Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2019 01:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 apr 2019 01:01
Indlæg: 2
Hej Psychedelia!

Første posts herinde og må indrømme, at jeg er overrasket over, at jeg først nu spørger om dette spørgsmål:
Jeg plukkede i 2014 en masse baby woodrose frø i den sydlige del af Indien og tog en tiktak-æske af dem med hjem.
Har fundet æsken, hvor der stadig gemmer sig 30 frø og vil derfor høre, om der er nogen som har erfaring med at indtage ældre frø og om det bare er totalt no-go smid dem ud agtigt. Hvis de stadig er spiselige, hvilket jeg formoder de ikke er (men håber fandme), har de så mistet noget af deres styrke (LSA) og skal doseres lidt højere end vanligt eller det modsatte? Vil tro frøene er 4-5 år gamle, sådan cirka.

Med venlig hilsen
En gammel LSA tosse, der har fundet skattekisten i kosteskabet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2019 17:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
Hvis de er opbevaret tørt og mørkt, og de er intakte, kunne jeg ikke se hvorfor de ikke skulle virke? Hvorfor skulle de ikke være spiselige? Mange frø mister først spireevnen efter 5-10 år hvis de er opbevaret tørt og mørkt. Frø holder generelt længe, også selvom de ikke har nogen spireevne vil jeg stadig tro der vil være effekt i dem. Men ja prøv og tryk på dem og se om de er intakte, så tror jeg ikke du skal være bange for det, prøv dem af og find ud af det ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2019 18:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 apr 2019 01:01
Indlæg: 2
Fedt, de virker stadig hårde. Dog er de måske lidt blødere end da jeg plukkede dem. Jeg spiste dem rå dengang, efter at have brugt en dag på at skrabe det gule puds af frøene og opbevarede dem i vand i lidt over 3 døgn, for at få det sidste gift væk fra overfladen. Tror du jeg skal tilberede dem igen, for at fjerne evt. giftstoffer der kunne være opstået?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team