Jeg vil også anbefale jer at vente, af samme årsager som før er nævnt. Samtidigt fordi det hurtigt bliver en ting, hvortil det let kan opfattes som et misbrug for udenforstående. Jeg har selv nogle venner jeg kun kan ryge hash med fordi det er det vi umiddelbart har tilfælles, hvilket virkeligt ærgre mig, da det betoner årsagen til vores samvær på en måde så man lidt forbigår hinanden. Og jeg fortryder lidt at jeg startede i den alder jeg gjorde, men man står selv med regningen og ansvaret for at afregne den hvis noget går galt.
Jeg vil tro størstedelen af os har haft samme alder som jer, hvorfor vi altså anbefaler jer at vente, da et hvert rusmiddels indtag vil åbne nye døre i ens mentalitet, og som 15-årig har man ikke nødvendigvis kapaciteten til at overskue omfanget af "døråbningen".
Jeg selv er ret sensitiv overfor rigtigt mange forskellige stoffer, og hash er en af disse. På mit første "trip" så jeg for første gang dybden af skakbrættets egentlige karakter, og fokuserede derfor i mange år på kun at tage de rigtige træk, og selvom man utvivlsomt laver fejltræk, så stresser det sindet på en sådan måde at man forbliver selvbevidst over ens handlinger i et omfang der er unødvendigt at beskrive, hvorved det derfor let bliver sværere at indgå i den egentlige sammenhæng. Samtidigt mistede jeg kontakten med mange af mine venner på grund af dette da de ikke havde lysten til at "dyrke" og nyde det på samme måde som jeg selv, hvorfor jeg derfor fandt andre med samme interesse, der sandt at sige ikke var det bedste selskab, men det var jeg ligeglad med. Og selv om modsætningen i sig selv er tydelig, er den hver at bemærke, da det jo netop er der spillet spilles.
Det vil med sikkerhed ændre jeres personlige udvikling, og ikke nødvendigvis til det værre, men på en sådan måde at i har haft en erfaring i måske ikke har mulighed for at dele med de i udover omgås, hvilket altså kan føre til en splittelse i mellem rigtigt gode venner.
Vent et års tid eller to, gerne 3