvor han gennemgår en rituel Iboga ceremoni:
http://www.youtube.com/watch?v=hGG3EMAf ... C7&index=0

En triprapport:
Ibogain...

Erowid:
http://www.erowid.org/plants/iboga/iboga.shtml

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Iboga
Indlæg: 19 okt 2009 22:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2004 19:24
Indlæg: 542
Geografisk sted: Dania
PM evt. Gonzo (hvis vedkommende stadig hedder det), han har vist erfaring.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Iboga
Indlæg: 10 dec 2009 17:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 dec 2009 17:15
Indlæg: 2
Så lige din tråd og oprettede en bruger, jeg har prøvet det. Det er en meget kraftfuld og lang oplevelse, og adskiller helt sikkert fra alt andet jeg har prøvet. Selve trip oplevelsen varede så vidt jeg husker omkring 24 timer, og de næste 24 timer efter det er man tilbage til planet jorden, men man er på et reflekterende stadie, hvor man kan sidde flere timer bare og kigge ud i luften. Jeg følte dog at jeg ikke selv var parat til denne oplevelse og ikke fik det fulde ud af det, fordi jeg var for bange for at give slip på mit ego og virkeligheden. Men trippet er ikke vildt og ukontrolleret som fks. en stor dosis svampe, det er mere roligt og nemmere at kontrollere, du kan fks. åbne dine øjne og være nogenlunde tilstede i rummet. Dermed ikke sagt at det ikke er kraftigt, for det er det, og det har potentiale til at tage dig steder hen og vise dig ting du aldrig har set før, men det er bare anderledes. Og det er ikke for sjov de bruger det som en manddomsprøve i afrika, man føler sig nærmest født på ny bagefter og udmattet. Så det er helt sikkert ikke noget trip man skal tage for sjov, det er en seriøs oplevelse, og jeg tror helt sikkert ikke at det er for alle.
Mvh.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Iboga
Indlæg: 18 aug 2010 15:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2010 15:32
Indlæg: 3
Her er et godt og trygt sted at prøve Iboga: http://www.montevistathailand.com


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Iboga
Indlæg: 04 maj 2016 21:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2016 17:50
Indlæg: 1
Gammel tråd, men poster alligevel, skulle nogen tilfældigvis være interesseret :) Jeg har netop fået 2 ibogafrø til at spire, så man kan vel godt sige at jeg har den spæde start på erfaring. Har tidligere forsøgt at spire ibogafrø uden held. Så vidt jeg kan læse mig til (og min erfaring sige umiddelbart det samme) så er det meget vigtigt at frøet aldrig tørrer ud, for så dør det! Det er derfor vigtigt at frøleverandøren har opbevaret, håndteret og pakket dem korrekt. Når man så er helt sikker på at de frø man har fået stadig er spiredygtige, så kan man starte spiringsprocessen i det korrekte miljø. Det korrekte miljø er 30°C-35°C (25°C-40°C kan dog accepteres) og har en relativ luftfugtighed tæt på 100%. Dette miljø er desværre også helt fantastisk for mug, svampe og diverse gevækster (som kan slå ibogafrø ihjel) og derfor anbefales det at have godt med ventilation! Øget ventilation medfører desværre ofte at man ikke kan opretholde den ønskede temperatur og luftfugtighed. Personligt placerede jeg mine frø i våd sphagnum (IKKE gennemblødt!) i små potter og placerede dem på en varmeplade. Potter og varmeplade blev så placeret i en kasse med belysning (den slags som også skaber godt med varme), ventilation og et fad med vand). Jeg sprøjtede forstøvet vand på potterne ca. 2 gang dagligt, for at sikre at det varme lys ikke tørrer dem ud.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team