Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 apr 2024 00:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 feb 2019 19:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 feb 2019 18:57
Indlæg: 1
Hvor lang tids straf vil det give ca?

og hvordan dømmer politiet bho produkter? f.eks et par kilo? har en bekendt som er i varetægtsfængsling og er lidt bange for the outcome


Senest rettet af Elynra3 01 feb 2019 21:22, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2019 19:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Hvis han kendes skyldig har jeg svært ved at se et andet resultat end ubetinget fængsel i mindst et år, nok flere.

Jeg er ikke advokat, jurist eller noget lignede. Dog kan jeg finde ud af at bruge internettet og når man ser på lignede sager er det mit bud. Dog vil flere oplysninger være behjælpelige hvis nogen skal kunne give et bedre bud. Straffen er jo forskellig alt efter om han opbevarede det eller havde til hensigt at sælge det.

F.eks fik en mand fem års fængsel for opbevaring af over to tons hash mens en pusher fik halvandet års fængsel for salg af 10kg hash.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 14:43 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Det er umuligt at sige. Du kender selv bedst situationen, så her er hvad der vejer for / i mod på vægten, når straffen udmåles:

Gode personlige forhold, som et stabilt forhold, godt job, under uddannelse, god kontakt til familie osv. taler for en lavere straf - f.eks. en større del af straffen som betinget. Modsat taler dårlige personlige forhold for fuld straf. Besiddelse til eget forbrug, er en helt anden klasse, end hvis vurderingen er besiddelse til videresalg. Selv at have fremskaffet det, f.eks. BHO lavet på noget han har dyrket, er formildende.

Det der virkeligt tæller, er dog vurderingen fra efterforskerene. Anklageren vil som oftest holde sig til deres vurdering i sådan en sag (omfang, intention etc.). Ligeledes står kriminalforsorgen for vurderingen af personlige forhold; det er derfor deres vurdering der ligger til grund for, hvor stor en del af en eventuel straf der skal afsones.


Hvis han er varetægtsfængslet, er sigtelsen nok videresalg. Det er derfor nok forventeligt at en del af straffen bliver ubetinget fængsel, hvis ikke han har utroligt gode personlige forhold. Omvendt kan over et kilo hash sagtens resultere i rent betingede domme uden nævneværdige vilkår.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2019 17:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Tråden blev oprettet med spørgsmål til besiddelse for 26kg, hvorfor det er fjernet ved jeg ikke men det er vigtig viden hvis folk skal kunne give er svar.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team