Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 00:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 apr 2017 15:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Hej allesammen.

Jeg går og leger lidt med tanken om at prøve DMT med min bedste veninde.
Mit spørgsmål er så (måske det er dumt), er det syntetisk det man får? eller er det udtrukket af en plante eller lign?

Jeg har læst mig lidt frem til at der åbenbart er forskellige typer DMT på markedet, er det korrekt forstået? :D
I så fald, hvad er det bedste at vælge?

Nu har jeg aldrig prøvet ayahuasca, men til jer der har prøvet begge, hvordan ville i sammenligne virkningen?
Kan man overhovedet sammenligne? Jeg ved at der er forskel på varighed, og jeg tænker at DMT er godt at starte med,
før jeg begiver mig ud i et 8 timers ayahuasca trip :D

På forhånd tak for hjælpen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 19:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det meste dmt man støder på er trukket ud af en plante, det siger min erfaring mig i hvert fald.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 20:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Okay, dejligt at høre! :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 21:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Kan personligt ikke se, hvad det skulle have at sige, ikke så længe produktet er rent. Om det er så er lavet igennem en syntese eller trukket ud af bark, er jo det stadig dmt.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 23:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 mar 2013 11:58
Indlæg: 44
Jeg indtager slet ikke syntetiske stoffer.
Måske det er lidt det samme, men min erfaring fortæller mig at min krop sagtens kan mærke forskel på hvis det er naturligt eller syntetisk. :-)
Og så har jeg det også bare bedst med at indtage naturlige ting, fremfor noget der er lavet af kemi :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 23:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er ikke bare lidt det samme, det er præcis samme kemikalie. Udover at dmt som folk trækker ud af rodbark ofte har andre aktive stoffer med.

Vil du seriøst hellere ryge dmt, som en eller anden person har trukket ud med fx rensebenzin, fremfor at indtage klinisk rent dmt lavet af en professionel kemiker, hvis du selv kunne vælge?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 apr 2017 08:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Må man spørge, hvorfor DMT? :)

Som sagt er DMT alleroftest udvundet af plantemateriale - mestendels rodbarken fra en sydamerikansk mimoseplante (Mimosa hostilis). Ekstraktionen producerer aldrig et helt homogent produkt, dvs. at DMT'en kan se meget anderledes ud fra batch til batch pga. forskellige pigmenter og planteolier og andre aktive stoffer, der er kommet med i ekstraktionen. Du kan således finde DMT der er mere eller mindre 'fedtet' og har farver fra gullig, orange og rød til hel hvid/gennemsigtig krystal. Men udover det, så er det altså samme molekyle, og ikke 'forskellige slags DMT'. Nogle mener dog, at de udvindinger, der indeholder et store spektrum af plantens alkaloider kan have en subtil anderledes effekt fra hel ren hvid krystal.

Det skal nævnes, nu du er kemi-forskrækket, at DMT'en er udvundet gennem en syre-base reaktion, der omfatter rensebenzin, saltsyre og kaustisk soda (aka afløbsrens). Der er IKKE spor af de her kemikalier i stoffet efter en vellykket ekstraktion, men det er bare for at påpege, at en planteekstraktion ikke nødvendigvis er mere kemikaliefri end en syntese i et laboratorium. Men som sagt så vil jeg mene, at omtrent 90-95 % af DMT'en du kan købe er udvundet af planter, fordi det er den nemmeste proces.

I forhold til ayahuasca, så er ayahuasca jo ikke blot DMT, men er DMT i kombination med en enzymhæmmer. Enzymhæmmeren hæmmer, som navnet peger på, nogle enzymmer i din fordøjelse, der gør at DMT'en ikke bliver nedbrudt når du får den ned i maven. Men det betyder altså også, at dele af din fordøjelse er sat ud af spil, så det er ret vigtigt at man overholder en sikker diæt i ugen/dagene optil og efter turen. Derudover giver det en kraftig fysisk reaktion, så du kommer til at ligge og ralle på gulvet mens du brækker dig. Altså vil jeg også pege på DMT som en bedre indgang for en nybegynder.

Et DMT-trip varer kun 10-15 minutter, men det er et af de mest intense psykedeliske stoffer man kan indtage. Har du taget andre psykedeliske stoffer før? Hvis du har ved du måske også, hvad de kan gøre ifht. ens tidsfornemmelse. Et 10-minutters trips kan altså føles som en evighed (i ordets egentlige forstand). Koncepter som tid, sted, hvad det vil sige at være 'menneske' og skellet mellem dig selv og det du oplever kan blive opløst og turen kan have varig indflydelse på dit livssyn bagefter. Grunden til jeg skriver de her ting er blot for at pege på, at de her ting ikke nødvendigvis bare er 'legetøj', men meget kraftfulde værktøjer, der kræver at man udviser en vis respekt overfor det. Det håber jeg ikke du tager ilde op, at jeg siger. :)

Husk i øvrigt at DMT kommer i freebase form og skal vaporiseres, ikke ryges. Du kan bruge en freebase pibe, a la dem der bruges til crack kokain eller meth.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team