Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 13:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2016 20:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2016 19:53
Indlæg: 7
Hej Psychedelia
Jeg røg en masse i fredags både brun og grøn og jeg kan stadig mærke det i dag det føles som at jeg er skøv men også når jeg snakker med folk og gør ting føles det som at jeg faktisk ikke har gjort det men jeg kan godt huske jeg har gjort det jeg har været inde og læse lidt om det på diverse sider og der bliver sagt nogle forskellige ting f.eks. at det ku være noget der hedder depersonalisation/derealisation og nogle siger det kan vare fra et par dage til en månede eller noget lignende så ville jeg bare lige skrive herinde for at høre om der er andre der har oplevet noget lignende og havde nogle tips om hvad jeg kunne gøre.
På forhånd Mange Tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 21:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Sidder du fast i et tankemønster når du udfører de opgaver?
Jeg tror de fleste oplever at miste koncentrationen hvis der er andet der kræver mere opmærksomhed. Tag et par dage hvor du ikke ryger, få lidt motion (kør evt. en lang tur i skoven), og noget god mad.

Du skriver at du glemmer at have udført forskellige ting og føler dig skæv - depersonalisation figurerer i, at du aktivt, bevidst, ser dig selv udføre opgaver uden videre kontrol.
Du kan evt. forsøge at se filmen her; https://www.youtube.com/watch?v=vpX051fZrps

Btw. For en god ordensskyld, må du godt indføre lidt flere tegn (komma/punktum). Det er ligegyldigt om du ved hvor de præcis skal stå, så sæt dem hvor du føler for det. Det gør dit indlæg lettere læseligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2016 21:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2016 19:53
Indlæg: 7
Alf'n skrev:
Sidder du fast i et tankemønster når du udfører de opgaver?
Jeg tror de fleste oplever at miste koncentrationen hvis der er andet der kræver mere opmærksomhed. Tag et par dage hvor du ikke ryger, få lidt motion (kør evt. en lang tur i skoven), og noget god mad.

Du skriver at du glemmer at have udført forskellige ting og føler dig skæv - depersonalisation figurerer i, at du aktivt, bevidst, ser dig selv udføre opgaver uden videre kontrol.
Du kan evt. forsøge at se filmen her; https://www.youtube.com/watch?v=vpX051fZrps

Btw. For en god ordensskyld, må du godt indføre lidt flere tegn (komma/punktum). Det er ligegyldigt om du ved hvor de præcis skal stå, så sæt dem hvor du føler for det. Det gør dit indlæg lettere læseligt.

Jeg føler ikke rigtigt at jeg sidder fast i et tankemønster. Jeg har lagt mærke til at når jeg f.eks sidder ved min pc og laver ting og sager, så føler jeg faktisk ikke særligt meget at der er noget galt, men når jeg så rejser mig op og f.eks. tager på toilettet eller noget og kommer tilbage, så føler jeg ikke jeg har været derude ligesom jeg skrev før. Jeg har heler ikke røget siden fredags da jeg følte at det bare ville gøre det værre, og så skal jeg prøve det med at få noget motion eller cykle mig en tur og se den video. Mange tak for hjælpen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 13:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Selv tak :)
Det er godt du ikke sidder fast.
Jeg kan godt se jeg fik betonet min opfattelse lidt forkert i andet afsnit, det undskylder jeg.
Jeg tror at alle på et tidspunkt i livet oplever noget lignende, med eller uden cannabis.
Håber at du får det bedre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 17:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2016 19:53
Indlæg: 7
Alf'n skrev:
Selv tak :)
Det er godt du ikke sidder fast.
Jeg kan godt se jeg fik betonet min opfattelse lidt forkert i andet afsnit, det undskylder jeg.
Jeg tror at alle på et tidspunkt i livet oplever noget lignende, med eller uden cannabis.
Håber at du får det bedre.

Tusind tak for hjælpen. Har det bedre i dag men det er dog dsv ikke ovre endnu :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 18:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
De følelser du beskriver har jeg døjet rigtig meget med, med dertilhørende slem angst. Det hjalp for mig at holde pause.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 19:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2016 19:53
Indlæg: 7
Plejadestjerne skrev:
De følelser du beskriver har jeg døjet rigtig meget med, med dertilhørende slem angst. Det hjalp for mig at holde pause.

Det også det jeg har tænkt mig at gøre hvis ikke holde helt da jeg tror at det er en hash psykose jeg har fået anskaffet mig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 19:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Hvorfor tro du det er en hashpsykose du lider af?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 19:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Sir skrev:
Plejadestjerne skrev:
De følelser du beskriver har jeg døjet rigtig meget med, med dertilhørende slem angst. Det hjalp for mig at holde pause.

Det også det jeg har tænkt mig at gøre hvis ikke holde helt da jeg tror at det er en hash psykose jeg har fået anskaffet mig


Ro på - du er IKKE psykotisk. Det er en noget anden ting, og du virker altså til at kunne kende forskel mellem fantasi og virkelighed. Det virker som noget angst og derealiseringsfølelser ud fra det du beskriver. Bare giv det tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 20:40 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2016 19:53
Indlæg: 7
Jon2Jon3 skrev:
Hvorfor tro du det er en hashpsykose du lider af?

Det faktisk noget som jeg heler ikke helt tror på. det er mest nogle venner som er lidt anti stoffer og så hoppede jeg også lidt med på det, da jeg har røget i et lille stykke tid og har ikle fået nogle negative effekter indtil nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 20:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2016 19:53
Indlæg: 7
Plejadestjerne skrev:
Sir skrev:
Plejadestjerne skrev:
De følelser du beskriver har jeg døjet rigtig meget med, med dertilhørende slem angst. Det hjalp for mig at holde pause.

Det også det jeg har tænkt mig at gøre hvis ikke holde helt da jeg tror at det er en hash psykose jeg har fået anskaffet mig


Ro på - du er IKKE psykotisk. Det er en noget anden ting, og du virker altså til at kunne kende forskel mellem fantasi og virkelighed. Det virker som noget angst og derealiseringsfølelser ud fra det du beskriver. Bare giv det tid.

Jeg tror også mest på at det kunne være angst og derealiseringsfølelser, da for lidt tid siden skete der nogle ting i mit liv som jeg på en eller anden mærkelig måde ikke reagerede på som f.eks. at græde eller føler mig ked af det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 21:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Vi får jævnligt indlæg af den her type, hvor folk skriver ind og er angst for at være blevet psykotiske, men i virkeligheden er det blot noget angst (det kan dog også være en stor ting - det har jeg efterhånden erfaret).

Til kontrast er her et eksempel på et psykotisk tilfælde: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 18&t=23893 hvis du havde skrevet som ZEN gør et stykke nede i den tråd, så ville jeg være mere tilbøjelig til at pege dig i retning af psykiatrisk skadestue.

Hold dig en pause, få dig lidt sund kost, ud og få noget frisk luft i naturen.. Og så vil jeg anbefale dig at tage et kig på Fanny's gode tråd 'den udefinerbare angst' i medaljens bagside..

Vh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2016 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 dec 2016 19:53
Indlæg: 7
Plejadestjerne skrev:
Vi får jævnligt indlæg af den her type, hvor folk skriver ind og er angst for at være blevet psykotiske, men i virkeligheden er det blot noget angst (det kan dog også være en stor ting - det har jeg efterhånden erfaret).

Til kontrast er her et eksempel på et psykotisk tilfælde: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 18&t=23893 hvis du havde skrevet som ZEN gør et stykke nede i den tråd, så ville jeg være mere tilbøjelig til at pege dig i retning af psykiatrisk skadestue.

Hold dig en pause, få dig lidt sund kost, ud og få noget frisk luft i naturen.. Og så vil jeg anbefale dig at tage et kig på Fanny's gode tråd 'den udefinerbare angst' i medaljens bagside..

Vh

Har lige læst hele Zen's tråd og hold da op jeg må nok sige det lyder virkeligt vildt som han har haft det og blev næsten helt glad på hans vejne da han skrev han begyndte at få hjælp. Skal nok få kigget på Fanny's tråd her om lidt
Mvh
Sir


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team