Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 19:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2017 13:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2017 10:11
Indlæg: 3
Hej Psychedelia.

Jeg har længe gået med tanken om at gro min egen plante, og har kigget på mange forskellige sider, men hvem er bedst at handle med ?

Jeg leder efter en autoflower helst helt sativa, eller så skal den ihvertfald være sativa dominant, der ud over må det gerne være en sort med ratio 1:1 THC:CBD eller ihverfald så tæt som muligt :)

Er der nogen der har en godt råd til en nem plante hvor de her forhold indgår, sådan ca.

pfh

Tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 14:35 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Der er rigtig mange sidder der sælger frø, det vigtigste er bare at man googler dem først, da der er en del scam sites der sælger andre frø end dem de beskriver, gamle frø, industrihamp eller yder elendig service. - men der er growers gode til at brokke sig og advarer hinanden, så der skal som regel ikke meget research til.

Min erfaring med sativa dominerende autoer er at de ikke er særligt sativa i virkningen. Ruderalis gennerne træder meget igennem og ligger en sløvende dæmper på rusen så man ikke får en sativa virkning. Desuden er autoer af gode grunde vanskelige at stabilisere så hvis der er et 1:1 forhold mellem thc og cbd er det mere held end forstand. Hvis sidstnævnte er målet, kommer du det nærmere ved regulære ikke-autoblomstrene sorter, og helst ved en stikling/klon hvor udbyttet fra moderen/søskende er blevet testet - hvilket er vanskeligt at opstøve.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 16:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2017 10:11
Indlæg: 3
Bismann skrev:
Der er rigtig mange sidder der sælger frø, det vigtigste er bare at man googler dem først, da der er en del scam sites der sælger andre frø end dem de beskriver, gamle frø, industrihamp eller yder elendig service. - men der er growers gode til at brokke sig og advarer hinanden, så der skal som regel ikke meget research til.

Min erfaring med sativa dominerende autoer er at de ikke er særligt sativa i virkningen. Ruderalis gennerne træder meget igennem og ligger en sløvende dæmper på rusen så man ikke får en sativa virkning. Desuden er autoer af gode grunde vanskelige at stabilisere så hvis der er et 1:1 forhold mellem thc og cbd er det mere held end forstand. Hvis sidstnævnte er målet, kommer du det nærmere ved regulære ikke-autoblomstrene sorter, og helst ved en stikling/klon hvor udbyttet fra moderen/søskende er blevet testet - hvilket er vanskeligt at opstøve.




Ok, så auto er ikke altid en god ide som ny begynder, ved du hvilket frø/plante der ville være en god begynder, hvid jeg nu helst vil have sativa ? Jeg syntes bare noget jeg ser på forskelige sider, at der står at planterne kommer til at indholde 6%thc og 6%cbd, men det er så ikke noget man overhovdet kan regen med, eller er det noget med om man høster i tide, og plante har 100% de rigtige vilkår under dyrkningen ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 18:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Sorter med højt CBD indhold er blevet mere udbredt, men også meget populære. Det har ført til at nærmest alle frøproducenter har ville hav frø med high CBD branded, men ikke alle har stabiliseret planterne til at yde et konsistent højt CBD indhold. Som oftest har de bare indsendt topskud fra en phenotype med højt CBD, og så brugt data her fra til at underbygge at hele sorten skulle yde samme CBD indhold. Det betyder at du med disse sorter ligeså godt kan støde ind i planter med højt CBD som med lavt CBD indhold.

Jeg har ladet mig fortælle at CBD-CREW skulle være rimeligt legit, ift. stabilisering af højt cbd, så ud fra hvad du skriver vil jeg foreslå deres CBD MediHaze, eller hvis du har mod på lidt længere blomstring deres CBD Mango Haze. Ingen af de to er autoer dog.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 20:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 jan 2017 10:11
Indlæg: 3
Mange tak for informationen, det har været brugbart, jeg kigger på de to :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team