Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 maj 2017 12:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 17:46
Indlæg: 8
Hej Alle
Takker for et dejligt forum, jeg har fulgt med på sidelinjen i mange år, men har først taget mig sammen til at melde mig ind fornylig. ;)
Jeg vil høre, om i kan hjælpe mig med følgende problematik, først vil jeg lige starte med lidt baggrundsinfo således at det hele giver mening for jer. ;)

Jeg har kroniske smerter i maven samt rygsmerter. Jeg har gennem lang tid fundet ud af, at hash kan give mig lindring, men PT ryger jeg det, da jeg også døjer med Astma, så vil gerne finde en anden måde at indtage det på,
Problemet er at jeg er blind, og kan ikke få hjælp til at tilberede noget, da min omgangskreds ikke er så glade for at stå i røg og damp, da de har kørekort, og jeg kan jo ikke rigtigt bede min hjælper om det, da det desværre ikke hører under de få opgaver, som jeg kan få hjælp til fra det offentlige.
Derfor vil jeg høre, om i måske kan hjælpe mig lidt på vej med en metode eller flere på, hvordan jeg kan tilberede det selv.
Hvis det skal opvarmes så har jeg et IGrill termometer hvor jeg kan aflæse temperaturen på min Iphone


Jeg har forsøgt følgende selv, men jeg synes ikke rigtigt, at det har virket.

1. Spist noget rent hash, det virkede ikke.
2. Kogt noget vand prøvet at opløse hashen i det. Det virkede heller ikke..
3. Prøvet at hælde varmt vand over noget pot, men det virkede heller ikke.
Kan jeg lave noget på en anden måde, gerne udførlig forklaring tak. ;)
Har spurgt i et andet emne om tilberedning med kokosolie, vil det kunne siies fra i andet end et kaffefilter, og eller findes der en anden metode, på tilberedning, hvor jeg kan spise drikke det, så jeg slipper for at si det.
Beklager at min problematik blev lidt lang, jeg håber, at I kan hjælpe mig, da Cannabisen faktisk er noget af det bedste og eneste mod mine smerter, derfor vil jeg heller ikke bare opgive det.
Jeg vil gerne lave nogle forsøg, hvis nogle af jer har forslag til fremgangsmåder til mig.
I skal ikke holde jer tilbage fordi, at jeg er blind, har i spørgsmål så spørg, ingen spørgsmål er dumme, der findes kun dumme svar. ;)
Mange hilsner
Noeyes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2017 13:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 17:46
Indlæg: 8
Tusind tak for dit svar, jeg har skam søgt lidt og spurgt mig for, men der er ikke så mange i DK, der ved noget om lige netop det jeg søger.
Jeg har også fået hjælp til 3 yderligere forsøg med kogning af Cannabis i Kokosolie, men tålmodigheden fra personen, der har hjulpet mig, har ikke været særlig stor, derfor leder jeg efter alternative metoder. Jeg har selv en god tålmodighed, hvis jeg bare ved, hvordan jeg cirka skal gøre.
Jeg har ikke søgt på engelsk, selvfølgelig dumt af mig, men sådan er det, når ordforrådet på Engelsk ikke er så stort er mest vandt til teknisk Engelsk.
Jeg håber at I kloge hoveder herinde kan hjælpe mig lidt vidre.
På forhånd tak.
Mange hilsner
noeyes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2017 13:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
De fleste af dine spørgsmål er besvaret i https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 55#p708755
Ift. filtrering så kan du fint bare bruge en køkkensi. Bruger du hash, så burde det meste opløses i fedtstoffet, således at behovet for at filtrere er begrænset. Er der bundfald, vil det kunne kasseres.

Hvis ikke du vil lave smør eller kokosolie med hamp i, så kan du også bare smelte smør, opløse hashen deri, og så bruge det direkte i forskellige opskrifter, som du ville bruge smør til. Du kan holde det helt simpelt og have begrænset med smør og hash på panden, og så bare stege et stykke toast eller andet hvidt brød i smøren, og lad det suge smøren op. Spis og bliv skæv. Ellers er det godt at komme i forskellige kageopskrifter i stedet for det smør man ellers ville putte i. Man kan også hælde, helst fed, mælk på når hashen er opløst, samt kakaopulver og sukker, og lave en kop kakao. Man kan slå et par æg ud og piske sammen, og lave rørreæg eller omelet stegt i hash-smøren. Der er mange muligheder, og man kan sagtens holde det simpelt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2017 15:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 17:46
Indlæg: 8
Tusind tak for dit svar,
okay ja jeg kan godt høre, at det ikke behøves, at være så bøvlet, som jeg har tænkt det skal være. Jeg må ud på Staden og have fat i noget Hash. Hvad med kvaliteten, skal det være en speciel god kvalitet.
Endnu en gang tusind tak for jeres hjælpsomhed, jeg skal nok underholde jer med hvordan det går, og måske også med flere spørgsmål ;-)
Mange hilsner
Noeyes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2017 16:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 17:46
Indlæg: 8
Hvordan vil det være smartest at fin dele det, kan jeg få en maskine, hvor jeg kan ligge min hash i et kammer og så få findelt og ud i et andet kammer. Ved ikke om det findes, findes det må I meget gerne give mig et link.
Andre gode forslag til hvordan jeg lettest får det findelt er også meget velkommen således at det fungere bedst. da det Hash, jeg har rørt ved, har været meget svært at findele tænker jeg at det måske er svært for mig at fin dele det ordentligt ved at skære det ud tænker også bare at det vil være en katastrofe hvis Hashen sætter sig fast i en eller anden maskine så jeg håber at i har nogle gode forslag.

På forhånd tusind tak, beklager hvis nogen af mine spørgsmål er dumme, men det er svært at se det for mig, da jeg har været blind hele livet, derfor mit sjove navn noeyes.
Mange hilsner og fortsat god dag fra
Noeyes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2017 16:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Ja, så god kvalitet som muligt, det går jeg altid efter når det skal spises, det udsættes jo ikke for helt så høj varme, så diverse fremmedlegemer, der kan være i hashen, har større potentiale for at gøre en syg. Derudover er det også rart ikke at spise alt muligt mærkeligt, og god hash smager også bedre. Det kan generelt ikke betale sig at købe dårlig hash, hverken til rygning eller spisning, så hellere købe en mindre portion god hash. Oftest er både potensen og selve rusen bedre, og det er igen rart at undgå at indtage alt muligt, der kan være blandet i.

Har du i øvrigt overvejet at anskaffe en vaporizer? Den fordamper de aktive stoffer så det er måske mindre generende for din omgangskreds end rygning er. De er dyre i anskaffelse (hvis man skal have en af ordentlig kvalitet) men de er effektive i brug, og nemme til dosering og indtagelse.
God bedring med smerterne!

Mht. finddeling, så kan et fint rivejern måske være sagen? Microplane laver nogle gode skarpe nogen, og man kan købe en metalhanske så man ikke skærer sig på det. Er hashen blød kan den med fordel ligges i køleskabet eller fryseren, så den er nemmere at rive.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2017 19:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 17:46
Indlæg: 8
Jeg har for et års tid siden købt en vaporizer til omkring 400 kr
måske har den været for billig? den skal sættes til strøm, så er der nogle knapper på den, eneste problem er, at den ikke kan nulstilles fra gang til gang, således at jeg kan tælle mig frem til hvilken temperatur, den skal stå på.
Jeg har forsøgt tidligere, at putte lidt Hash i den, og så prøve mig frem, men kan ikke få hashen til at virke. En af vennerne har prøvet at hjælpe med at indstille den, men vi har stadigvæk ikke fået det til at virke.
Jeg putter ½ G Hash i, har også prøvet med lidt mere, men det virker ikke.
Derudover har jeg forsøgt mig med at bruge pot eller skunk i den, og det har heller ikke haft nogen effek materialet jeg putter i har været ret groft kan det været et problem?

Jeg lader den stå og varme op, og putter først hashen i, når den er varm, men det virker ikke.
Findes der bedre vaporizers der kan bruges af en blind gerne en transportabel en hvis det findes og hvis de transportable er gode nok.

Hvad skal jeg cirka give for god hash, enten pr G eller for 50 G eller 100 G, bare en cirka pris, så jeg cirka ved, om jeg køber for billigt. ;-)

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg ender med at skulle si noget, har en af jer et link til en meget fin masket si?
Kaffefilter og tragt kan være svært at styre for en blind, så kan der findes noget andet, vil det være super. ;-)
Mht rivehjer så kan der jo godt sidde noget tilbage i hjernet som jeg kan have svært ved at få med kan jeg fx bruge en kaffemølle?

Der er mange ting at tage højde for, men er ikke for gammel til at lære at blive bedre i et køkken. )

Mange hilsner
Noeyes


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 maj 2017 20:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Prøv med lidt mindre, og nol det fint, eller mas fladt alt efter hvilke vaporizer du har. Jeg er desværre ikke inde i hvilken vaporizer der er god at købe for tiden. Der er dog et forum der hedder http://fuckcombustion.com hvor man kan finde gode råd og erfaringer.

Jeg vil sige at et sted mellem 50-80 kroner per gram, man kan helt sikkert godt få god hash til mindre end 50 kroner grammet, med de rette kontakter, men ellers vil jeg sige i det prisleje. Men der er jo ikke noget i vejen for dårlig hash bliver solgt dyrt, så prisen er i sig selv ingen garani.

En almindelig køkkensi vil du helt fint. evt. en spidssigte, så den ikke så nemt vælter.
Fordelen ved de fine microplane rivejern er at selve rivejernet er fladt, så det er nemt at fjerne de noller der skulle sidde fast. I en kaffemølle vil kværnen hurtigt blive fedtet til, så den vil hurtigt gå i stykker eller kræve jævnlig rengørring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 12:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Du kan købe hashkager på Christiania. Det vil være det letteste for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 13:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Du kan ikke ryge ren hash i en vaporizer:D . Så skal du købe noget urt..:D Noget godt skunk. Hvis den kan tage det kan du os købe noget hash olie eller voks /wax som butter for eksempel , den kan man os ryge i n vaporizer. Har selv en til 2600kr Mighty fra crafty . Den virker rigtig godt til det hele.:D

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 13:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Goose89 skrev:
Du kan ikke ryge ren hash i en vaporizer:D

Nej, men man kan dampe det. Min vape kan man købe trays der dur til både concentrator og almindelig hash. Det er en Magic flight launch box - den vil jeg dog ikke anbefale til trådstarter, da det kræver en del tilvending, før man lærer at bruge den, og man aflæser hvornår den er klar til brug ved at se hvornår dampen ophobes i kammeret og kommer ud af glasrøret. Jeg ved der også findes andre vaporizere der kan bruge hash.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 13:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Man kan da ikke dampe ren hash på den? Concentrator ja? Du kan da ikke ligge en klum hash i den og dampe den? Det virker da ikke ordentligt?
Eller hvad? Så kan jeg os gøre den på min Mighty ?

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 14:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det kan jeg, i min ligger jeg en lille metalbakke ind i kammeret, inden da har jeg mast eller skåret en tynd skive hash som jeg så ligger ind på bakken, eller masser fast derpå. Derefter vaper jeg bare som ellers. Skal ikke kunne sige om det virker til din, kender den ikke rigtig. Men mit bud er, at hvis den virker til koncentrateter, så virker den også til hash. Bakkerne er ekstraudstyr til MFLB, den kan ikke bruges til hash umiddelbart, men det skyldes at det vil sætte fast i der fintmaskede net, der er i kammeret og ikke kan renses væk.
Har også lykkedes med at vape hash i de der glødetråds-pen-vapes, men rengøring er igen et problem, og de glødestråds-vapes brænder generelt materialet på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 14:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Bismann skrev:
Det kan jeg, i min ligger jeg en lille metalbakke ind i kammeret, inden da har jeg mast eller skåret en tynd skive hash som jeg så ligger ind på bakken, eller masser fast derpå. Derefter vaper jeg bare som ellers. Skal ikke kunne sige om det virker til din, kender den ikke rigtig. Men mit bud er, at hvis den virker til koncentrateter, så virker den også til hash. Bakkerne er ekstraudstyr til MFLB, den kan ikke bruges til hash umiddelbart, men det skyldes at det vil sætte fast i der fintmaskede net, der er i kammeret og ikke kan renses væk.
Har også lykkedes med at vape hash i de der glødetråds-pen-vapes, men rengøring er igen et problem, og de glødestråds-vapes brænder generelt materialet på.



Hmm.. Interessant , vil jeg da prøve så. Du skriver:
"Det kan jeg, i min ligger jeg en lille metalbakke ind i kammeret, inden da har jeg mast eller skåret en tynd skive hash som jeg så ligger ind på bakken, eller masser fast derpå. Derefter vaper jeg bare som ellers"

Bagefter skriver du:
" Bakkerne er ekstraudstyr til MFLB, den kan ikke bruges til hash umiddelbart, men det skyldes at det vil sætte fast i der fintmaskede net, der er i kammeret og ikke kan renses væk"

Bakkerne kan bruges til hash, men alligevel ikke?
Taler du ikke lidt imod dig selv? :) Forstår ikke helt? Jeg har os nogle metal pudder til min, som man kan putte koncentrat på. Du mener man godt kan ryge hash på dem, men det ødelægger metal nettet? Eller hvordan skal det forstås :D

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 14:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Kammeret i MFLB har et finmasket net i bunden, som man normalt ligger grindet skunk/pot på og vaper. Havde man lagt hash på dette net, vil det blive blødt og sætte sig i nettet, det samme gælder olier og vax. Derfor kan man købe 'concentrate trays' som ekstraudstyr, den ene bakke har et finmasket net på, og bruges til olier/vax. Den anden er bare en metalbakke, og den bruges til hash og ting der ikke smelter/fordamper helt væk. Ligger man den sidstnævnte ind, så sørger den for at der ikke kommer hash i kammeret, men at det bliver på bakken. Så umiddelbart kan vaporizeren (MFLB) ikke bruges til hash, men hvis man køber disse 'concentrate trays' som ekstraudstyr, så kan den.

Ved ikke om du kan bruge din vape til hash, men hvis puderne holder på hashen og sørger for at den ikke kommer i kontakt med kammeret i øvrigt, så kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lykkes.
Håber det gjorde det tydeligere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 15:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Det gjorde det bestemt..:D Mange tak skal du have..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2017 20:08 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Bismann, hvad koster den du har incl. bakken? Jeg kunne nok godt spare mine lunger for noget tobak med sådan en.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jun 2017 03:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
@Bubber omkring 900 kroner, de er lidt dyrere end da jeg købte min. Men jeg ville nok kigge efter noget andet i dag, der er kommet en del forskellige vapes der er smartere, med digitalt indstilleligt termostat og alt muligt fancy. http://fuckcombustion.com/ er som sagt et godt sted at lede efter up to date erfaringer med hvad der rør sig og hvad der er værd at købe.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team