Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jun 2024 16:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2008 11:29 
Jeg var opsat på at få fat i noget kava kava pga dets bedøvende effekt i munden. men nu kan man ikke få det mere inde på den kendte danske side. Nogen der ved efter om det er blevet ulovligt?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008 15:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2005 04:26
Indlæg: 137
Geografisk sted: 6510 Gram
Citat:
Salget af Kava-kava i Danmark er indstillet, da myndighederne ønsker at opretholde en useriøs mistænkeliggørelse af produktet.

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... 6/menu=10/


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008 22:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2007 23:22
Indlæg: 23
Geografisk sted: KBH
HexTrix skrev:
Citat:
Salget af Kava-kava i Danmark er indstillet, da myndighederne ønsker at opretholde en useriøs mistænkeliggørelse af produktet.

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... 6/menu=10/


Hold kæft hvor latterligt, det har de jo absolut ingen grund til. Ikke for at hijacke tråden, men er der nogen der ved om der er andre herbz der er i farezonen her i DK?
Den med kava er da langt ude, selv i USA (et land der er notorisk for at forbyde urter med bare den mindste psykoaktive effekt) har ingen love omkring kava kava.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008 23:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Det er længe siden det skete..

Grunden til forbuddet er en episode i tyskland, hvor flere fik alvorlige leverskader, efter at have taget kosttilskud med kava-ekstrakt/kavalactoner. Der findes dog i P. methysticum et stof som har hepatoksisk effekt, men det findes kun i stænglen af planten, som traditionelt ikke bliver brugt til kavadrikken. Normalt bruges kun roden som indeholder minimale mængder af stoffet. Ifølge wiki er stoffet pipermethystine synderen http://en.wikipedia.org/wiki/Kavalactone.

Traditionen er flere tusinde år gammel, og det tjener for mig som et bevis på, at metoden er forholdsvis sikker. Så køb pulveret og gå uden om helseindustrien, som i mange tilfælde ikke aner hvad de gør.

Dessuden viser statisstikker at mændende i polynesien (som er de største forbrugere af kava OG tobak) har markant lavare risiko for at udvikle visse kræftformer end mænd i andre dele af verden. Derfor forskes der en del i Kavaens mulige kræftforebyggede egenskaber.

Jeg har ikke selv haft problemer med at bestille det hjem fra udlandet, så det bliver jeg nok ved med, for jeg vil sgu ikke undvære min kava.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kavakava

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2008 23:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Tillad mig at gå lidt off-topic.. Jeg har prøvet kava kava et par gange, dog uden nogen speciel ønskværdig effekt. Hvilken form foretrækker i at indtage?
Dry extract PE (30% kavalactones)? Fresh root juice, dehydrated and powdered? CO2 extract resin (60% kavalactones)? Eller bare ren rod, som i selv viderearbejder?

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2008 01:11 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
Effekten af kava er subtil. Opleves bedst efter en dag med hård fysisk udfoldelse og ømme muskler. Indtages på tom mave. Selv synes jeg alkohol er en god kombi, men højst 2-3 genstande.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2008 22:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2007 23:22
Indlæg: 23
Geografisk sted: KBH
Halugenlampe skrev:
Effekten af kava er subtil. Opleves bedst efter en dag med hård fysisk udfoldelse og ømme muskler. Indtages på tom mave. Selv synes jeg alkohol er en god kombi, men højst 2-3 genstande.


hvis man er oppe i heftige doser synes jeg at effekten er absolut mærkbar, ikke sådan at man bliver deciderert blæst, men kan vel sammenlignes med at drikke 2-3 bajere for mit vedkommende, dog uden de ubehagelige alko-sideeffekter. Har dog altid lagt mærke til en vis træthed.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2008 23:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
yes, man bliver træt, og man sover suverænt godt. Frisk og udvilet næste dag.

Jeg synes ikke effekten er lige så euforisk som alkohol. Det er mere klarhed i hovedet og en fantastisk dejlig afslapning i kroppen. Jeg har prøvet det sammen med kodein også. Ren vinder, siden det virker på mere bredt på flere receptorer end kodein, samtidig med at der opstår en synergisk effekt med denne.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jan 2008 13:22 
Jaaa så er kava kava tilbage på vores fælles bekendte danske side :D


Top
  
 
Indlæg: 13 maj 2016 10:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 maj 2016 09:58
Indlæg: 2
Jeg er også interesseret i kava kava, vil det sige at det ikke er til at opdrive i Danmark men man skal bestille på udenlandske sider? Er det ikke lovliggjort?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2016 12:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej krisling!
tjek indlœgget over dit og se datoen ;-)
mht kavakavas legale status kan jeg desværre ikke være behjælpelig, men mon ikk der kommer et godt svar i din tråd inden lœnge :)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2016 15:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Krisling skrev:
Jeg er også interesseret i kava kava, vil det sige at det ikke er til at opdrive i Danmark men man skal bestille på udenlandske sider? Er det ikke lovliggjort?


Er også selv meget interreseret i Kava efter at have læst en masse gode erfaringer med det. Man kan bestille det på en engelsk hjemmeside, hvilket jeg også overvejer. Jeg ved ikke om det er lovligt eller ej - det vil ikke overraske mig, hvis det er ulovligt, men personligt vil jeg skide den åndsvage lovgivning et stykke. Hvis jeg har lyst til at prøve mig af med en psykoaktiv urt, så er det helt op mig selv, og er jeg så forbandet uheldig at det bliver snuppet i tolden, så benægter jeg da bare.

God weekend :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 maj 2016 15:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 maj 2016 18:14
Indlæg: 11
Jeg kiggede for et halvt års tid siden listen over ulovlige rusmidler igennem, og så vidt jeg husker fandt jeg hverken Kava eller det aktive stof i kava på den. Dog er der nogle af de kendte Kave Kava sider (sider der KUN sælger Kava) der ikke sender til Danmark.
I må dog ikke hænge mig op på det, prøv selv at tjekke listen igennem.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team