Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 11:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Brug af Hash
Indlæg: 27 mar 2017 00:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 mar 2017 00:15
Indlæg: 1
Jeg har læst meget om cannabis og kigget mange steder men synes ikke jeg kan finde noget konkret på hvordan det påvirker en når man ens hjerne ikke er fuldt udviklet bliver snart 17 og har prøvet at ryge nogle gange, joint og bong og har kun påvirket mig positivt indtil videre, men tænker på hvor ofte jeg vil kunne bruge det uden at det vil skade min hjerne eller et eller andet :P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2017 22:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Så vidt jeg ved af kan THC påvirke en udviklende hjerne negativt, særligt i henhold til kognitive funktioner, her i blandt indlæringsevnen, dog tror jeg, at dette kun er tilfældet ved et over-moderat til stort forbrug af cannabis. Derfor mener jeg, at man ikke i din alder burde ryge sig hammer skæv hver evig eneste dag, men modererer det til et par gange i ugen, max.

Nu kan cannabis selvfølgelig ikke sammenlignes med alkohol, men det er jo ingen hemmelighed, at hvis man drikker sig stiv hver dag eller meget ofte, bliver hjernen til sidst også totalt stegt med skrumpelever og nyresvigt som bonus.

Alt med måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2017 23:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Dette er er min erfaring og opfattelse af tingene.

Det bliver et problem med cannabis, når det bliver en flugt. Hvis du kommer til at sidde hver dag med vennerne, og I egentlig ikke laver andet end at ryge og slå tiden ihjel, så er det et problem. Og det vil i din alder også være dårligt for din personlighedsudvikling og indlæringsevne, at ryge hver dag. Ikke at det nødvendigvis fucker dig up for livet, men det kan forsinke og begrænse din hjernes udvikling.

Hvis du som udgangspunkt kun ryger i weekenderne, og sørger for at bruge rusen aktivt (spille et analogt spil med vennerne, går ud i naturen, spiller musik, idéudvikler, tegner/maler osv. osv.), vil jeg kun have skrupler omkring risiko for at cannabis KAN fremprovokere akut, og muligvis kronisk, mental ustabilitet. Cannabis er psykoaktivt, og kan vække latente mentale lidelser, ligesom psykedeliske stoffer generelt.

Jeg har ikke noget overblik over hvad der er bevist og ikke bevist omkring cannabis, men det er sikkert, at det påvirker en u-udvikling hjerne mere, end en udviklet hjerne.

Vi kan desværre ikke give dig et perfekt svar, der efterlader dig uden tvivl. Det sikreste er at vente med alle stoffer, også alkohol, til man har rundet de 20 år.

Men vær opmærksom på faresignalerne, hvis det tager overhånd, og gå forsigtigt til værks.
Når du prøver nye rygemetoder, eller stærkere hash/skunk, så start i det små. Og lad være med at ryge med personer du ikke er tryg ved, eller steder hvor du ikke føler dig tryg. Så kan du i hvert fald minimere risikoen for akutte negative effekter.


Pas på dig selv :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team