Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 22:19


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Grønt smør
Indlæg: 19 apr 2017 15:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Jeg lavede en stor portion "grønt" smør og frøs 1/3 ned. Nu har jeg det problem, at det frosne smør ikke virker og det er en katastrofe for mig. Jeg har også røget mit skunk, men da jeg også har astma, lød det som en god ide at fremstille skunk smøret. Jeg syntes det smager afskyeligt, så jeg blander de 6 gr. jeg tager æblemos, som jeg har frosset ned.
Smørret er lavet af en opskrift fra Youtube og alt er gjort nøjagtigt som de underviser i fremstillingen.

Jeg har nye skud der ca. 10 - 20 cm. Hvornår skal jeg plante dem ud?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2017 15:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Frost ødelægger ikke THC, så det er ikke der problemet ligger,

Du kan plante ud når der med sikkerhed ikke kommer mere natttefrost, jag plejer at vente til starten af Maj.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2017 16:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Tak for dit svar og dejligt, at du havde tid. Hvad tror du jeg gør forkert, siden det ikke virker? 6 gram er meget, men jeg skal måske højere op i dosis? Hvormeget skulle jeg tage?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2017 16:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Tak for dit svar og dejligt, at du havde tid. Hvad tror du jeg gør forkert, siden det ikke virker? 6 gram er meget, men jeg skal måske højere op i dosis? Hvormeget skulle jeg tage?[quote="Piro"]Tak for dit svar og dejligt, at du havde tid. Hvad tror du jeg gør forkert, siden det ikke virker? 6 gram er meget, men jeg skal måske højere op i dosis? Hvormeget skulle jeg tage? Jeg glemte at sige, at det er medicinsk skunk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 07:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Hvor mange g smør lavede du på de 6 g?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 08:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Du skriver at det er medicinsk skunk, - er det en sort med meget lavt, eller ingen, indhold af THC?
Ingen virkning af det frosne smør, betyder det at du ikke bliver høj?, Hvilken virkning fik du ud af det ikke frosne smør, og det som du har røget?
Hvori ligger katastrofen?
Min erfaring er at hvis man spiser skunk, fx i kage, skal man bruge ca. den dobbelte mængde i forhold til at ryge det.
Det er svært at give anvisning, når styrken af skunken ikke er kendt, og man heller ikke ved hvor effektiv udtrækningen cannabis har været.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 09:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ryhudaso skrev:
Min erfaring er at hvis man spiser skunk, fx i kage, skal man bruge ca. den dobbelte mængde i forhold til at ryge det.


Så tilbereder du ikke din skunk ordentligt. Mig og min ven lavede engang en kage med ca. 1,5 gram skunk (vi fik 1/4 del hver altså omkring 0,4 gram skunk hver), hvilket vi sagtens kan ryge over en aften. Men da vi bagte den kage der og spiste den, der fik jeg min vildeste cannabis oplevelse til dato! Og det var altså en af dagene efter roskilde festival, så det var ikke fordi min tolerance var i bund. Nærmere tværtimod.

Jeg vil nærmest betegne det som en ægte psykedelisk oplevelse, jeg mistede i hvert fald min opfattelse af tid i en helt ekstrem grad. Min vens krop låste sig fast i nogle minutter og jeg endte med at ligge alene ude på deres terrasse fordi det blev for intenst at være sammen med de andre.

Min erfaring siger mig at den bedste metode er at varme skunken op ved omkring 110 grader i ovnen i ca. 30 minutter. (decarboxylation: http://herb.co/decarboxylation/). Derefter smid det i smeltet smør i en gryde ved middelvarme i ca. 10 minutter. Så er din smør klar til kagedejen. Doser omkring 0,1-0,3 g skunk per person alt efter tolerance. Hvis du dosere højere riscikere du i hvert fald at falde i søvn og/eller få værre bivirkninger som noia eller bræk. Det kan selvfølgelig også være dit livs oplevelse, men man skal i hvert fald ikke satse på at være social eller lignende hvis man går over 0,3 gram indtaget oralt!

Det her afhænger selvfølgelig også af styrken af ens udgangspunkt. Den skunk vi havde var købt på staden og jeg vurdere den til over middel!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 09:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
@ Hector
Vi er enige, når jeg siger dobbelt mængde er det det dobbelte at den mængde man vil ryger, rent og i tju-bang, på en gang, og ikke over en hel aften. Her er 0,05 - 0,1 gram rigeligt til mig, så jeg bruger så 0,1 - 0,2 gram i kage.
Hvis man ikke kender styrken ens skunk er dette en rimelig måde at skyde sig ind på hvor meget der skal spises på en gang. Oral redosering fører altid til noget slemt.
En kage med 0,5 gram, rigtigt skidt - jeg har også været det sted.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 11:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Tak Insane og i andre som har kommenteret mit indlæg.

Jeg prøvede at finde den hjemmeside jeg lavede smørret efter, men siden er lukket. Det er rigtigt, at jeg nok har lavet det forkert, for det simrede i 6 timer, som der blec sagt i klippet. Det var en dansk mand der havde lavet indlægget. Mit skunk har selvfølgelig også THC i skunken, som er fra mine egne planter, men jeg ved ikke hvordan man kan måle indholdet f THC. Når jeg ryger det, 5 små sug, så er virkningen der, så det må indeholde masser af THC. Jeg er invalid og fik højeste (100%) pension, med diagnosen kroniske smerter, som er ulideligt. Derudover har jeg fået konstateret at jeg har KOL, så alt arbejder imod mig i det her.

Så hvis du kan henvise til en hjemmeside som viser hvordan jeg skal lave det næste gang, vil jeg være dig evigt taknemmelig. Jeg SKAL have noget der virker, for jeg er så træt af den morfin jeg skal indtage hver dag. Jeg ved i har erfaringen, så jeres hjælp er uvurderlig for mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 11:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Prøv: http://herb.co/cannabutter/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 11:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ryhudaso skrev:
@ Hector
Vi er enige, når jeg siger dobbelt mængde er det det dobbelte at den mængde man vil ryger, rent og i tju-bang, på en gang, og ikke over en hel aften. Her er 0,05 - 0,1 gram rigeligt til mig, så jeg bruger så 0,1 - 0,2 gram i kage.
Hvis man ikke kender styrken ens skunk er dette en rimelig måde at skyde sig ind på hvor meget der skal spises på en gang. Oral redosering fører altid til noget slemt.
En kage med 0,5 gram, rigtigt skidt - jeg har også været det sted.


Tjek. Men du skal bare passe på hvordan du formulere det, for hvis jeg var nybegynder så ville jeg nok kunne misforstå dit første indlæg og dermed komme op på de 0,5 gram per person. Og som du jo åbenbart godt ved, kan det være for intenst. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil anbefale folk der ikke har et vognlæs erfaring med cannabis og/eller psykedeliske stoffer.

Det kan være meget smukt at være 100 % skæv, men har hørt om utrolig mange hvor det mest af alt var angstprovokerende. Generelt vil jeg anbefale alle der forsøger sig med cannabis oralt, at holde det til hjemlige og vante omgivelser de første mange gange. Synes personligt der er verden til forskel på cannabis oralt og røget cannabis.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 12:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Afskyelig smag: Smagen kan gøres bedre ved at vaske smørret. Tilsæt 2 glas kogende vand for hver 100 g færdig grøn smør og pisk kraftigt. Stil herefter blandingen i køleskab, smørret vil stivne oven på vandet. Meget klorofyl og andet plante materiale som smager grimt bliver i vandet, cannabissen binder sig til fedtstoffet. og går derfor ikke tabt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 12:15 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Jeg sluger mit smør og skyller efter med et glas vand og tager en gulerod det gør det for mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 10:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Jeg har nu fulgt alle de link i har sendt til mig og som jeg kan se, så har jeg lavet det rigtigt.
Jeg nulrede blomsterne og kom det i ovnen i 30 minutter. Derefter kom jeg det i smøret (saltet) og sørgede for at hashen optog smøret og derfter kom jeg den anviste mængde vand i og lod det småaimre i 6 timer. Vred det smørfyldte hash og satte det køling, herefter var det klar til brug.
Først vil jeg slå fast, at det er 6-7 gram grønt smør jeg tager om aftenen. Når jeg ryger, - bare lidt, så kan jeg mærke der kommer en dejlig varme på de steder der gør ondt. Det er det jeg mangler med smøret. i siger i bruger et 0,5 gram og når jeg ser det, så må jeg gøre noget forkert, men hvad?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 11:52 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Det kommer jo an på hvor potent dit smør.
Hvor mange g topskud har du puttet i og hvor meget grøn smør har du fået ud af det?
Jeg bruger trim fra skunk og ca 1 g trim pr g grøn smør jeg får ud af det.
Dvs når jeg spiser 2 g smør så svare det til effekten af 2 g trim.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 15:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Hvad betyder trim? Jeg fulgte opskriften fra - http://www.cannabisfroe.dk/index.php/co ... annabutter
Hjælper det?
Der må jo være forskel på, hvilken form for skunk man bruger. Jeg har købt "Vanilla Kush" Femi skunkfrø hvor THC Indholdet er ca. 23% og CBD på 1,2 %. Det skulle give en god virkning og når jeg ryger det, så har jeg det bare rigtigt godt. Smerte områderne bliver afslappende og varme. Det er derfor jeg ikke kan forstå, at smørret ikke virker som cigaretterne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 15:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Trim er de blade man trimmer/klipper væk fra topskudene for at få et mere ensartet produkt mht. potens og densitet.
Brugte du den øverste på engelsk eller den på dansk? Den på dansk virker ok, men imo. meget lang tid i gryden. Den engelske tænker jeg nemt kan gå galt pga. 15 timer i simrende smør, nemt bliver for varmt og fordamper og nedbryder de aktive stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 11:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Tak Bismann. Jeg syntes der er så mange forskellige metoder til at lave grønt smør og jo flere jeg ser, jo mere forvirret bliver jeg. Så skal det simre i 8 timer - 6 timer og nu kun 10 minutter. Jeg høster min egen skunk, er det derfor der er så mange forskellige varianter af tiden? Jeg lavede af 25 gr. blomst og 250 gr. smør og selvfølge masser af vand, som de skriver der skal i.
Er det i laver det af i fast form eller er det også blomster?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2017 14:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 okt 2010 17:23
Indlæg: 18
Hej @ Hector
Jeg tror jeg har brugt for meget smør til mit "grønne smør". Du skriver noget af styrken og at jeg kan måle det. Hvordan finder jeg ud af det??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2017 14:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Piro skrev:
Hej @ Hector
Jeg tror jeg har brugt for meget smør til mit "grønne smør". Du skriver noget af styrken og at jeg kan måle det. Hvordan finder jeg ud af det??


Jeg kan ikke forklare metoden til at finde potensen af sit weed. Det skulle da lige være at ryge det. Men hvis du bruger 200 gram smør til 2 gram skunk så har du 0,1 gram skunk Per 10 gram smør. Altså skal du bruge 10-20 gram smør for at blive skæv. Hvis du halvere mængden af smør fordobler du potensen og kan blive skæv af 5-10 gram smør. Det er ikke rocket science.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team