Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 22:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey har hørt fra et par venner at hvis man er pollen allergiker så kan man få de samme symptomer ved at når man er påvirket af det man er allergisk overfor eller ved at ryge hash?
Er selv allergisk overfor græs og blomsterpollen og har lagt mærke til at hvis jeg ryger hash begynder mine øjne at klø på samme måde som hvis jeg var i et areal med græs eller meget pollen.

Nogen der kan bekræfte denne myte, og er der nogen der selv kender til dette?
Hvis ja, hvordan kan det så være det kun sker om sommeren? for hash er jo en slags pollen? :D

Mvh Narkopolo :D

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Daws! :)

Dit første spørgsmål forstår jeg desværre ikke helt.
Jeg ryger selv hash og har tidligere været pollen-allergiker+astmatiker; de er dog gået i sig selv som jeg er blevet voksen.

Jeg kan hverken be- eller afkræfte dine venners udsagn, men synes det lyder lidt vagt må jeg indrømme.
En meget alm. bivirkning er at få blodsprængte øjne, det i sig selv er jo en irritation. Hvis man så oven i købet er udenfor og samtiddig får udefrakommende pollen i øjnene, er det dobbelt irritation så at sige.

Hvis du var allergisk overfor cannabispollen ville du få symptomer hele året. Er ret usikker på om der i det hele taget findes cannabis-allergikere(?)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det ville ihvertfald være pænt træls og være cannabis-allergiker, men der skal nok sidde et par stykker ude i verden der nok bøvler med det :D

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

har selv samme problem, jeg er pollen og støv allergiker, og jeg begynder at nyse (dog kun en gang imellem) når jeg ryger mit stash, men det hjælper meget for mig at sidde udenfor når jeg tænder op :D prøv måske steder hvor der ikke er så meget græs, og find et sted hvor du måske kan være lidt selv eller sammen med et par gutter ;) håber det går i sig selv, håber det måske hjalp lidt. held og lykke med det ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe rart at vide at det ikke kun er mig :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Jeg har selv en næsten uudholdelig græs allergi. Antihistamin så mange gange jeg kan om dagen, fordi jeg ikke har fået min sprøjte endnu :p

Men jeg har til gengæld ingen problemer med at ryge hash overhovedet. Ryger 5-7 fede om dagen, og det hjælper faktisk på hele den irritation allergies forsager :D

Jeg er også lidt nysgerrig på om der er et konkret svar på dette? Men ellers lyder blazRs argument fornuftigt.

Medlem

Daws! :)
En meget alm. bivirkning er at få blodsprængte øjne, det i sig selv er jo en irritation. Hvis man så oven i købet er udenfor og samtiddig får udefrakommende pollen i øjnene, er det dobbelt irritation så at sige.

False.. Blodsprængte øjne under en cannabis-rus, er et symptom på udvidede blodkar i øjnene, og altså ikke en irritation :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men blodsprængninger i øjnene kan være ret så irriterende og er vel ikke noget du mener gør kløe i øjnene bedre...

Eller hva? :)

symptom skrev du.. jeg skrev bivirkning.. En irritation for øjnene er det i hvert fald.

Medlem

Nej men du skriver i dit første indlæg, at Cannabis skaber irritation i øjet.. og så vidt jeg er informeret, er irritation noget skadeligt. Og det er THC ihvertfald ikke for øjnene, tværtimod.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
thegame - THC er da ikke direkte gavnligt for øjnene, er det?

Medlem
Brugeravatar

thegame - THC er da ikke direkte gavnligt for øjnene, er det?

Hvis du ser kampen om hampen (mener det er den). Så er der en kvinde som ryger fede mod grå stær (mener jeg det er) eftersom det letter presset på øjet. Der er vist også en sort mand i dokumentaren som tager det for noget lignende, hvis ikke det er det samme. Jeg tror dog ikke det har nogen forbygende virkning eller er for godt for øjet for raske personer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

At det muligvis hjælper mod grøn eller grå stær er jo ikke det samme som at blodsprængninger i øjnene ikke er irriterende.

thegame, hvorfor skulle en irritation være skadelig? et myggestik er da også en slags irritation, men ikke skadeligt.

Du, thegame, er også en irritation(min personlige mening ;)) - men er du skadelig for mig af den grund?

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Jeg har en anelse pollen allergi og mærker det egentlig kun hvis jeg får fingre i en pollen ryger .. såå står snotten ud i stænger og mine øjne klør ..

Jeg har dog fundet noget der hjælper en del på det

Otrivin til næsen når der skal ryges også "open your eyes" efter der er røget

Medlem
Brugeravatar

Jeg har fået fortalt, at der er et ret højt indhold af allergener i hash, men ved altså ikke helt om jeg tror på det...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Jeg har fået fortalt, at der er et ret højt indhold af allergener i hash, men ved altså ikke helt om jeg tror på det...

Det er ikke specielt højt sammenlignet med flere frugter, grøntsager og spiselige planter...

Ja, man kan være allergisk overfor cannabis, og det er faktisk forholdsvist almindeligt: http://www.elsevier.es/sites/default/fi ... 0287-9.pdf
Dog er det sjældent at reaktionen er så voldsom som fx. hos pollenallergi eller så mange andre allergier

Cannabis har en del allergener tilfælles med bl.a. tomater, tobak og pollen, men hvis man ikke er allergisk for specifikke allergener, så kan en sagtens få udslag med pollen, men ikke cannabis, mens en anden pollenallergiker i princippet er allergisk overfor begge dele

Dedikeret medlem

Medmindre din cannabis er blevet bestøvet, og altså har produceret frø, burde der ikke være nogen afskygning af (cannabis) pollen tilstede, da pollen produceres af han planten og det jo er hun planten der benyttes som rusmiddel. Jeg tvivler på at ubestøvet cannabis skulle kunne påvirke pollen-allergikere, og hvis det skulle, ville det nok nærmere være udendørs dyrket cannabis det har en fanget en masse andre planters pollen i harpiksen.. I alle tilfælde virker det mere plausibelt at nogle af de utallige irritanter og allergener cannabis producere kunne være den skyldige.

Narkopolo skrev:
for hash er jo en slags pollen? :D

Nej, på ingen måde. Han planten producere pollen, hun planten producere blomster (marihuana/cannabis)

Junior medlem

Hey, jeg har røget i cirka 5-6 år. Jeg er allergisk overfor næsten alt hvor høj en grad ved jeg dog ikk, men heste og to andre ting (jeg ikk kan huske var) kan jeg dog tåle. Men jeg fandte ud af når jeg havde nollet/revet hash i stykker og rørte mig selv i ansigtet får jeg myg stik lignende mærker?? De bare ikke lige så slemme som mygstik men irriterende er det da! Så allergisk kan man åbenbart godt være jeg tror ihvertifald i på andet! :shock: :| men skal også lige siges har aldrig haft påvirkning ved rygning andet en måske lidt kvalme/bad trip (som man kalder det)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]