Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 11:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 nov 2016 22:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2016 00:14
Indlæg: 15
Hey folkens
Er der overhovedet noget fra denne liste der er noget værd udover HBWS, morning glory og ayahuasca? Hvis ja vil jeg gerne lige høre jeres meninger/favoritter og jeres fortrukne måde at indtage det på :))

Jeg har udelukket ayahuasca relaterede ting fra listen fordi jeg ikke lige er interesseret i det :)

Entheogener:

Cebil
Drømmeurt
Hawaiian baby woodrose
Kalamus
Morning glory



Alverdens urter:

Baldrian
Blå lotus
Damiana
Ginseng
Guarana
Kakao
Kalamus
Kanna
Kola nød
Malurt
Muira puama
Mulungu
Passionsblomst
Quebracho
Sibirisk ginseng
Skjolddrager
Wild dagga
Yohimbe


Senest rettet af hatefult 30 nov 2016 00:07, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2016 22:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
min erfaring siger mig at lsa intet er værd heller. Men generelt er de der legal highs og siderne sjældent noget værd.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2016 23:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2016 00:14
Indlæg: 15
Øv øv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 01:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Er LSA intet værd overhovedet? Jeg har ikke forsøgt mig med det, da risikoen for alvorlig vasokonstriktion skræmmer mig, men er man i stand til at se bort fra det, eller formår at lave et ordentligt ekstrakt, er det så ikke et forsøg værd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 01:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Imo er lsa ikke noget værd.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 03:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
but whyyyyyyyyyyyyy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 04:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg har heller ikke prøvet det, men det er vel en smagssag, nogen oplever en masse kvalme og bodyload, det er hvad der afholder mig fra det.

Nu ved jeg ikke helt hvad du søger, men ginsing og guarana synes jeg fungere godt som studydrug, eller sammen med alkohol, selvom virkningen er subtil. Baldrian er også udmærket, det føles super sundt at indtage, har en lang række gavnlige effekter til sygdomsbekæmpelse og en svag søvndyssende effekt. Kakao kan give god velvære, hvis man giver sig tid til at nyde rusen, og hvis det er lidt mere en high man søger, så laver Cocio en energidrik, som også indeholder koffein, den var overraskende god den ene gang jeg prøvede. Det er ikke noget der når op på siden af ulovlige rusmidler i intensitet, men tager man det som en oplevelse, og ligger lidt til selv så kan urter være spændende at begive sig ud i.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 12:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ginseng giver en dejlig varm følelse i kroppen. Det er meget mildt, men nogle gange blander jeg det med andre (ulovlige) stoffer, som for eksempel hash. Normalt er det dyrt, men i Kvickly kan man få en flaske Gerimax Ginseng Energikur for 70 kr.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 14:27 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hindbærroulade skrev:
but whyyyyyyyyyyyyy


Som andre nævner er der meget kvalme og bodyload involveret. For mig og andre jeg har snakket med, er det slet ikke rusen værd, i det at rusen heller ikke er det helt vilde. Mit sidste eksperiment med lsa, endte med at jeg bare lå på sofaen/toilettet hele trippet og havde syg kvalme og et ubehageligt bodyload

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2016 22:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Fra den liste har jeg kun prøvet baldrian rod, der på mig er søvndyssende og anxiolytisk.
Hvis du er ude efter tilføjelser kan jeg anbefale dig at undersøge;
Lavendel
Hampe rod
Filtbladet kongelys
Grå bynke
Og salvia

Alt sammen godt som te og i tobaksblandinger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 01:38 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Buttkraken
Lavede du ekstrakt? Jeg kender til flere der har haft gode trips på Morning glory og HBWR. Tror bestemt det er værd at prøve hvis man gider at lave ekstrakt så man undgår (det meste) ubehag.

@Alf'n
Hamperod? Det er jeg ikke umiddelbart stødt på før til indtagelse. Hvad smager det af, og er der nogen som helst virkning at spore?

@Hatefult
Jeg har leget lidt med drømmeurt, og ud over at det smager ret ubehageligt både i te og røget (lidt hen ad ørevoks, ret bittert), så er jeg usikker på virkningen. Jeg drømte ganske vist nogle mere mærkelige drømme i den periode, men hvorvidt det skyldes den ekstra opmærksomhed, skal jeg ikke kunne sige.

Passionsblomst har mig bekendt ikke nogen virkning ud over som MAOI (vær derfor også mere opmærksom på fødevarer hvis der eksperimenteres hermed)

Guarana virker fint som koffein-kilde, men smager heller ikke så godt, men i kapsler fungere det fint.

Ginsing synes jeg er lidt meh, men der er efterhånden en del studier der peger mod en række positive virkninger. Blandt andet for hukommelse og koncentrationsevne.

De resterende har jeg ikke prøvet, men vil ud fra hvad jeg har læst er det Kanna, Morning Glory og HBWR der har mest potentiale på den liste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 01:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2016 00:14
Indlæg: 15
@Bismann tusinde tak :hjerte: Det er altid fedt med folk der ved hvad de snakker om


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 10:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Hawaiian baby woodrose
Ingen tvivl om at LSA er aktivt, men hører mange skræk historier om det. Og min ene oplevelse var ikke fantastisk, men heller ikke ret store mængder, ikke velplanlagt og var ved at blive syg.

Baldrian
Bruger det når jeg har stress i kroppen og skal sove. Giver mig ikke rigtigt nogen rus, men gør det lettere at sove i gennem. Bruger det sammen med perikon.

Blå lotus
Har givet en hyggelig aften når jeg har drukket det, men ikke vanvittigt potent. Så forvent ikke at blive lammet helt ud af det. Synes det smaget godt at ryge og putter lidt i min urtetobak når jeg har det liggende.
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 56&t=31919

Kanna
Gav en fin lille effekt, men ikke noget der sparkede benene væk under en. Havde en fin synergi med cannabis.

Malurt
Har en enkelt gang fået en stærk malurtdrik, og brød mig ikke om effekten. Svimmelhed og efterfølgende hovedpine. Drikken indeholdt også humle og giftsalat, og jeg mistænker en lille smule rød fluesvamp.

Mulungu
Gav mig en fin rus, mindede om en benzoer på den måde det tømte hovedet for tanker, men uden glædesboostet. Synes dog det var lidt dyrt for noget man kunne falde for, og smagte grimt.

Passionsblomst
Fint afslappende, har brugt det når jeg ikke kunne sove. Men ikke noget jeg vil kalde en direkte rus.

Wild dagga
Gav en mild cannabis lignende effekt når røget. MEn smagte ganske udemærket. Lavede blanding af kanna, wild dagga, cannabis, blå lotus og lidt katteurt. Smagte godt, brændte dårligt og gav en sjov og anderledes skævert.

Der findes en tråd on legal hights her inde et sted. skal lige se om jeg kan finde den. https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... egal+highs

Du kan også prøve at læse Steen Larris bog Forbyd hallucinogener, forbyd naturen at gro: http://www.stenlarris.dk/HALU/SILO.HTM

Du kan også prøve at kigge på planter som giftsalat, gråbynke eller palletblad. Gråbynke har jeg før brugt som krydderi og drømmeurt. Paletblad er ikke super aktivt, men har synergi med cannabis og psykedelika. Også er planten let at holde og fed at kigge på når man tripper.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 10:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Bismann skrev:
@Alf'n
Hamperod? Det er jeg ikke umiddelbart stødt på før til indtagelse. Hvad smager det af, og er der nogen som helst virkning at spore?



Tørret rod er ret smagsneutralt, det samme er egentligt også gældende for frisk rod, men frisk rod har samtidigt en tydeligere smag af cannabis. Det er godt til at holde kæberne beskæftiget, hvis man er en smule urolig, men er også godt i te. Det giver en subtil kropshøj som CBD, mine led og andre knudepunkter føltes forløste.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 11:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Alf'n skrev:
Bismann skrev:
@Alf'n
Hamperod? Det er jeg ikke umiddelbart stødt på før til indtagelse. Hvad smager det af, og er der nogen som helst virkning at spore?



Tørret rod er ret smagsneutralt, det samme er egentligt også gældende for frisk rod, men frisk rod har samtidigt en tydeligere smag af cannabis. Det er godt til at holde kæberne beskæftiget, hvis man er en smule urolig, men er også godt i te. Det giver en subtil kropshøj som CBD, mine led og andre knudepunkter føltes forløste.


Har du problemer med ledene?

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 13:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
rubberlizard skrev:

Har du problemer med ledene?


Der er et enkelt af mine ribben der ikke fletter ordentligt ind i sternum, som derfor laver knæklyde når jeg strækker mig, hvis jeg har siddet, eller ligget for længe. Og det rammer en nerve af en eller anden art, for det gør fandens ondt.

Ellers er der ikke rigtigt noget at skrive om, mine fingre gør ondt når jeg strækker dem, og min far og farmor har begge gigt.

Hvorfor da?
Har du nogle råd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 15:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Alf'n
Cool, vil da lige prøve at rense rødderne ved næste høst så. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2016 21:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Ja gør det :)
Hvis du har lyst må du gerne "rapportere" tilbage hvad du syntes :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2016 00:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Generelt er de legal highs dårlige udgaver af "den virkelige vare".
LSA, Salvia, Kratom, drømmeurt og Cebilfrø er det jeg har haft bedst effekt ved.

Halvdelen af nydelsen kommer ved processen undervejs. Fx når cebilfrø skal laves til pulver. Processen i at rulle en joint skal sammenblandes af div legal highs osv.
LSA har jeg lidt blandet oplevelser med, har set folk få det rigtig dårligt og starte med at ligge og knække sig i en halv times tid inden de kunne nyde trippet.
Helt generelt er de legal highs jo bare ikke lige så populære som deres noget mere kendte storebror. Af gode årsager imo.

Hvis du vil prøve psykedeliske stoffer, så find nogen der har erfaring med at trippe og få brudt jomfruhinden med dem. Det vil helt klart være det bedste råd. Så har du nogen der kan guide dig og som du kan nyde det sammen med.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2016 01:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
Buttkraken skrev:
min erfaring siger mig at lsa intet er værd heller. Men generelt er de der legal highs og siderne sjældent noget værd.

LSA kan være fantastisk! Kommer i høj grad an på forskellige ting!

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team