c0ne skrev:
Så må du bitche så meget som du vil med dit "hash er hash" crap, synes stadigvæk forskellen er stor.
Det er den også... Ligesom forskellen er stor på en Harboe Light og en flaske Gordon's Gin

c0ne skrev:
Xp3rt skrev:
Det er ikke styrken der afgør om noget er hash, ICE, nol, ryst eller lign, det er metoden der er brugt til at lave det
Hvor har du det fra? Dokumentation tak.
Behøver jeg ikke... Det er faqts

c0ne skrev:
Xp3rt skrev:
Dårlig sammenligning. Rigtig skunk er kun nogle få sorter, og ikke bare en kraftig pot plante (eller jo til dels)
Det er vrøvl! Dvs. at der kun er 4 skunk sorter? Og resten der faktisk er skunk men ikke pot, de er så ikke skunk fordi det ikke er den sort??
Skunk defineres sq da ved at være kraftig pot!!
Ligesom ryst eller bubblehash defineres ved at være kraftig hash!
Ja det er ca. deromkring. Søg og du vil finde

c0ne skrev:
Xp3rt skrev:
Bubblehash er OGSÅ hash, det er bare lavet på en anden måde end ryst, med (formodentligt?) højere indhold af THC-olie, hvilket gør at det bobler når det bliver varmet op, ligesom nol
Du sagde før at det var metoden der bestemte om det er hash eller ej, ikke styrken. Nu modsiger du dig selv..
Nej jeg skrev at metoden bestemte hvad "navnet" var... ICE hedder f.eks. ICE fordi at der bruges is til en af metoderne...
c0ne skrev:
Skunk hedder skunk fordi det er stærkere end pot, ikke fordi det bliver dyrket på en anden måde..
Nej
c0ne skrev:
Jeg vil våge at påstå at ryst eller bubblehash eller hvad man så ellers kalder det hedder det der hedder fordi det er stærkere end almindelig hash, ikke fordi det bliver lavet på samme måde eller en anden måde..
Jo fordi det bliver lavet på forskellige måder
Jeg har tre klumper hash... 10g af hver (fiktive %'er)
1. Standard lorte-kamel-bæ med ca. 2% cannabinol
2. OK kan-ryges ryger fra den lokale klub. ca. 5% cannabinol
3. Lækkert hjemmelavet bubblehash. ca. 10% cannabinol
Alt sammen hash...
Hvis jeg tager nr. 3, varmer det op og blander med 10g pulveriseret og knust plantemateriale, får jeg også hash, dog med 5% cannabinol. Mit bubblehash er nu ligeså stærkt som Klubbens ryger, men det er i teorien stadigvæk bubblehash, dog vil det ikke boble ligeså meget grundet det lavere indhold cannabinol pr. g
Tag f.eks. ethanol (alkohol)
Der er flere former, som alle har til fælles at det har et højere eller lavere indhold af ethanol, alt efter fremstilling og efterbehandling.
Øl er også alkohol, men hedder øl fordi det er fremstillet af f.eks. malt og humle. alk. % på ca. 2-12 (normalt)
Vin kan blive lavet på druer og andre ting, og har ca. en alkohol% på 8-14
Spiritus bliver lavet på mange forskellige ting, og har en alkohol% på 30-80%
Spiritus er bare inddampet "vin" da det ved normal gæring ikke er muligt at komme over 12% (correct me if wrong) pga. gærcellerne dør af en højere alkohol %
Præcis det samme med hash. Nogen metoder (som destillation indenfor sprut) kan give højere indhold af det ønskede stof, og det får et andet navn
Fluffy skrev:
Ok, cOne og Xp3rt, tag lige og slap lidt af begge to, lad vær med at sidde og kalde hinanden hverken spade eller kegle, det er tæt på at nå børnehave niveau det her...
Hehe jeg er ikke sur, eller giver ham øgenavne... Han hedder selv c0ne, hvilket på dansk er kegle... Derfor jeg skrev det

At jeg så ikke lige ved hvilket sprog Xp3rt betyder spade det gider jeg ikke at tænke på

Men jeg må give ret i at jeg har været lidt af en ordkløver i denne tråd... c0ne: Hvis du forklarede det bedre, ville det være nemmere at forstå, og der ville ikke komme misforståelser...
c0ne: Du kommer bare hjem til mig, så ryger vi en fredspibe med lidt hjemmelavet hash,

men da det nok ikke er muligt, så sug på denne virtuelle pibe:

Suuuuuuuug... Mærk røgen fylde dine lunger, helt ud i kanterne, i ti sekunder sidder du nærmest i ektase, ingenting betyder noget, misforståelser bliver glemt, roen fylder dig, du puster ud, lægger dig tilbage og føler hvordan røgen får dig til at opnå en højere bevidsthed
Ahhhhhhhhh....

/Edit:
c0ne skrev:
I know ^^ Det må jeg arbejde lidt på, må lære at forklare mig bedre

God idé... Det gør det nemmere for andre at forstå hvad man mener. Jeg er da heller ikke altid et lys selv, og jeg kan da også godt lave nogle brølere... Men lad og lægge det bag os og komme videre. Hvis du en dag kommer i nærheden af Lyngby så send en PM