Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 05:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hekse salve
Indlæg: 08 jan 2017 19:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 dec 2013 13:09
Indlæg: 3
hej.
jeg har på det seneste studeret en del omkring psykedelidke hekse salver som blev brugt i gamle dage.
og har besluttet mig for at lave en selv. kan dog ikke finde ud af hvilke planter i danmark der er psykedeliske eller indeholder andre ting man kan blive skæv af..
hvis i har nogle ideer til hvilke planter jeg skal bruge ville det være fantastisk :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 20:28 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Der er tidligere lavet en tråd om emnet flyvesalve, som jeg tror er det du tænker på :) https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... lyve+salve

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 16:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Din indlæg er altså lidt modsigende. Du skriver at du har studeret "en del" om psykedeliske heksesalver, men ved ikke hvilke psykedeliske fra det danske planterige?

Hvis du gerne vil have dig en god en på opleveren, så synes jeg, at du skulle søge andetsteds end delirianter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2017 16:34 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
E.B.E skrev:
Din indlæg er altså lidt modsigende. Du skriver at du har studeret "en del" om psykedeliske heksesalver, men ved ikke hvilke psykedeliske fra det danske planterige?

Hvis du gerne vil have dig en god en på opleveren, så synes jeg, at du skulle søge andetsteds end delirianter.

Så meget det sidste, jeg har læst nogle virkelig fucked up og skræmmende trip rapporter på natskygger, den slags hvor man møder døde mennesker og ikke engang selv er klar over de er døde på det givende tidspunkt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 04:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Big jake holdte til kulturnatten et oplæg om skjulte, kulturelle referencer til hallucinogener, hvori han bla. fortalte om flyvesalve.
Han har sågar været så rar at dele det hele;
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 56#p699846
(Og havde du studeret nok havde du også selv fundet det, men lad det nu være hvad det er.)
Du kan evt. forsøge at besøge dit lokale bibliotek og låne en heksebog. Deri er ofte angivet opskrifter på alverdens tinkturer og mixturer :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 jan 2017 15:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Hekseplanterne fra Norden er natskygger som alrune, bulmeurt, pigæble eller galnebær.
Virkningen af disse planter er IKKE psykedelisk i samme forstand som fx svampe eller syre, eller den sydamerikanske shamanbryg ayahuasca, men inducerer netop delirium, dvs en 'reel' psykotisk tilstand hvor man oplever livagtige hallucinationer (ting og mennesker, der ikke er der). Hvis du bruger tid på at læse triprapporter rundt omkring på nettet vil du finde mange, der beretter om levende mareridtstilstande med døde mennesker, kryb og kravl over hele kroppen osv. I sådan en tilstand kan man ikke skelne mellem fantasi og virkelighed, man kan panikke og man kan være til fare for sig selv og andre og man kan blive så desorienteret, at man kan gå midt ude i et lyskryds uden at være klar over det. Samtidig kan virkningen vare flere døgn. Det er altså meget risikofyldt at kaste sig ud i sådan et trip og direkte livsfarligt, hvis man gør det uden opsyn af flere ædru personer, der er indforstået med den langvarige psykoseinducerende virkning.

Den voldsomme virkning skyldes tropan-alkaloiderne som den gruppe planter har til fælles. Tropanerne er samtidig også dødsensfarlige i de forkerte doser og kan føre til ja, i værste fald varige hjerneskader eller død. Koncentrationen af alkaloiderne kan svinge utroligt meget i de planter, så det er samtidig svært at sige, hvor meget der er sikkert at indtage. Der er altså helt sikkert stor risiko ved at tage de her ting.

Du skriver du har studeret heksesalver en del, men det forekommer snart modsat; faktum er i al fald, at indtag af netop denne type planter ikke bare lige er noget man 'kaster sig ud i'. Det er for meget rutinerede psykonauter, for hvem det er deres kald at indtage de her planter, med al den risiko det indebærer.

Hvis du er generelt interesseret i den åndelige rejse, man kan undergå i psykedeliske tilstande, vil jeg råde dig til at starte med at læse op på psilocybinsvampe. En lille dose svampe i trygge omgivelser med en kærlig og nær person til at holde øje og snakke med dig er en meget sikrere indgangsvinkel til disse oplevelser. Men allerførst må du sætte dig rigtig godt ind i tingene. Dette forums katalog af tråde rummer megen viden, men ellers er erowid.org også god.

Vend gerne tilbage og fortæl lidt om, hvorfor og hvad der interesserer dig ved disse ting. Må man i samme åndedrag spørge, hvor gammel du er?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team