Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kratom til DK
Indlæg: 15 mar 2017 13:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2011 10:32
Indlæg: 17
Hej psy!

Er der nogle af jer, der har erfaring med at importere kratom fra udlandet? Har haft et stort forbrug af kratom tidligere, som jeg desværre måtte stoppe efter gentagne konfiskeringer og efterfølgende bødestraf. Plejede at få det fra UK altid uden problemer, men efter det blev ulovliggjort, har jeg prøvet at købe en større mængde fra Holland, som desværre blev snuppet. Jeg har flere gange bestilt fra USA uden problemer :hm: . Jeg vil ikke opfordre jeg til at smide links mv. til webshops, men jeg ønsker blot at høre, om nogle af jer for nyligt har haft held med at bestille det fra udlandet, og i så fald hvilke lande?

Jeg håber ikke denne tråd er i generel strid med psys regler, men eller må en admin slette min post.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 14:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Jeg fik, for 4-5 år siden, konfiskeret to leveringer af ~8-10 doser (fra UK, svjh.)
Ordensmagten dukkede op ved min dør, da de havde en idé om, at jeg den helt store narkobaron..
Kratom er liste A eller B narko så træd varsomt - og baseret på andres erfaringer, så er Holland ikke det bedste sted at bestille fra, selvom de er medlem af EU. Kan desværre ikke rådgive dig i, hvilket EU-land er bedst at få kratom fra, men følger selv lige med her. :)

Held og lykke!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 17:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg plejede at bestille fra Indonesien ved en skøn vendor, men FDA (food and drug administration fra USA) har lukket det meste af foretagenet i landet, fordi de er bange for at miste penge og kontrollen over smertestillende præparater i USA. En svinestreg af dimensioner hvis du spørger mig.
Min ven i Indonesien plejede at kamuflere mine forsendelser som HennaPowder, og på den måde gik de fleste igennem. Dog fik jeg taget en del kilo inden jeg fandt på denne fidus og så blev meget af min post åbnet anyways.
Ellers har jeg haft held med en Hollandsk vendors hjemmeside til udemærkede priser, dog er kvaliteten ikke nær så potent som fra Indonesien.
De skriver på siden at de skriver Fabric Dye på forsendelsen, men når jeg åbner pakkerne ligger der en kvittering med mit navn og div kratomsorter på så de er ikke helt så sikre at bestille fra.
Måske du kan kontakte dem inden du bestiller og forhøre dig om muligheden for at lave stealthforsendelser? Green tea, Henna Powder, Div forskellige extracts kan du også skrive på. Meningen med det, forsvinder bare hvis de insisterer på at lægge kvitteringen med i kassen.

Men tilbage til kratom, så vil jeg også advare dig mod at bruge det til dagligt. Det er svært afhængighedisskabende og udover at være et opiat så har det jo også stimulanskvaliteter og en masse andre udokumenterede alkaloider, hvilket vil sige at det rammer så bredt i dit system at det kan være utroligt svært at smide vanen igen.
Man oplever ofte ingen motivation til noget som helst overhovedet når man stopper, og det er uden at nævne RLS(restless leg syndrome) søvnbesvær depression, angst.
Og værst af alt ifølge IMO er de milde symptomer på tourettes og OCD som er observeret flere steder såvel som af ut. Ikke at jeg har rendt rundt og råbt sjofle ord ufrivilligt, men impulserne opstod pludseligt under nedtrapningen og har arbejdet længe på at restrukturere min hjerne tilbage til baseline efter det opstod grundet et længerevarende misbrug af kratom.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 18:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2011 10:32
Indlæg: 17
Tak for dit svar! Jeg har som sagt prøvet at bestille fra Holland en enkelt gang før, hvor pakken blev snuppet. Jeg gavde endda fået dem til at skrive "Matcha Green Tea" på posen, men de toldere er ikke nemme at narre. Har at få andre ting konfiskeret i tolden sendt fra Holland, så jeg tror generelt de tjekker rigtig mange forsendelser lige netop derfra. Derfor tør jeg ikke længere bestille fra Holland, selvom jeg har fundet mange vendors der shipper derfra, med udemærkede priser.

Jeg kender desværre alt for godt til de afhængighedsskabende effekter. Sidste gang endte jeg med et kæmpe forbrug der stod på i et halvt års tid inden jeg stoppede. Det jeg gik i gennem herefter var så hårdt får mig psykisk, at jeg endte med at komme på suboxone i en periode, som så faktisk fjernede samtlige abstinenssymptomer. Dette er selvfølgelig en indikation på, hvor meget kratom egentlig rammer opioid-receptorerne, som er lidt skræmmende. Derfor vil jeg, hvis jeg kan få fat i det, kun bruge det sporadisk til festlige lejligheder mv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 18:45 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Har aldrig fået noget taget fra Holland, har bestilt kratom derfra 3 gange og masser af andet Darknet relateret. Tror måske din adresse er flagged eller også har de oppet indsatsen mod pakkeposten.
Ellers få dem til at sende det til en vens adresse og betal med bitcoin.

Kan anbefale dig at prøve med naturlige nootropics kombineret med kava kava om aftenen som en slags vin eller rekreationel substans i stedet for. Du får ingen kratom abstinenser, masser af overskud, samt du får den "eufori/chiller på" som du til sidst ikke kan opnå med kratom.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2017 22:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Hey FrederikS. Af ren interesse må jeg spørge, om dit førhenværende "stor forbrug" af kratom har ført til fysisk og mental afhængighed? Hvis ikke, vil jeg blot lige advare dig imod dette. Som Nafets nævner, så kan de virkelig være særdeles ubehageligt, og det varer nærmest for evigt, før man føler sig 100% som sig selv igen. Så mit helt klare råd er, at du virkelig bør behandle kratom med stor respekt, for de abstinenser man kan ende med, er i virkeligheden ganske undervurderet - det har/er ihvertfald meget slemt for mit vedkommende. Og apropos kratom så har jeg lige taget den sidste dosis i morges efter at have brugt det flere gange dagligt i et par måneder, og abstinenserne kribler ind på mig lige i øjeblikket, og jeg ved hvad jeg har i vente, puha. Skal aldrig bruge kratom igen, det er alt for vandedannende, desværre.

1+ til Nafets for at nævne Kava. Hvis jeg var dig, ville jeg virkelig overveje at bruge det i stedet, hvis du har brug for en lille chiller en gang i mellem, som så mange af os har :) du risikerer ikke i at blive fysisk afhængig af det, og hvis man lærer at bruge det ordentligt, så giver det faktisk en lige så lækker og mildt euforisk virkning, bare på sig egen subtile måde selvfølgelig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 00:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 maj 2011 10:32
Indlæg: 17
Har bare haft det så svært ved kava. Er generelt ikke sart, men smagen er ganske enkelt så forfærdelig, at jeg bare ikke kan få det ned. Sådan en underlig pebret smag. De opskrifter jeg har prøvet, skulle man drikke op til en liter af kava-udtrækket. Men måske er der andre måder at indtage det på, som I har haft bedre held med?

Og angående afhængighed, så har jeg oplevet det, og det er så ganske forfærdeligt vil jeg give dig ret i! Derfor skal det på ingen måde være noget jeg bruger på daglig basis igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 13:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
FrederikS skrev:
Har bare haft det så svært ved kava. Er generelt ikke sart, men smagen er ganske enkelt så forfærdelig, at jeg bare ikke kan få det ned. Sådan en underlig pebret smag. De opskrifter jeg har prøvet, skulle man drikke op til en liter af kava-udtrækket. Men måske er der andre måder at indtage det på, som I har haft bedre held med?


Helt klart. Jeg har købt noget instant "vanuatu" kava på Ebay, som er af virkelig god kvalitet - det smager fint (bedre end kratom imo) og så er det virkelig nemt at forberede. Personligt bruger jeg en til to tsk. i en kop, blander med en lille smule vand eller mælk, og rører godt rundt med en ske til alt kava'en er helt udrørt i væsken, så tager jeg det som et shot. Man mærker ofte effekten indenfor et par minutter, og man kan altid redosere, indtil man opnår en tilfredsstillende effekt. Jeg er nogle gange selv lidt for doven til at forberede kava på traditionelvis, så derfor er en instant kava af god kvalitet at foretrække for mig. Og det gode er, at du ikke skal være bekymret for at få det nuppet i tolden. Mit råd er at vælge en amerikansk sælger, og så kan du også være lidt smart, at bede sælgeren om at skrive at prisen har været under 80,- for så undgår du toldgebyrer. Du skal også regne med at betale lidt for det, hvis du vil have noget af god kvalitet, men det er altså virkelig pengene værd, synes jeg.

FrederikS skrev:
Og angående afhængighed, så har jeg oplevet det, og det er så ganske forfærdeligt vil jeg give dig ret i! Derfor skal det på ingen måde være noget jeg bruger på daglig basis igen.


Det med ikke at bruge det på daglig basis, er ofte noget man godt kan præstere i et stykke tid, men i rigtig mange tilfælde, så ender det med at være en illusion. Det siger jeg selvfølgelig ikke, at det er i dit tilfælde - der er nogle ganske få mennesker, som er i stand til at styre deres kratom brug, men lige præcis kratom er altså en anelse unik i forhold til så mange andre planter, da det har en effekt, som er virkelig, virkelig vanedannende for de fleste mennesker. Hvis du læser på www.reddit.com/quittingkratom vil du kunne finde hundredevis af historier med folk, som havde den hensigt at bruge kratom på "en gang i mellem" men der er sååå mange (inkl. mig selv) som er endt op med at være en slave af planten - i starten kan man lige leve med det, men som tiden går, bliver det virkelig bare en tung klods på foden. Efter min mening så bør kratom kun bruges af folk som prøver at komme ud af et misbrug af hårde opiater, smertepatienter, eller folk som lider af svær depression. Jeg må være ærlig og sige, at jeg sagtens kunne fortælle dig hvordan du kan skaffe kratom uden problemer, men jeg kan desværre ikke stå inde for det, da jeg ville føle, at jeg gjorde dig en bjørne tjeneste, og det beklager jeg, men det er altså bare fordi at jeg ikke ønsker for nogen, at de skal ende op i samme situation som mig, som endte med at skulle tage over 30 gram om dagen for overhovedet at kunne fungere. Det bliver så klamt med alt det pulver, og så bliver det også en mega dyr vane. Jeg oplevede også i starten (den gang jeg kunne kontrollere mit kratom brug) at jeg faktisk var en smule deprimeret dagene efter jeg drukket kratom, hvilket også er en farlig trigger for at tage en ny kop. Jeg håber, at du vil tage mit og Nafets råd til dig, og investere i noget ordenligt instant kava i stedet. Det kan som sagt give næsten det samme som man søger i kratom - en dejlig smule opløftende og mildt euforisk chiller.

Jeg har som sagt lige taget en kold tyrker fra kratom, og ville slet ikke kunne sidde og skrive det her, hvis jeg ikke havde indtaget lave doser benzo og burprenorphine. Abstinenser fra kratom er virkelig på ligefod med andre opiater, nogle oplever dem endda som værre.

Har du flere spørgsmål ang. kava så spørg endelig løs :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 19:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
+1 lige der Heysan . Har selv slåsset med kratom længe, og bestilte igen da jeg mente jeg vil kunne bruge det til min meditation alene. Endte selvfølgelig med at tage det hver dag i eskalerende doser igen kort tid efter. Det tager virkeligt fusen på en, på en helt anden måde en traditionelle opiater. Selvom det er genialt at bruge til udtrapning af metadon, heroin og fentanyl etc.
Vil også varmt anbefale dig Kava instant. Jeg drikker flere dage om ugen et par kopper instant kava når jeg kommer hjem, og det tager virkeligt broden af en stressende dag. Plejede at ty til et par liter øl eller en flaske vin, men det gik for meget ud over mine ønsker for motion og leversundhed.

Jeg bestiller fra Iherb, og deres instants mixes kommer med både Berry, Chocolate, og Vanilla så du slipper for den lidt pebrede bismag i ordets forstand faktisk.

Da jeg stoppede med kratom (ufrivilligt) grundet forsendelser som blev taget, havde jeg længe drømme hvori jeg ledte efter kratom/rendte rundt med en kæmpe pose/havde glemt min kratom et eller andet sted.
Det stod på længe, og det var som om min krop gjorde alt den kunne for at få mig tilbage i rytmen med daglige doser. Og havde jeg haft muligheden havde jeg taget med det samme og undgået de søvnløse nætter med RLS som en sindsyg. (Det var som om noget kløede inde i min krop som jeg ikke kunne komme til) skrækkelig følelse. Og næsten værst af alt, er at det sluer ens motivation til at gøre noget ved sin situation. Jeg lavede absolut NADA i næsten et år. Kun lige det jeg skulle, men satte ingen skibe i havet eller tænkte langsigtet.

Anyways, har du problemer med noget kratomrelateret som ikke er anskaffelse skriv endelig. Kratom kan også påvirke ens kognitive evner efter langvarigt brug, så kan anbefale at benytte dig af nogle nootropics ifm. din udtrapning så du i det mindste kan se mønstrene inden de tager fusen på dig hvis du forstår mig. Kan godt sammensætte nogle tilskud som har virket for mig hvis det er? Der står vist også en del om brugen af tilskud til nedtrapning af kratom på reddit(quitting-kratom så vidt jeg husker. Men Kava, tilskud og div andre resiliensfokuserede aktiviteter (motion, samvær, åndedræt, læsning, kunst osv) er mit bedste bud på at bryde trangen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2017 18:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Tjek din indbakke Nafets :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 18:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2012 11:36
Indlæg: 15
Slettet indlæg


Senest rettet af foggy 14 feb 2018 19:50, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team