Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 12:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jul 2017 17:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Vel mødt!
Jeg fandt mig i dag et bed valmuer og plukkede 13 af dem.
Bladene var grøn/hvidlige, glat stilk og kapsel med få hår, blomsten lilla med sort aftegning nær stilk. Så på baggrund af dette er jeg overbevist om at det er opiumsvalmuen.
Billede
Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal bære mig ad med at tørre dem.
Så jeg er i tvivl om jeg bør;
1) halvere dem, tømme dem for frø og lægge dem på en bradepande med bagepapir.
2) sammenbinde dem og hænge dem på hovedet i mit skab.

Bonus:
Jeg fandt også et kongelys og tog fire lækre store blade :D
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 18:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det er næsten helt sikkert Opiumsvalmuer du har fundet dig der. Den støvede overflade som kan gnides af, bladene som du beskriver som grønne/hvidlige såvel som billederne er så godt som sikkert at det er den rigtige. Der er få hvis nogen look-a-likes men de vil ikke have den form som dine har eller den hvidlige belægning på. Men pas grundigt på, de kan sagtens have forskellige potens og være forskellige strains da du ikke har set bedet og blomsterne i starten. Hvis du skal indtage dem som te, så tør dem som de er eller skær dem op og sørg for ikke at miste for meget af væsken, tror den eneste forskel bliver at det går hurtigere og noget af saften spildes/ryger på frøene. Men når de er tørre så tag frøene fra og blend det hele til en uniform pulvermasse, så undgår du at overdosere og kan nemmere afprøve hvor mange gram der skal i teen for at få effekt. Folk er nemlig kradset af grundet den store forskel der kan være på potensen på tørrede pods. Ellers flot fund! Hvad er Kongelys for en plante btw?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 18:43 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2748
Er det ikke noget med at det er bedst at lave te uden frøene - både pga muligheden for selv at dyrke, men også for at undgå hård mave?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 19:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg har hørt at grunden til at der findes spor af opiumlatex på frøene er fordi, de er blevet kværnet i en industriel maskine, så man kan lige så godt tømme dem for frø inden, da de også kan suge og optage noget af de aktive stoffer i teen/udtrækket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 19:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Tak for tippet!
Jeg har godt læst nogle af de sørgelige tilfælde.

Jeg tænkte også at jeg ville veje dem når de var tørre og beregne medianen af en kapsel og dosere ud fra det, men jeg læste i en anden tråd at i en standard kop bruges omkring 3-5 kapsler pr. kop. Så jeg tænker at bliver i omegnen af den masse der tilsvarer det antal, som jeg vil forsøge mig med, men selvfølgelig i den lave ende.

Kongelys er egentligt en slægt fordelt på 250 arter, men den jeg har samlet er filtbladet kongelys, der på latin hedder Verbascum thapsus. Det er en ret udbredt, og meget almindelig urt, hvis første omtale er dateret til omkring år 0. Den har mange anvendelsesområder, og kan anvendes indvortes såvel som udvortes, blomster såvel som blade. Bladende (min foretrukkende del) afhjælper astma, og åbner alveolerne så vejrtrækningen er lettere og dybere, og er også rigtig god mod hoste. Jeg har dog ikke astma, men jeg opnår en meget dyb ro hvergang jeg drikker en the med den i. Man skal dog være opmærksom på at filtrerer hårene fra bladende fra når theen er brygget, da disse godt kan irritere halsen, og evt. kan den brygges i en thepose, eller hældes gennem et kaffefilter. Tillige har jeg brugt den til åndedrætsmeditation og mindfullness, ligeså med stor gavn.
Blomsterdelene har jeg ikke meget erfaring med.

Du kan evt. forsøge at læse lidt om den;
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12241986
Og her er også et par bruger oplevelser;
https://www.erowid.org/experiences/subs ... lein.shtml


Ang. frøene så tror jeg at jeg sorterer dem fra. Vi lavede en opgave i kemi tidligere på året, hvor jeg fandt frem til at der på 5 gram birkes er ca 20 µg morfin


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 19:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg havde engang en hel masse af dem. De var så tørrede da jeg fik dem.
Jeg knuste dem i et dørslag(si) og fjernede frøene. Kogte te på 4-6 styks af gangen. Når man tog 6 styks, ramte man punktet hvor man måske halvdelen af gangene kastede op, og noddede som en anden junkie. Tror bare du skal hænge dem op på en snor og tørre dem.
Ang dine kongelys mener jeg Steen Larris skriver at det er blomsterne man bruger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 19:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Det er smart med sien - jeg bruger samme trick til min pot. Der er det bare modsat - altså potten der falder igennem og frøene og stilkene der bliver tilbage.

Jeg har opnået klarest og mest mærkbar effekt af bladende, men begge dele kan bruges, jeg mener dog at blomsterne har en lidt anden virkningsprofil.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 19:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Det gør jeg også med min pot, selv om nogen 'hellige' mener at man ødelægger sjælen og smagen på den måde.
Jeg har ingen erfaring med Kongelys, men du har jo prøvet det og ved nok bedst.
Med dine tretten hoveder er der jo så til 4 små eller 2 store ture.
Forøvrigt brugte jeg 1 hoved hvis jeg havde tør gøende hoste- det hjalp på stedet.


Senest rettet af Psykofreak 05 jul 2017 20:55, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 20:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Mystisk.. Man er jo stadig i kontakt med potten under "seancen". Mere mening syntes jeg det giver hvis det havde været med grindere - men heller ikke det forstår jeg.

Jeg tænker at jeg lige stikker hovedet forbi igen i morgen, kunne nemlig ikke have meget mere i mine bukselommer. :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 20:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Alf'n skrev:
Mystisk.. Man er jo stadig i kontakt med potten under "seancen". Mere mening syntes jeg det giver hvis det havde været med grindere - men heller ikke det forstår jeg.

Jeg tænker at jeg lige stikker hovedet forbi igen i morgen, kunne nemlig ikke have meget mere i mine bukselommer. :lol:


Man må ikke stjæle- så kommer karmafar og siger fy, måske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2017 22:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Alf'n du kan ikke bruge de der tråde med hvor mange pods de anbefaler man skal tage, til spor. Pods kan være enorme som en tennisbold eller helt små som en kikært. Det og så kan den haveejer du har krydset stier med, have plantet alt fra Tasmanske hvide vildt potente valmuer til meget inerte strains som ikke indeholder mange alkaloider. Og du kan ikke vide om alle dine pods er samme strain så jeg kan ikke understrege nok hvor vigtigt det er at du grinder det hele til pulver før du begynder at tro noget om doseringer af din høst. Det kan give bagslag så hurtigt og der er sjældent noget at gøre før man sover ind. Det tager desuden ikke noget af potensen at det hele bliver til det man i Indien kalder Dode-powder. Der er en grund til at de doserer det sådan dernede, det er både nemmere at lave te med, og man får ikke pludseligt 10 gange så meget morfin i blodet som man plejer, og kysser jorden farvel med et sæt blå læber.

Interessant med Kongelysarterne, noget jeg må læse mere op på. Syntes det er vildt spændende med hvor mange planter der faktisk er i vores fauna som har medicinske kvaliteter, skal bestemt på jagt ude i de grønne snart!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2017 00:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Jeg fandt dem i et bed mellem en boligblok og en børnehave, det så en smule vildt ud - et bed lige efter mit hoved.
Men på privat grund, så tror i har ret i, at det er bedst de får lov at stå. Jeg kan altid så nogle nye til næste år.

Nafets - Det er en rigtig god pointe, den står helt klart.
Jeg kan godt se at det er lidt utydeligt formuleret hvad jeg har i sinde at gøre, men jeg tænker at jeg;
1) Tørrer dem.
2) Fjerner frø.
3) Vejer dem.
4) Beregner gennemsnittet (Sum_valmue-masse/antal-valmuer).
5) Pulveriserer alt
(undtaget frø - som jeg også kan se at du anbefaler fra start, men fik læst det lidt hurtigt).
6) Doserer den mængde i gram som er lig den mængde af 3 kapslers gennemsnitlige vægt (3*Sum_valmuemasse/antalvalmuer).

Jeg føler dog en hvis tryghed ved ovenstående metode, da størrelsen af mine kapsler rangerer mellem 2 og 3 cm i diameter, hvilket jeg har kunnet læse mig til er meget normalt for somniferum, og at jeg derfor ikke vil få en helt obskur gennemsnitsværdi. Jeg har dog ingen anelse om hvad sådan en tørret kapsel ender ud med at veje, men forestiller mig i omegnen af 1-2 gram pr. kapsel. Men hvad anbefaler du af startdosis (i gram)? -Det vel er relativt til arten, og da den er tilnærmelsesvis uvis så tænker jeg at ½ g bør kunne mærkes og derved bygges videre på?

Jeg har en bog af Arne Broman og Björn Gidstam der hedder Vildeblomster - En illustreret beskrivelse af vore almindeligste vilde planter, hvori der på side 191 om filtbladet kongelys står "Frøene af filtet kongelys indeholder en narkostisk gift, og har siden oldtiden været malet og hældt i vandet, hvorefter >>fiskerne<< kunne tage de bedøvede fisk op med de bare hænder", men nævner ikke andre effekter ved de resterende plantedele.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2017 18:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Det lyder som en bedre metode imo :)

Du kan også lave teen med den ønskede mængde og sippe den langsomt ned over et par timer hvis du vil være ekstra sikker. Derefter burde du nogenlunde vide hvad du har med at gøre.

Interessant historie med giften der faktisk Kunne være man skulle have et par liter af det med næste gang man rammer put'n take-søen ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2017 13:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
eller byen... :lol:

Tak for de gode svar!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jul 2017 10:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej!
pas nu på!
Her er lidt om PST -> http://www.poppyseedtea.com/ (ikke skræmme-propaganda)
mvh stop

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team