Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 17:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 dec 2016 22:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 dec 2016 20:37
Indlæg: 11
Hej Psychedelia!
Jeg er et nyt ansigt herinde og håber på at kunne både modtage og dele ud af lidt visdom om ting, der påvirker en sjovt oppe i hovedet :)
Denne tråd handler om medicinering og selvmedicinering af AD(H)D.

Jeg er på jagt efter erfaringer med selvmedicinering af ADD / ADHD med cannabis med højt CBD-indhold og kun lidt eller ingen THC.

Jeg håber, det er i orden, at tråden starter med andet indhold end cannabis, da her kommer lidt forhistorie om mig og methylphenidat.

Det der fylder mest i mit liv lige nu er, at jeg har fået diagnosen ADD. Jeg er derfor kommet på methyphenidat (aka. Ritalin, Motiron osv.), i depotversionen "Concerta". Det fungerer faktisk kanon for mig. Det gør mig rolig indvendigt, og mine indre konflikter og konstante opmærksomhed på alt omkring mig bliver dæmpet, så jeg pludselig får udrettet en masse. Desuden mærker jeg stort set ingen bivirkninger endnu. Men i dag kom jeg så afsted på arbejde uden min pille. Shit, det var skræmmende, hvor meget jeg manglede det allerede efter under to uger på skidtet! Kort fortalt, så blev jeg helt vildt vred indvendigt. I ved, følelsen man får, hvis nogen har været lige ved at køre en ned, så adrenalinen pumper, og man er klar til at flippe ud på spaden, der var ved at sende en på sygehuset. Egentlig var jeg super meget "på" og arbejdede ret effektivt, men shit, hvor var jeg vred indvendig.

Da jeg kom hjem og begyndte at tale med damen om oplevelsen, knækkede jeg sammen. Er begyndt at tude over alt muligt i aften. Føler mig bare mega følsom og sårbar. I skrivende stund, har jeg det faktisk bedre, så det var måske bare det, der skulle til. Jep, voksne mænd kan også græde! Eller også er medicinen bare ved at være ude af kroppen - jeg ved det ikke.

Det korte af det lange er, at jeg havde håbet på, at jeg ville kunne holde pauser fra Concerta'en i weekenderne, for ikke at opbygge tolerance for hurtigt. Men det står mig meget tydeligt, at det kan jeg ikke. Det finder min hjerne sig bare ikke i. Så nu står jeg overfor valget, om jeg vil tage Concerta fra nu af og flere år ud i fremtiden, eller stoppe helt nu.


Nu kommer så grunden til, at jeg skriver under "Planter".

Jeg har før røget cannabis med lige meget CBD og THC i og det kan jeg rigtig godt lide for sjov. Hyggeligt, afslappende og generelt bare rart. Desværre mærker jeg stadig tydeligt, at det påvirker min korttidshukommelse dagene efter, og det dur desværre ikke med mit arbejde, hvor jeg skal holde styr på rigtig mange ting og detaljer. Engang lavede jeg nogle karameller med samme plante i (CBD Critical Mass), og da jeg kom til at varme det for højt op, tror jeg det meste THC var væk, for man blev ikke rigtig skæv af dem, selvom der var rigeligt med cannasmør og lidt topskud blandet i. Man blev tydeligt påvirket af bare en enkelt, men 1-5 karameller føltes faktisk ens - lidt rolig, afslappet og i lidt bedre humør. Men kom jeg op på en 8-10 stykker, følte jeg mig nærmest høj, relativt euforisk og fokuseret. Det var en kanon god følelse. Uanset hvor mange jeg spiste, blev jeg aldrig skæv på den måde, hvor man glemmer, hvad man var i gang med eller bliver noia over, om man er synligt skæv nede i Fakta. Da CBD fordamper ved højere temperatur end THC, tænker jeg, at det sandsynligvis var det (og nok lidt nogle andre cannabinoider også), jeg mærkede virkningen af.

Mit spørgsmål er så: er der nogen her, der har erfaringer med planter med minimalt indhold af THC til selvmedicinering af ADD / ADHD?

Jeg har ikke lyst til at stoppe med Concerta uden at have et alternativ, men jeg bryder mig virkelig ikke om, at jeg bliver så afhængig af det så hurtigt. Jeg kan levende forestille mig, hvor voldsom nedturen ville være efter nogle års brug. Jeg vil meget hellere have et naturligt alternativ, hvis det er muligt. CBD har desuden har flere positive virkninger på kroppen i stedet for den voldsomme liste af bivirkninger ved methylphenidat, så det ville være kanon, hvis det faktisk virker. Men det er svært at finde andet en overskrifter, der påstår, at CBD hjælper på ADHD. Og det er ikke så nemt at fremskaffe cannabis med lavt THC-indhold, så derfor har jeg ikke afprøvet det selv. Jeg savner derfor personlige erfaringer fra folk, der bruger det til ADHD.

Jeg håber, der er nogen derude, der har noget at byde ind med!

Mvh. Adder Badder :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2016 22:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 dec 2016 20:37
Indlæg: 11
Jeg glemte forresten at nævne, at da jeg først fik 5mg motiron for at prøve methyphenidat, fik det mig straks til at tænke på de der CBD karameller. Følelsen mindede overraskende meget om, når jeg havde spist en god håndfuld. Dette undrer mig, da methylphenidat gør, at man får mere dopamin i knolden, mens CBD menes at enten ikke påvirke dopamin eller endda sænke mængden af dopamin en smule. CBD skulle til gengæld øge mængden af serotonin ved højere doser, hvilket nok forklarer den milde eufori, jeg oplevede fra karamellerne :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2016 11:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2015 15:19
Indlæg: 8
Serotonin og dopamin skulle også give ca samme følelse. Serotonin er glædes hormon mens dopamin er kendt som belønnings hormonet, og jeg har før hørt andre have samme oplevelser som dig, med høj CBD cannabis.

Jeg har ikke hørt det sammenlignet med methylphenidat, jeg er selv igang med det, også til ADD. Dog har jeg nu, med 30mg tre gange om dagen stadig ikke effekt. (Skal forresten siges at jeg få instant release versionen)

Men føelses ligheden du forklarer lyder til at kunne give mening.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2016 20:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 dec 2016 20:37
Indlæg: 11
Tak for svaret @Mika1369 !
Nej, jeg har heller aldrig hørt methylphenidat sammenlignet med noget som helst cannabis. Det plejer nærmere at blive sammenlignet med amf og den slags, så jeg blev også overrasket første gang jeg tog pillerne og følte mig behageligt afslappet.

Har du selv erfaringer med CBD? Jeg gad godt vide, hvordan andre med ADD oplever virkningen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2016 03:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 dec 2015 15:19
Indlæg: 8
Adder Badder skrev:
Tak for svaret @Mika1369 !
Nej, jeg har heller aldrig hørt methylphenidat sammenlignet med noget som helst cannabis. Det plejer nærmere at blive sammenlignet med amf og den slags, så jeg blev også overrasket første gang jeg tog pillerne og følte mig behageligt afslappet.

Har du selv erfaringer med CBD? Jeg gad godt vide, hvordan andre med ADD oplever virkningen!



Jeg har kun røget hash få gange, og sidst er ved at være små 2 år siden, der fik jeg et så voldsomt paranoia angreb at jeg låste mig inde i et værelse i 10-20 timer uden hverken at spise eller drikke, så jeg har holdt mig fra det siden da.

Men før det har jeg kun haft samme oplevelser som du beskriver, roliggørende og afslappende, dog ved jeg ikke om det jeg røg var høj eller lav CBD.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2016 22:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 dec 2016 20:37
Indlæg: 11
Mika1369 skrev:
Jeg har kun røget hash få gange, og sidst er ved at være små 2 år siden, der fik jeg et så voldsomt paranoia angreb at jeg låste mig inde i et værelse i 10-20 timer uden hverken at spise eller drikke, så jeg har holdt mig fra det siden da.

Men før det har jeg kun haft samme oplevelser som du beskriver, roliggørende og afslappende, dog ved jeg ikke om det jeg røg var høj eller lav CBD.


Voldsomt! Det lyder som en ubehagelig omgang. Så kan jeg godt forstå, at du har lagt det på hylden.

Jeg er ret sikker på, at det du har røget, ikke havde ret meget CBD i. Faktisk er der sjældent ret meget CBD i cannabis, som ikke kommer fra en sort, hvor man specifikt er gået efter højt CBD-indhold. Hvis der er meget CBD i det man ryger, skulle det modvirke den potentielt angstprovokerende virkning, THC kan have, når man indtager det i større mængder. Jeg har læst om folk, der har en CBD-joint klar, til hvis de får noia, når de har røget for meget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2016 14:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Hvis jeg må komme med en idé - LSD microdosing!

Prøv at søge på nettet omkring andre ADHD/ADD diagnostiserede og Concerta-brugere, der microdoser LSD i stedet for.
Jeg tror det vil tjene dig bedre end CBD. Risikoen for at blive teste THC positiv er samtidig lige præcis NUL, ved LSD. Og LSD bliver der, svjv, ikke testet for, medmindre der er begrundet mistanke.

LSD vil sikkert også være billigere, og med færre, eller helt uden, bivirkninger.

Men, undersøg det lige. Her kan du jo starte: https://www.reddit.com/r/Drugs/comments ... osing_lsd/


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team