Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 22:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Vape tobak?
Indlæg: 11 mar 2017 11:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 okt 2009 08:53
Indlæg: 189
Hej,

Jeg ryger cigaretter, hjemmerullede med tilsætningsfri øko-tobak, men kan mærke at mine lunger ikke er så vilde med det. Jeg er ikke motiveret til at stoppe, og overvejede om jeg mon kunne vape tobakken i stedet - er der nogen, der har erfaringer med det? Og hvilken en vaporizer (håndholdt) ville i anbefale?
(jeg er ikke interesseret i e-cigs, da jeg gerne vil ryge den naturlige tobak)

på forhånd tak for hjælpen :cheers:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2017 12:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5086
Prøv at rist en smøg og sug luften igennem smøgen i stedet for at puste, de gange jeg er kommet til det har det ikke været behagelig. Tror det vil minde om selvom temperaturen kan være nemmere at styre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2017 20:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg har ingen erfaring med at vape tobak, men har du forsøgt dig med tyggetobak eller snus?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 mar 2017 20:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 okt 2009 08:53
Indlæg: 189
Alf'n skrev:
Jeg har ingen erfaring med at vape tobak, men har du forsøgt dig med tyggetobak eller snus?


Selve hygge-delen ved at ryge har stor betydning for mig, så derfor er tyggetobak eller snus ikke en løsning for mig.

@Bismann
Hmm, nej det lyder ikke så lækkert :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2017 10:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
På en evaporizer til hash er temperaturen 185 - 190 C, THC har kogepunkt på 157 C. Kogepunkt for nikotin er 247 C, så det kræver højere temperatur at få nikotin til at fordampe fra tobak end en hash evaporizer giver. Men hvis formålet er nikotin indtag, kan du da købe nogle nikotin produkter - Et fuld body neko-plaster trip.
Røgen fra tobak kommer ved forbrænding med temperatur på 600 - 800 C, og disse lave forbrændings temperaturer giver en masse tjære og andre affaldsprodukter, som smager godt, men ender med at smadre dit helbred. Nikotin gør dig voldsomt afhængig, med det er kun ved de første par indtag at man mærker suset, herefter er det bare ren afhængighed hvor man konstant skal vedligeholde et indtag for at kunne fungerer.
Der er mange andre ting som er meget sjovere end tobak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2017 13:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team