Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 13:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 apr 2017 21:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 apr 2017 19:16
Indlæg: 4
Hej allesammen.
Har to ting jeg skal have afklaret.

Jeg har i noget tid overvejet at dyrke hampeplanter, så jeg kan ekstraktere CBD fra finola "strain", som er fuldt ud lovligt hvis man har tilladelse. Dog har jeg læst mig til at man mindst skal plante 0,30 hektar svarende til 3000 m^2, og så meget har jeg ikke lige tænkt mig at dyrke. Så mit spørgsmål er hvis jeg køber finola, bliver jeg så "overvåget" eller får et besøg af police til min adresse, for at tjekke at jeg opfylder kravene? (Meget paranoid, men hellere sikker end usikker) Link til finola: Forhandler-link fjernet

Det andet spørgsmål går ud på, om jeg kan dyrke hampeplanter ud fra hampefrø til fugle? Vil disse lave topskud?
Er udmærket klar over at jeg på ingen måde ville blive høj af nogle som helst af disse planter, medmindre jeg ryger en masse :)

Tak på forhånd

*Det er ikke tilladt at dele links til forhandlere, ej heller af skunkfrø, på psychedelia.dk
vh Plejadestjerne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 08:00 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tvivler på, at de hampefrø du kan købe som foder indeholder synderligt meget psykoaktivt. Der skal nu nok komme en plante, men jeg tænker det er industrihamp, som ikke virker. Ellers ville det netop være for let for hjemmedyrkere som dig selv at få fingrene i ;)
Ret mig hvis jeg tager fejl, anyone.

Det er ikke ulovligt at have cannabisfrø, det er først når de spirer, det bliver ulovligt.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 08:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Når det er CBD, jeg går ud fra at det er til medicinsk brug, du går efter skal du have fat i fx finola, som er fremavlet til netop CBD produktion. Fuglefrø kan være hvad som helst, du kunne være så uheldig at det var var en THC art uden CBD.
Du bliver ikke overvåget ved køb af frø fra fx Forhandler-link fjernet
Det er iøvrigt ret svært at dyrke finola, jeg tror at THC er med til at holder skadedyr væk fra normale hampeplanter, finola bliver angrebet at alt hvad der kan kravle og flyve. Så dyrkning under insektnet kan anbefales. Du kunne lave en kålgård og dyrke lidt brokkoli samtidigt, det ville også skjule dit projekt lidt.

*Det er ikke tilladt at dele links til forhandlere, ej heller af skunkfrø, på psychedelia.dk
vh Plejadestjerne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 16:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Kender et par bønder der gennem tiden har dyrket industrihamp, og de har alle løbende fået besøg af politiet, på trods af at de aldrig var blevet taget for noget og havde alle deres tilladelser i orden. Så jeg ville forvente at for besøg lige meget hvor lovligt det er at dyrke. Det er altid lettest at plukke de æbler der hænger lavest.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 18:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Nej du bliver ikke overvåget eller får besøg af politiet hvis du køber cannabisfrø. Heller ikke hvis du dyrker dem, medmindre (!) at der er nogle der opdager dem og stikker dig.

Hvis du sår cannabisfrø fra fuglefoder vil de planter der gror frem danne topskud. Alle hunplanter danner topskud. Du vil dog ikke have nogen ide om hvor meget CBD de topskud vil indeholde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 18:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Åh her Ry du har jo alle svarene :) Har du selv dyrket finola?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 19:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
@Jon2jon3
Ja, det var en lang kamp med snegle, bille, bladlus og sommerfugle larver. i et omfang jeg aldrig har set i normal hamp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 10:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Hmm skørt. Dyrkede du andre cannabis sorter i nærheden? Hvis ja blev de så i højere grad forskånet af skadedyrene?
Hvad med mug og meldug?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 12:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Ja inden for få meter fra finola var der lollands kush, som ikke blev angrebet. Billerne hedder vist glimmerbøsser, larverne var grønne, de lignede almindelige kålsommerfugle larver.
Mug blev aldrig et problem i finolaen den modnes tidligt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team