Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 aug 2017 22:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 aug 2017 21:54
Indlæg: 3
Hej, jeg ville gerne prøve at lave noget tinktur med skunk.

Hvad ville I bruge af alkohol til det? Folk foreslår Everclear men det er kun amerikansk. Jeg ved desuden heller ikke om der menes 75,5% eller 95%.
Hvor kan jeg købe noget her i Danmark, hvor mange % alkohol og hvilken ratio skunk/alkohol vil I personligt anbefale?

Min plan er at udvinde THC så jeg vil varme op med decarboxylering først.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2017 22:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg har købt 95% alkohol i grænseshoppen. Men måske din lokale vinhandler har det, bare sig du laver kryddersnaps. Hvad det hedder kan være ligegyldigt, så længe det ikke er lagret på fad eller tilsat smagsstoffer. Du kan sikkert også slippe afsted med en lavere alkohol procent, men jeg kan forestille mig den trækker mere klorofyl ud, som nok gerne vil undgå pga smagen.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2017 10:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hvad er formålet med tinkturén?

Man kan købe 96% finsprit i DK, søg finsprit på nettet

Du kunne udtrække med Isopropyl og bagefter opløse i finsprit. På den måde må man kunne lave det meget koncentreret, og samtidig have en rimelig kontrol med THC koncentrationen i tinkturén.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2017 18:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Husker noget med et medlem herfra der gik vejen med at lave nol med IPA, indampe det, og så 'opløse' det i alkohol. - Det var netop problemet, nolen havde så vidt jeg husker rigtig svært ved at opløse sig (pga tætheden og den lille overflade) og lagde sig bare på bunden, selv længe efter. Så jeg vil nok hellere gå ryst/ice vejen, hvis man vil undgå klorofylen. Men hvis det er for at blive skæv af tinkturen, så skal man jo alligevel decarboxylisere potten (f.eks. i ovnen), så varmen nedbryder også en del af klorofylen. Prøv at søg på Green Dragon, herinde eller på nettet. Mht. styrke, så ville jeg lave det relativt stærkt (cannabis ift. alkohol), man kan altid fortynde med mere alkohol, det er mere besværligt den anden vej.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2017 19:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Lavede lige en test med et lille stykke ICE, det opløses ikke i alkohol ( husholdningssprit ) ved stue temperatur, men ved at varme det op til kogepunktet går det ret let


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2017 17:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 aug 2017 21:54
Indlæg: 3
Formålet er at kunne have en lille flaske af potens skunk til at blive skæv af. Lige dryppe lidt på en mad fx for at lave instant edibles. Jeg vil undersøge vinhandlere om de har 95% sprut som kan bruges til formålet. Vil det være farligt at indtage hvis man har benyttet sig af isopropyl og så blande op med finsprit? Jeg forestiller mig også at indtage det "sublingual", altså indtage det ved at dryppe under tungen.

Jeg kom også til at tænke på om man skal have fat i masser af cannabis før det kan betale sig eller kan jeg nøjes med at købe for nogen hundrede kroner og lave det alligevel? Er det forsvarligt at starte med 1ml og se hvor kraftigt det er for at evt. at tage mere, eller kan selv 1ml være utrolig stærk? Det er ret nyt område for mig.

Ift. opbevaring hedder de små glasflasker bare brun glas eller er det noget bestemt? Brun glas med pipette tænker jeg umiddelbart for finder ikke meget på tinktur glas eller flaske. Tænker om sådan en her https://www.amazon.de/dp/B06XRXFW1F kan gå an til formålet eller har I bedre forslag? Skal have nogen andre ting også så forsendelse er ikke et problem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2017 20:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Du skal i hvert fald inddampe isopropylalkoholen først, men som sagt så kan nolen være svær at opløse i alkoholen.

Man kan godt gøre det i lille skala, men da der vil være et svind når man filtrere, overfører fra glas til glas mm., så er der nok grænser for hvor småt det giver mening at gøre, men det må man jo gøre op med sig selv.

Det virker til at være en ok løsning, men altså sålænge du holder det luftæt, koldt og mørkt, så går det an, men det er selvfølgelig smart med pipette til at dosere med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2017 22:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Nolen kan også opløses i olivenolie, og det er sker let ved at varme olien op. Ved ikke lige hvor meget olie er skal i nol for at få det så flydende at der kan doseres med pipette
Regn med at der skal bruges fra 0,05 til 0,1 g nol til en skævert.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2017 15:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 aug 2017 21:54
Indlæg: 3
Tænkte umiddelbart på at lave det med skunk men nu nævner I nol (hash), tænker om I mener hash vil være bedre til en tinktur end skunk eller giver det bare en anden form for skævhed? Det er sådan set underordnet for mig, havde ikke rigtig tænkt over hash også kunne bruges. Har I bedre erfaring med at bruge hash til tinktur end skunk? Skal det forstås som at skunk skal bruges med alkohol og hash skal/kan bruges med (oliven)olie?

Hvis man så fx købte fem gram hash og kun skal bruge 0,1g for at blive skæv må man sige man har til ret mange doseringer, selv hvis der nu går lidt til spild når man hælder fra flaske til flaske. Må få undersøgt det noget mere og så få købt ind til at prøve det. Så evt. lave en tinktur med hash og en med skunk. Kan dele processen og resultaterne herinde hvis det er efter.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2017 16:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Nol er ikke hash. Nol er et produkt som er udvundet ved ekstraherineg med et opløsnings middel.
Hash indeholder måske 30-60 % THC, skunk 10-20 % THC. Begge kan også indeholder også CBD som ikke er psykoaktivt.

Hash opløses i isopropylalkohol, filtreres i et tæt filter, isopropylen afdampes, det som er tilbage er Nol, som kan indeholder måske op til 90 % THC.
Skunk vaskes i isopropyl, filtreres og inddampes. Og igen det som er tilbage er Nol med op til ca 90 % THC. Hvis hash eller skunken har højt indhold af CBD vil Nolén også have det.

Når hash, skunk eller Nol er decarboxylering, dvs varmebehandlet, vil samme mængde THC indtaget oralt, have samme virkning. Uanset som det indtages rent, opløst i olie eller alkohol.

Som udgangspunkt ved man ikke nøjagtigt hvad indeholdet er i den hash eller skunk man får fat i, så man ved heller ikke hvordan det nol du fremstiller vil virke. Så pas på, start med en lav dosering og der kan gå flere timer inden det virker, så re-dosering kan let give en overdosis. Så længe du holder dig under 0,1 g nol kan det ikke gå helt galt, du kan så næste gang hæve dosis, hvis det ikke var nok.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team