Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 22:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 nov 2017 04:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Hej allesammen!

Ser i, jeg har de seneste par måneder forsøgt, at finde det "perfekte" beløb og den "perfekte" mængde, til en hel måned.

Først 15G til en måned. Det holdte ret godt, men ikke helt til d. 28/31.
Derefter købte jeg for noget mere, fik nok mellem 16 og nogle af 20 gram og det holder stadig.

Jeg har overvejet, både for at spare penge men også for at slippe for at lave cones, nolle, riste tobak, mixe og fylde for at skulle ryge - at købe cannabis olie/ekstrakt.
Jeg ved at CBD har en "høj" effekt, hvor THC har den skæve effekt vi kender.
De anbefaler, at man bruger 2 dråber når man indtager det, men har det virkelig en effekt, den med THC?
Der er forskellige procenter, så behøver jeg en bestemt % eller bør jeg have mere end 2 dråber?
Udover dette - kan det holde en hel måned? Lad os sige 1 x CBD-olie til morgen/dag & 1 x THC-olie til aften/nat (uanset %), vil det kunne løbe rundt?

Jeg har kun 1 krav...
Derudover, vil jeg have (uanset formen/konsistensen ell. lign.) at når jeg indtager noget med THC om aften, så skal jeg kunne mærke den skæve fornemmelse som hvis jeg ryger en god joint, der gør at jeg lukker øjnene og slapper af, samt nyder fornemmelsen indtil jeg er væk i drømmeland.

Glæder mig til, at høre jeres tips & meninger. :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2017 10:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg går ud fra at det drejer sig om at finde en dosis, til behandling af epilepsi, hvor almindelig medicin ikke virker, eller som man ikke ønsker at indtage pga bivirkninger. Det er ikke muligt at give en anvisning en korret dosis. Hvis du oplever at de ca 15 gram hash fordelt over en måned giver den ønskede effekt, så er det vel det som der skal til. Det gælder vel om at finde den lavest mulige dosis som giver ønsket resultat. Det samme med olie hvis man finder en dosis som dæmper anfald er det succes. Hvis det drejer sig om at blive høj/skæv er det noget helt andet, her er det vel noget med at finde en mængde som giver optimal fornøjelse uden at ende i en problematisk misbrug.

Epilepsi foreningen skriver flg:
http://epilepsinyhedsbrevet.dk/laegemid ... -epilepsi/
Det er så ren CBD olie. CBD har ingen psykoaktiv effekt, man bliver på ingen måde hverken høj eller skæv
Det skulle være muligt at få tilskud til CBD olie og næse år også at være med i forsøgsordningen med THC produkter.
Den mest økonomiske måde at indtage cannabis på, er med en evaporizer, man kan nok reducerer til 3/4 mængde i forhold til at ryge med forbrænding.
Olier er forholdsvis dyrt, specielt hvis det købes lovligt. Hvis man vil være skæv af THC olie skal det have været opvarmet. Fx ryges i en crack-pibe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2017 16:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Jeg bruger cbd olie 30%, 2 dråber om dagen morgen og aften, det gør at jeg ryger 2-3 joints mindre end jeg ellers ville, fordi jeg egentlig er tilpas og ikke urolig indeni, plus jeg oplever ikke længere angst eller paranoia, CBD olie neutralisere virkningen af thc, så min skævert bliver meget mere Lay low og rolig, da jeg har højt cbd indhold i blodet, jeg spekulere lidt i at droppe hashen også kun bruge cbd, da det er cbd virkningen jeg søger mest i forhold til min indre uro :)

Meeen glæden ved en god joint, er nu heller ikke til at tage fejl af :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2017 16:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Ryhudaso skrev:
Jeg går ud fra at det drejer sig om at finde en dosis, til behandling af epilepsi, hvor almindelig medicin ikke virker, eller som man ikke ønsker at indtage pga bivirkninger. Det er ikke muligt at give en anvisning en korret dosis. Hvis du oplever at de ca 15 gram hash fordelt over en måned giver den ønskede effekt, så er det vel det som der skal til. Det gælder vel om at finde den lavest mulige dosis som giver ønsket resultat. Det samme med olie hvis man finder en dosis som dæmper anfald er det succes. Hvis det drejer sig om at blive høj/skæv er det noget helt andet, her er det vel noget med at finde en mængde som giver optimal fornøjelse uden at ende i en problematisk misbrug.

Epilepsi foreningen skriver flg:
http://epilepsinyhedsbrevet.dk/laegemid ... -epilepsi/
Det er så ren CBD olie. CBD har ingen psykoaktiv effekt, man bliver på ingen måde hverken høj eller skæv
Det skulle være muligt at få tilskud til CBD olie og næse år også at være med i forsøgsordningen med THC produkter.
Den mest økonomiske måde at indtage cannabis på, er med en evaporizer, man kan nok reducerer til 3/4 mængde i forhold til at ryge med forbrænding.
Olier er forholdsvis dyrt, specielt hvis det købes lovligt. Hvis man vil være skæv af THC olie skal det have været opvarmet. Fx ryges i en crack-pibe


Det er at få den skæve effekt fra THC inden jeg smutter til køjs. Intet med nogen sygdom at gøre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2017 16:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Hvis du går fra hash til Olie, så vær opmærksom på at den skævert du får ved oral indtag kommer meget langsomt, 1-2 timer efter du har spist dosis, så har du lyst til at være skæv lige nu og her så er det nemmere at ryge det IMO.

Hvis du vil skære ned på dit forbrug, så køb 100gram god hash eller olie, lav et skema over hvor meget du ryger, også vej af hvad du må ryge om dagen/ hvor mange dråber du må tage, og hold dig til det, kedsomhed kan blive dyrt hvis man har meget røg liggende, så sørg for at lave noget i løbet af dagen.

eller prøv tag en periode kun på CBD, og se om du stadig søger at blive skæv :-)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2017 19:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Jeg ville skifte til en vaporizer, hvis jeg var dig. De er mere effektive og mere skånsomme for kroppen. Et andet bud er at ritualisere rusen, skabe gode rammer omkring den, og planlægge at en aktivitet at gøre sammen med andre. Synes det gør det nemmere at holde sig fra røgen når omstændighederne ikke er så ideelle som man ellers gør det til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2017 03:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Jordforbindelse skrev:
Hvis du går fra hash til Olie, så vær opmærksom på at den skævert du får ved oral indtag kommer meget langsomt, 1-2 timer efter du har spist dosis, så har du lyst til at være skæv lige nu og her så er det nemmere at ryge det IMO.

Hvis du vil skære ned på dit forbrug, så køb 100gram god hash eller olie, lav et skema over hvor meget du ryger, også vej af hvad du må ryge om dagen/ hvor mange dråber du må tage, og hold dig til det, kedsomhed kan blive dyrt hvis man har meget røg liggende, så sørg for at lave noget i løbet af dagen.

eller prøv tag en periode kun på CBD, og se om du stadig søger at blive skæv :-)


Hvis det er lige før jeg hopper i køjen, så skal effekten ramme med det samme.
Du siger spiser - hvad med via væske?

Bismann skrev:
Jeg ville skifte til en vaporizer, hvis jeg var dig. De er mere effektive og mere skånsomme for kroppen. Et andet bud er at ritualisere rusen, skabe gode rammer omkring den, og planlægge at en aktivitet at gøre sammen med andre. Synes det gør det nemmere at holde sig fra røgen når omstændighederne ikke er så ideelle som man ellers gør det til.


Kan du uddybe effektiviteten? Har vist en i kælderen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2017 05:30 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Med effektive mener jeg at der skal mindre til for at man bliver skæv, på 0.1 g grønt bliver jeg lige så skæv som jeg ville af 0.2-0.3 g grønt, hvis det var i en joint.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2017 16:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Hvis du laver en thc snaps, måske 60%thc og 30%cbd, så vil alkoholen hjælpe til at det hurtigere kommer ud i blodet, men læs lidt op på google, du skal nok stadig regne med at der går lidt før væsken i maven kommer ud i blodet og gør dig skæv

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 nov 2017 23:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Bismann skrev:
Med effektive mener jeg at der skal mindre til for at man bliver skæv, på 0.1 g grønt bliver jeg lige så skæv som jeg ville af 0.2-0.3 g grønt, hvis det var i en joint.


Hvordan fungere det så?

Smider man bare enten THC olie, eller CBD olie (såvel et mix af de to) i for sige selv? Eller blander man det med feks. smag.
Jeg er helt blank på det område, så beklager hvis jeg stiller uendelige mange spørgsmål.

Jordforbindelse skrev:
Hvis du laver en thc snaps, måske 60%thc og 30%cbd, så vil alkoholen hjælpe til at det hurtigere kommer ud i blodet, men læs lidt op på google, du skal nok stadig regne med at der går lidt før væsken i maven kommer ud i blodet og gør dig skæv


Jeg googler det lige i morgen, når jeg er fresh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2017 16:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
F.eks : Du har 10 ml cbd olie på 30%, også har du 10 ml THC olie på 80%, også blander du det sammen med med noget PG, og tilsætter VG og aroma bagefter, det er altså ikke raket videnskab, det er 3 væsker som du samler i 1 beholder, har du matematik fra 6 klasse, så burde du hurtigt kunne måle lidt procent og ml af på løs hånd og stadig få et lækkert resultat.

Det som Bissman snakker om er en VAPORIZER, prøv google det...
Det jeg snakker om er en E smøg. ( E joint ) / BoksMod med Atomizer
Alt denne information kan du læse dig til på ca 30min youtube og google.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team