Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 18:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2017 17:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2017 16:54
Indlæg: 4
Til at starte med vil jeg gerne lige sige hej og tak for denne side med masser af lækker information og råd i henhold til mange ting.
Jeg har været en ivrig læser af dette website gennem en del år, som regel omkring cannabis og gro som var min passion dengang, nu har jeg så oprettet mig denne profil for at spørge folk til råds, som har anden eller dybere information omkring ting end jeg.

Jeg har af personlige og muligivis spirituelle/shamaniske/filosofiske grunde til jeg nu, 5-6 år efter jeg første gang hørte om ayahuasca og DMT, fået mit kald til at tiden nu er inde. Jeg vil derfor gerne bede om input eller kritik af den fremgangs måde jeg har tænkt mig at brygge denne hellige drik lavet på gudernes planter. Jeg sigter efter at tale med min gud hvis man kan kalde det for det.

Min ayahuasca er en anahuasca, eftersom jeg kun har yage nok til en enkelt portion vil jeg gemme den, til jeg er sikker på min fremgangs måde med MHRB og B. Caapi, og derfor vil jeg brygge min første bryg på syrian rue og MHRB.

MHRB og syrian rue pulveriseres så godt som muligt i morter. Syrian rue ligges til side, eftersom planen blot er at bunde dette i et glas vand 15 min før jeg indtager MHRB teen.
1L vand hældes i gryde med saften fra en citron( har hørt at en citron sku være nok til 1l vand rammer den rigtite ph værdi, hvilket sku være ph værdi 5, men har intet indikator papir..) MHRB tilføjes og sættes i simre kog ( max 80 grader celcius, eftersom jeg har hørt DMT'en kan miste effekt hvis over disse grader) dette simre så i 3 timer, hvorefter jeg hælder vandet fra gryden gennem en si med et bomuldviskestykke i, over i min udkog beholder. Skal siges at jeg planlægger at putte MHRB i en tefilterpose, så det er nemmere at arbejde med. Herefter hælder jeg en ny liter vand med saften fra en citron i gryden og laver mit andet udkog. Jeg tænker dette gøres tre gange, 3x3, 3 kogninger af 3 timer. Herefter fjerner jeg barken fra gryden, og blander mine udkog i min gryde og damper det så ind til teen er et glas eller to værdigt. Som jeg forstår det kan jeg her vælge om jeg vil tilføje mit syrian rue pulver til gryden med mit udkog (før jeg koger det ind ofc ) eller om jeg blot blander det op i koldt vand og bunder det et stykke tid før jeg indtager min DMT te.
Udfra dosis selvfølgelig burde dette give den effekt jeg ønsker, dvs ha virkning?

Jeg takker på forhånd og ønsker alle et meningsfyldt liv og en god påske herfra.

Potential.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2017 17:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har ingen erfaringer med at lave ayahuasca, men jeg vil lige bemærke at du kan købe noget mere yage på en dansk hjemmeside. Jeg må ikke henvise til den, på grund af Psychedelias regler, men du kan let finde den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2017 20:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Skal det forståes sådan at du vil hjemmebrygge ayahuasca og indtage det alene for første gang?? :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2017 20:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2017 16:54
Indlæg: 4
Enspænderen skrev:
Jeg har ingen erfaringer med at lave ayahuasca, men jeg vil lige bemærke at du kan købe noget mere yage på en dansk hjemmeside. Jeg må ikke henvise til den, på grund af Psychedelias regler, men du kan let finde den.


Tak for info stadig, jeg tror jeg har fundet den hjemmeside du mener, den er ihvertfald dansk og har yage. Desværre har jeg ikke tiden til at vente på leveringen, eftersom planen er at drikke skærtorsdag ved nadveren som symbolik for the flesh of the gods, teonanacatl eller langfredag som ritual for ego død eller dom over mit liv so far.

userx skrev:
Skal det forståes sådan at du vil hjemmebrygge ayahuasca og indtage det alene for første gang?? :?


Først, tak for din mulige bekymring og ja nogenlunde. Ayahuascaen bliver hjemmebrygget eftersom en tur til amazonas eller aya ceremoni i DK er ude af billedet. Jeg er forberedt bogstavligt og metaforisk på at død, eller leve livet efter livet. Jeg kunne sætte dig ind i min mentalitet, filosofi og intention omkring dette, men jeg føler dette vil være for personligt på et forum hvor jeg ikke kender mennesket bag navnet der skriver. Ja jeg indtager alene, men har en ven som før har været sitter ved ayahuasca som standby på speed dial i tilfælde af jeg har brug for hjælp. Samt informeret mig selv ved fx http://forums.ayahuasca.com/viewtopic.php?f=12&t=13107 og andet research ofc. Tak for tanken, men mit spørgsmål er om min bryg vil have virkning eller om jeg har overset noget?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 14:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hvis det er dit første møde med psykedelika udover cannabis ville jeg personligt aldrig starte med ayahuasca og slet ikke alene. Hellere starte blødt ud med fx svampe eller 2cb så man har fornemmelse for hvad den psykedeliske oplevelse er (man ikke sætte sig ind i det før du har prøvet det, lige meget hvor meget du har læst om det) Så kan man altid gå videre til de hårdere psykedelika bag efter.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 14:50 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Kan kun tilslutte mig resten, at tage Aya som sit første psykedeliske stof er kras nok i sig selv, men at gøre det alene er ikke hvad jeg ville kalde ansvarligt. Du har ingen anelse om hvordan du reagere, psykedeliske stoffer er utroligt potente bevidsthedsudvidende stoffer.

Der er også nogle negative kropslige reaktioner ved indtagelse af Aya, det kan have negativ indflydelse på dig hvis du sidder alene med det. Virkelig dårlig ide, men gør du det trods advarslerne håber jeg det ender godt for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 15:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Potential skrev:
Ja jeg indtager alene, men har en ven som før har været sitter ved ayahuasca som standby på speed dial i tilfælde af jeg har brug for hjælp.


Jeg vil også lige slå et slag for at denne form for "tripsitning" ikke er noget værd, da hvis du endelig dematerialisere* så meget at du har behov for hjælp.
Ved denne tilstand giver din telefon absolut ingen mening. Speed-dial eller ej.

Umiddelbart er det også et faresignal at "tripsitteren" er med på at "tripsitte" over en telefon ved behov.
Det kunne godt tyde på at personen ikke anede hvad h*n laver.

Jeg kan godt forstå at du er opsat på oplevelsen, men som andre også skriver herinde, så lyder det til at være meget hovedløst at hoppe ud i et Ayahuasca trip og så endda solo.

* Kan og vil variere fra person til person.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 17:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2017 16:54
Indlæg: 4
Tak for advarslerne, tak for meningerne, tak for tankerne.
Dette har aldrig været for at få et psykedelisk trip. Jeg har været på svampe, mdma, coke, speed amf og blandet på kombinationen.
I dag, ryger jeg sjældent og når det er, er det grøn. Jeg tager hverken streger eller drikker mig stiv mere, kan godt nyde en enkelt kold øl men jeg er ikke den jeg var.
Min intention er at få klarhed over en vision hallucination jeg havde, som jeg dedikerede mig selv til at opnå, på den ene eller den anden måde.

Min sitter, har ikke mulighed for at sit i påsken, ej heller har min gode veninde, som er af samme mening om at det ville være mest ansvarsfuldt med en sitter. Speed-dial er for at jeg ringer, om jeg siger noget eller ej, hvis jeg ringer, kommer han forbi hurtigst muligt og smider hvad han har i hænderne. Jeg er ved en krydsvej og søger guiding for at få klarhed, i forskel til de fleste, ved jeg cirka hvor gammel jeg bliver og har allerede levet halvdelen af mit liv sådan cirka. Født til at dø, men dog overlever jeg mens andre dør. Jeg er fuldt bevidst om de forskellige risici med at drikke solo. At gå mere i detaljer vil være for personligt eftersom jeg ikke kender jer mennesker bag jeres navne og ej kender i mig, min rejse og mit liv.
Alt jeg ville vide var om jeg havde forstået brygningen af denne hellige drik ordenligt.

Tak igen for jeres input og jeres tid, tid er værdifuldt, det eneste man ikke rigtigt kan købe for penge, misbrug ikke tiden.
Et liv i et menneskeligt legeme, en eksistens i eksistensen. Må i opnå jeres potentiale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 21:55 
Nu er Ayahuasca altså ikke et hårdt psykedelika, hvad det end måtte betyde. Hvis man kategoriserer Svampe som et mere blidt psykedelikum end Aya, har man ikke indsigt i, det man udtaler sig om.

Hvis man søger sandhed eller healing, som det lyder til at trådstarter gør, er Aya et godt valg. Det er enormt effektivt til begge dele, men er alligevel ret blidt og skånsomt. Ud af de klassiske psykedelika, er Aya det nemmeste at arbejde, hvis man altså kan overskue sandheden. Men hvis det kun er eufori man søger, i form af rekreativt brug, ville jeg vælge Svampe eller LSD.
Der er absolut intet i vejen for, at vælge Ayahuasca som ens første rejseguide. Men jeg vil give Khazim ret i, at det der speed-dial ikke fungerer. Ayahuasca kan være ekstremt visuelt, og de bevidstheds tilstande man kan komme ind i, kan være så kraftfulde, at begrebet telefon er kortsluttet. Altså man ved pænt sagt ikke, hvad det betyder.

Jeg har selv rejst en hel del alene. Som udgangspunkt ser jeg ingen problemer i det. Men det kræver, at man har lidt erfaring, ved hvad man har med at gøre, og er godt bevidst om doseringer osv. Og vigtigst af alt, at man står alene med det hele, og at man må selv finde vejen ud, hvis nu noget skulle køre af sporet. Som førstegangs Aya bruger, vil jeg anbefale en sitter og øjenbind.

Vær påpasselig med doseringen. Det er doseringen der gør den store forskel, og ikke om det bliver Svampe, Aya eller noget andet.

Jeg ønsker dig en smuk og indsigtsfuld rejse, og håber, at du finder, det du søger :hjerte:


Top
  
 
Indlæg: 11 apr 2017 22:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Jeg har selv prøvet aya som det første psycedeliske hos healingrejser og jeg så en kvinde der fuldstændig var væk fra virkeligheden og havde overskidt sig selv og faldt om udenfor flere gange. Heldigvis var der erfarne guides til at hjælpe hende ellers kunne det være endt helt galt. Personligt kunne jeg træde ud af rejsen når som helst ved at tage blindfold af og åbne øjnene. Men pointet er man ved aldrig hvordan man reagerer. Men opkast og tyndskid må forventes uanset.

Det lyder som om personen her har besluttet sig og i forvejen ikke lyder helt stabil, så held med det...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2017 22:40 
userx skrev:
Jeg har selv prøvet aya som det første psychedeliske hos healingrejser og jeg så en kvinde der fuldstændig var væk fra virkeligheden og havde overskidt sig selv og faldt om udenfor flere gange. Heldigvis var der erfarne guides til at hjælpe hende ellers kunne det være endt helt galt. Personligt kunne jeg træde ud af rejsen når som helst ved at tage blindfold af og åbne øjnene. Men pointet er man ved aldrig hvordan man reagerer. Men opkast og tyndskid må forventes uanset.

Det lyder som om personen her har besluttet sig og i forvejen ikke lyder helt stabil, så held med det...


Det er selvfølgelig helt korrekt, det du skriver, men det siger intet i sig selv. Opkast, urinladning og tyndskid er også almindeligt på de andre psykedelika. Dog vil jeg lige understrege, at det er meget sjældent, man skider i bukserne på noget psykedelika, også Aya, men det sker.

Selv har jeg over 15 rejser på bagen med sittere på, og i hvertfald 140 uden (Blandet psykedelika selvfølgelig). Jeg er engang kommet galt afsted alene, og to gange imens jeg har haft sittere på. Den statistik er ikke særlig god for sitterne.
Men jeg er helt enig med dig i, at en sitter kan være et fantastisk værktøj.


Top
  
 
Indlæg: 11 apr 2017 23:27 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
@Ø Tripperen
Jeg sammenlignede mere min egen situation, 2C-B var mit første psykedeliske stof jeg prøvede og derefter MDMA, det var først derefter jeg prøvede Svampe og som du siger Ø Tripperen så er det dosis der gør det lige meget hvad, men Aya, Svampe og LSD for den sags skyld er meget risikabelt at tage første gang og alene. Ikke at jeg foreslår han nødvendigvis skal starte med et andet stof, men syntes det er på kanten at forslå det er fornuftigt at gøre alene med Aya. Går du ind på internettet og læser om doser, så kan du hurtigt finde at 1g tørret cubensis er helt fint at starte på for at få en virkning med svampe f.eks., men selv en så lav dosis kan påvirke folk meget kraftigt og du kan blive virkelig bange og angste, få et forfærdeligt trip ud af det uden forløsning.

Man skal fandeme være sikker på han holder dosis lavt nok til at kunne håndtere det, og det er jo i sagens natur svært at vide når man ikke har prøvet det før.

Så mit råd ville være hvis han ABSOLUT skal tage Aya alene første gang han prøver stoffet, så find mindste dosis hvor folk rapportere virkning, du kan altid trippe igen en anden gang hvis du har modet til det, men går det galt første gang kan det virkelig fucke dig op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2017 00:13 
Ingen problemer BasicReality. Men jeg har ikke anbefalet ham at gøre det alene. Der står tydeligt, at jeg anbefaler en sitter og øjenbind førstegang.
Men nu når han har bestemt sig for at gøre det alene, er dosis meget vigtig. Nogle af de stoffer jeg har prøvet, har jeg prøvet alene førstegang, men på meget lave doseringer selvfølgelig.
Og det er forkert, at kategorisere Ayahuasca risiko mæssigt med Svampe og især LSD. Der vil det passe bedre at kategorisere Meskalin og Aya på den ene side, og Svampe og LSD på den anden.
Jeg synes slet ikke, at hverken Aya, Svampe eller LSD er risikable at tage som førstegangs psykedelika. Men det er smart ikke at gøre det alene, også skal man være påpasselig med doseringen. Man kunne jo vælge f.eks. at indtage 0,3g Cubensis førstegang, istedetfor at gå efter et gram fra start.

Laveste dosering af Aya hvor man opnår effekt, er omkring 30mg DMT. Laveste jeg selv har indtaget er 50mg, hvilket var fint mærkbart førstegang. Det varierer ekstremt meget fra person til person, hvornår der er effekt på med DMT/Aya. Alt fra 30-120mg, det afhænger meget af, hvor meget ens mekanismer arbejder imod, og hvor meget man har at bearbejde. Men indtager man nok, kan Aya sagtens blive meget intenst.


Top
  
 
Indlæg: 12 apr 2017 08:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Og så håber jeg "Potential" er klar over ayahuasca diæten og hvad han ikke må spise minimum 1-2 dage inden indtagelse samt man ikke må være på SSRI og andet medicin da det skulle kunne være ret farligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 apr 2017 09:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 apr 2017 16:54
Indlæg: 4
Well efter dyb meditation og samtale med meget spirituel ven af familien, er dette lagt på hylden for nu. Guldet findes i stilheden. I tilfælde af not, kommer dette op til genovervejelse. Eller mulig DMT extraction fra MHRB med henblik på at ryge det istedet.

Doseringen ville havde været 3g Syrian Rue og 10g MHRB. Eller 25g B. Caapi og 10g MHRB.
Jeg er enig i henhold til sitter, desværre havde dem der havde kendskab til det, ikke tid. At være at foretrække tog jeg helst til amazonas for den autentiske oplevelse, guiding og healing men økonomien var også en faktor.

userx skrev:
Og så håber jeg "Potential" er klar over ayahuasca diæten og hvad han ikke må spise minimum 1-2 dage inden indtagelse samt man ikke må være på SSRI og andet medicin da det skulle kunne være ret farligt.


Ja selvfølgelig har jeg ikke informeret mig om MAOI eller MAO-hæmmere på dansk, som nedsætter MAO-enzymerne i kroppen. Ej heller har jeg fulgt en diæt baseret på frisk frugt og ris uden krydderier siden fredag. Jeg havde tænkt mig at bestille pizza med masser af kød og svin til trippet og tag noget SSRI medicin bare for sjov. Medicin var ikke en hovedpine jeg behøvede at tænke over. Men tak for tanken om held til. Btw definer stabil i et samfund der er ustabilt. Den gennemsnitlige dansker forbruger ressourcer som om de havde en ekstra jordklode og alt vil forløbe som det hidtil har gjort. http://www.overshootday.org/

BasicReality skrev:
Så mit råd ville være hvis han ABSOLUT skal tage Aya alene første gang han prøver stoffet, så find mindste dosis hvor folk rapportere virkning, du kan altid trippe igen en anden gang hvis du har modet til det, men går det galt første gang kan det virkelig fucke dig op.


Tak for rådet, I did, henholdsvis her, erowid, ayahuasca forum, dmt-nexus og de random sider jeg fandt under min research.

Ø Tripperen! skrev:
Hvis man søger sandhed eller healing, som det lyder til at trådstarter gør, er Aya et godt valg.
Jeg ønsker dig en smuk og indsigtsfuld rejse, og håber, at du finder, det du søger :hjerte:


Tak for at forstå at dette aldrig har været med hensigt til rekreativt brug, dette var aldrig for at få et trip. Og tak for dine lykønskninger, jeg søger stadig videre efter indsigten hinsides begreber og ord. For nu må jeg nøjes med de fragtmenter jeg har og få dem tilpasset det verdensbillede jeg nu subjektivt har skabt. Lykke til på din egen rejse i denne eksistens.

Nu bare for sjov, vil jeg sige bias og sætte dette link her https://www.sott.net/article/322712-10- ... r-thinking

Igen tak for jeres tid og tanker. Og så lige en epilog. Der er sandhed i de største fiktioner og fiktion i de største sandheder.
En zen historie fortæller om nogle blinde mænd og en elefant, jeg forkorter den lidt og siger istedet således: "Hver et menneske har sanset og oplevet livet, men giver forskellige beskrivelser omkring fornemmelsen og forståelsen af livet." "Hvilken beskrivelse er sand?" - Budha

:peace:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team